ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آزمایشگاه های مایکروسافت در حال تست تکنولوژی های جدید برای واقعیت افزوده هستند

هولولنز یا هر تکنولوژی واقعیت مجازی دیگری که تا کنون معرفی شده، حداقل تا چند سال دیگر به بهره برداری عمومی نخواهد رسید که یکی از دلایل آن کامل نبودن تکنولوژی مربوطه است. اخیرا در ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۳ مهر ۱۳۹۴ | ۰۲:۰۰

هولولنز یا هر تکنولوژی واقعیت مجازی دیگری که تا کنون معرفی شده، حداقل تا چند سال دیگر به بهره برداری عمومی نخواهد رسید که یکی از دلایل آن کامل نبودن تکنولوژی مربوطه است. اخیرا در نمایشگاه Siggraph 2015، مدیر آزمایشگاه های مایکروسافت، Jaron Lanier فناوری جدیدی به نمایش گذاشت که نظر بسیاری را به خود جلب کرد.

لانیر، از دهه 80 میلادی در کمپانی خود، VPL Research موفق شده بود تا بهترین فناوری های حوزه واقعیت مجازی را توسعه و ارائه دهد اما حالا وی در مایکروسافت روی یک محصول واقعیت مجازی کار می کند. نام پروژه ای که در Siggraph 2015 به نمایش درآمد Comradre است و تکنولوژی هدست های پوشیدنی را به تجربه ای قابل اشتراک تبدیل می کند.

درون هدست های واقعیت مجازی، یک محیط مجازی مشاهده می شود و کاربران از طریق اینترنت می توانند وارد فضای مجازی دیگر کاربران شوند اما در مورد واقعیت افزوده مسئله کاملا متفاوت است و در دنیای واقعی همه چیز نمایش داده می شود. بنابراین هولوگرافیک ها یا اشیاء غیر واقعی از دریچه هدست های شیشه ای وارد محیط زندگی ما می شوند.

این پروژه به کاربران هدست های واقعیت افزوده اجازه می دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و محیط مجازی خودشان را به اشتراک بگذارند. جالب است بدانید که لانیر از هولولنز برای معرفی پروژه Comradre استفاده نکرد و دستگاهی که بر سر گذاشت را Reality Mashers خطاب نمود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rivekan
    Rivekan | ۲۳ مهر ۱۳۹۴

    چرا عکس های خود منبع رو نمیذارید؟ :/

مطالب پیشنهادی