ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه در FIFA Ultimate Team ستاره باشیم؟

چندی پیش FIFA 16، آخرین نسخه از محبوب ترین سری ورزشی عرضه شد (بررسی دیجیاتو را بخوانید) تا عشاق فوتبال را برای ساعت ها سرگرم کند. با عرضه FIFA 16، یکی از محبوب ترین مدهای ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۴ مهر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

چندی پیش FIFA 16، آخرین نسخه از محبوب ترین سری ورزشی عرضه شد (بررسی دیجیاتو را بخوانید) تا عشاق فوتبال را برای ساعت ها سرگرم کند. با عرضه FIFA 16، یکی از محبوب ترین مدهای این سری یعنی FIFA Ultimate Team نیز بازگشته تا بار دیگر گیمر­های سرتاسر جهان با ساخت تیم ­های خود، برای رسیدن به بالاترین سطح فیفا تلاش کنند.

اما موفقیت در FIFA Ultimate Team یا به اختصار FUT، تنها به مهارت شما در فوتبال بازی کردن بستگی ندارد، بلکه نیازمند نقشه و استراتژی های مختلف حتی در بیرون از زمین چمن مجازی فیفا است.

اگر می خواهید به بالاترین سطح در FUT برسید، در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

FIFA Ultimate Team چیست؟

image_4.img

برای نخستین بار، FUT به عنوان یک محتوای قابل دانلود برای FIFA 09 عرضه شد و از آن زمان به یکی از ارکان اصلی سری فیفا بدل گشته. FUT یکی از مُدهای فیفاست که در آن هر فرد ترکیب خودش را از تمامی بازیکن های لیگ های جهان تشکیل می دهد و به رقابت با سایر بازیکنان می پردازد.

هر ماه در FUT رقابت های مختلفی برگذار می شود و شما با شرکت در آن ها و برنده شدن، می توانید امتیاز و سکه بدست آورید. هر فصل شامل ده سطح مختلف است و وقتی که برای اولین بار FUT را شروع می کنید وارد پایین ترین سطح یعنی سطح دهم می شوید، حال رقابت بین شما و میلیون ها پلیر دیگر اینجا آغاز می شود و باید سعی کنید با شرکت در بازی ها و گرفتن امتیازات مشخصی به سطوح بالاتر صعود کنید.

همچنین اگر امتیازی که در بازیهای خود کسب می کنید از حد مشخصی کمتر باشد به سطح پایین تر سقوط خواهید کرد.

شروع FIFA Ultimate Team

FUT-14-HAPPY-HOUR-24-Hour-50k-Pack-Offer-July-15th-16th-2014-FIFA-14-Ultimate-Team

ساخت ترکیب در FUT به همین راحتی هم که فکر می کنید نیست! از همان ابتدا رونالدو و مسی برای شما در دسترس نیستند تا آن ها را در ترکیب خود قرار دهید و رقیبان تان را تار و مار کنید.

در FUT، کارت ها نمایانگر بازیکنان هستند و در سه سطح برنزی، نقره ای و طلایی دسته بندی شده اند و به طبع کارت های دسته ی طلایی دارای بهترین بازیکن ها هستند. در واقع وقتی FUT را شروع می کنید، بازی به شما تعدادی کارت از هر دسته به صورت تصادفی می دهد.

برای راحتی کار پلیر ها در مدیریت تیم، یک برنامه تحت وب، چند هفته قبل از عرضه بازی فعال می شود و شما در آن می توانید بازیکنان تیم خود و بسته های کارتی که در اختیار دارید را ببینید. این بسته ها هم مانند کارت ها سطوح مختلف دارند و در آن ها کارت هایی به صورت تصادفی قرار گرفته که هر چه سطح بسته بالاتر باشد، کارت های بهتری هم دارد.

شما با پول ها و امتیازاتی که از بازی کردن بدست می آورید (یا با صرف پول حقیقی) می توانید بسته های کارت بخرید. اگر از پلیرهایی باشید که در نسخه های قبلی FIFA، مود FUT را بازی کرده اند، چند بسته کارت هدیه می گیرید که در این برنامه تحت وب قابل ملاحظه و بار کردن است.

