ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پس از شیائومی هوآوی نیز قصد ورود به بازار لپ تاپ ها را دارد [شایعه]

روزگاری نه چندان دور نام های چینی در صنعت تلفن های هوشمند چندان جدی گرفته نمی شدند. این برندهای گمنام با محصولاتی عجیب که قصد داشتند همزمان نقش موبایل، تلویزیون، رادیو، دوربین و... را ایفا ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۳ مهر ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

روزگاری نه چندان دور نام های چینی در صنعت تلفن های هوشمند چندان جدی گرفته نمی شدند. این برندهای گمنام با محصولاتی عجیب که قصد داشتند همزمان نقش موبایل، تلویزیون، رادیو، دوربین و... را ایفا نمایند بنا نبود که بازارهای جهانی را تصاحب کنند.

اما امروز و در سال ۲۰۱۵ شاهد آن هستیم که هوآوی با انبوهی از اسمارت فون های متنوع بدل به سومین تولید کننده ی تلفن هوشمند در جهان شده و دیگر هم میهن آن یعنی شیائومی نیز در جایگاه پنجم دنیا ایستاده است.

پیش تر در میان خبرها شایعه ی تلاش شیائومی برای تولید یک لپ تاپ را شنیدیم و اندکی بعد این شایعه از جانب شرکای کمپانی یاد شده مورد تائید قرار گرفت. اکنون نیز در یک اتفاق جالب رسانه ها گمانه زنی می کنند که هوآوی هم قصد داشته باشد به بازار کامپیوترهای شخصی ورود کرده و نوت بوک خودش را تولید کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شایعه ی مذکور از آنجایی قوت گرفته که به تازگی شرکت مورد اشاره نام تجاری «میت بوک» (MateBook) را برای خود به ثبت رسانده؛ عنوانی که شباهت زیادی به سرفس بوک، مک بوک و... دارد و دقیقاً می تواند برای دیوایسی در دسته بندی لپ تاپ ها کاربردی باشد.

بدیهی است که هنوز مشخص نیست در صورت تولید شدن نوت بوک هوآوی چه سیستم عامل و نرم افزارهایی بر آن سوار خواهند بود. البته برخی از کارشناسان گمانه زنی می کنند که شاید این کمپانی بخواهد از یک تبلت-لپ تاپ هیبریدی همچون پیکسل سی گوگل و تحت پلتفرم اندروید پرده بردارد و به همین علت اقدام به تصاحب چنین نام تجاری کرده است.

از سوی دیگر همکاری اهالی مانتین ویو و هوآوی این روزها حسابی بالا گرفته تا جایی که شاهد ارائه ی رسمی نکسوس 6P‌ از جانب کمپانی چینی بوده ایم و بعید نیست در آینده ای نزدیک آماده سازی دیوایسی مبتنی بر کروم OS نیز رقم بخورد و یا شاید در نهایت هوآوی بخواهد یک لپ تاپ ویندوزی بسازد.

نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید برند تجاری «MateBook» برای چه نوع محصولی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و آیا این محصول می تواند در بازار مربوطه به خود موفق باشد یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hossein_movaghari
    hossein_movaghari | ۲۵ مهر ۱۳۹۴

    من موندم چرا بعضیا به این شرکت هواوی گیر میدن بیخود نیست که سومین تولید کننده تلفن همراه هست

مطالب پیشنهادی