ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح سازمان ملل و بنیان گیتس برای ریشه کن کردن بیماری مالاریا

تا یک قرن پیش، بیماری مالاریا تقریبا در سراسر جهان وجود داشت. اوایل دهه 1950، بیماری مالاریا به طور کل در کشورهای آمریکا و بریتانیا ریشه کن شد. تا سال 1970 نیز، اکثر کشورهای پیشرفته ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ مهر ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

تا یک قرن پیش، بیماری مالاریا تقریبا در سراسر جهان وجود داشت. اوایل دهه 1950، بیماری مالاریا به طور کل در کشورهای آمریکا و بریتانیا ریشه کن شد. تا سال 1970 نیز، اکثر کشورهای پیشرفته از دست مالاریا خلاص شدند.

در حال حاضر، 107 کشور در جهان از مصیبت بیماری مالاریا در امان هستند. 28 کشور باقی مانده نیز در مرز نابودی کامل این بیماری قرار دارند؛ یعنی مالاریا در کم تر از یک نفر از هر 1000 نفر تشخیص داده می شود.

28ام سپتامبر سال جاری میلادی، گزارشی از سوی سازمان ملل و موسسه ی بیل و ملیندا گیتس منتشر شد که ادعا می کرد جهان، تا سال 2040 میلادی، به طور کل از مالاریا پاک خواهد شد. در پروژه ی در نظر گرفته شده برای این مسئله، کشورهای آفریقایی به عنوان آخرین کشورهای پاک از مالاریا اعلام شده اند؛ چرا که وسعت این قاره و نیز فعالیت های شبه نظامی در آن بسیار است.

رسیدن به این هدف مهم، به دو چیز بستگی دارد. اولی، سرمایه گذاری عظیم روی روش های سنتی برای از بین بردن آلودگی به مالاریا است؛ یعنی از بین بردن حشرات حامل بیماری، نظارت همگانی روی افرادی که حامل بیماری هستند و نیز تشخیص و درمان سریع بیماران. روش دیگر، تولید بیش تر دارو، واکسن و تمرکز روی تشخیص بیماری است.

با عزم راسخ، جهان می تواند بالاخره از بیماری مالاریا که سالانه جان 450.000 نفر را می گیرد، پاک شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • یونس
    یونس | ۲۵ مهر ۱۳۹۴

    به خدا این ها از سوسک هم ترسناک ترن

  • مسعود
    مسعود | ۲۴ مهر ۱۳۹۴

    مالاریای بیشعور
    تو خونه ما هم هر از چندگاهی میاد

  • amir 4
    amir 4 | ۲۴ مهر ۱۳۹۴

    جای بسی تاسفه که آفریقا با وجود ریشه های قدیمی ای که داره و سرشار از منابع هست به خاطر استعمار و همچنین درگیری های داخلی هیچ قدرت خاصی نداره و مردمانشون (نه همه ی کشور ها) درگیر خشکسالی و کم آبی و یا بیماری ها هستن

مطالب پیشنهادی