اگر شانس با شما یار باشد، شاید با خرید یک بسته کارت بتوانید بازیکن مورد علاقه خود را بگیرید، اگر هم شانس با شما یار نبود، همیشه می توانید کارت های خود را به ازای سکه در بازی بفروشید و بازیکن های مورد علاقه خود را بخرید و یا اینکه با پلیرهای دیگر کارت خوب را مبادله کنید.

بازیکن های FUT

image.img

همان طور که گفته شد، کارت ها بر اساس رده بندی بازیکن شان در فیفا به سه دسته ی برنزی، نقره ای و طلایی تقسیم می شوند. رنکینگ بازیکن های برنزی بین 0 تا 64، بازیکن های نقره ای بین 65 تا 74 و بازیکن های طلایی 75 تا 99 است.

جز این دسته بندی، دسته بندی دیگری نیز برای کارت ها وجود دارد، دسته های معمولی، کمیاب و روی فرم. کارت های معمولی، استاندارد و کارت های کمیاب، محبوب تر و پر ارزش تر هستند. هر هفته در فوتبال واقعی، برخی بازیکنان عملکرد فوق العاده ای از خود نشان می دهند، FUT این بازیکنان را شناسایی می کند و کارت "روی فرم" برای آن ها می سازد و در آن هفته این کارت ها را درون بسته ها برای خرید قرار می دهد.

به خاطر عملکرد خوب بازیکنان، کارت های روی فرم، آمار بهتری نسبت به همان بازیکن در یک کارت معمولی دارد. برای مثال رونالدو را در نظر بگیرید، در حالت عادی کارت رونالدو یک کارت کمیاب با رنکینگ 93 است، اما در یک هفته خاص و به علت درخشیدن رونالدو، یک کارت روی فرم برای او ساخته می شود که رنکینگ 95 دارد.

اما این دسته بندی گاهی از این هم فراتر می رود که در مواقع خاصی از سال، EA نسخه های مختلفی از یک بازیکن در کارت های مختلف عرضه می کند. کارت های بهترین تیم سال، بازیکن رکورد شکن، بهترین بازیکن زمین و ... که همه ی این کارت ها رنکینگ بهتری از همان بازیکن در کارت معمولی دارد.

قیمت کارت ها با کمیابی آن ها و درخواست برای شان رابطه مستقیم دارد، پس برای خرید بازیکنانی مثل مسی یا رونالدو به بیش از یک میلیون سکه نیاز دارید. و این یعنی برای گرفتن بهترین ها، باید کارت های تان را برای بدست آوردن سکه بیشتر بفروشید و تا جایی که می توانید برای کسب سکه بازی کنید.

در واقع برخی از بازیکن ها به قدری کمیاب هستند که اگر با باز کردن بسته کارت، صاحب آن ها شدید باید خودتان را خوش شانس تلقی کنید.

Chemistry در FUT

A686-4

یکی از مهمترین ارکان FUT، سیستم Chemistry میان بازیکنان است، در واقع Chemistry است که موجب می شود چیدن ترکیب نیازمند صرف وقت و حوصله باشد.

این سیستم بدین گونه است که اگر بازیکنان هم ملیت، هم باشگاه و هم لیگ در پست های کنار هم بازی کنند، به علت این که سازگاری میان آنان بیشتر است، در بازی ها بهتر پاس می دهند، شوت می زنند و به طور کلی عملکرد بهتری نشان می دهند.

هر بازیکن در ترکیب شما، یک عدد Chemistry بین 1 تا 10 دارد و هرچه این عدد بیشتر باشد عملکرد او نیز بهتر خواهد بود. بنابراین در چیدن ترکیب لازم است به Chemistry هر بازیکن به دقت توجه کنید تا تیم به غایت هماهنگی برسد.

قرارداد بازیکن ها و نحوه مدیریت آن

maxresdefault

قرارداد بازیکن ها در FUT یکی از مهم ترین ارکان FUT است که نیاز به دقت فراوان دارد. تمامی بازیکنان عددی به نام Contract یا قرارداد دارند و اگر به تعداد این عدد بازی کنند، قراردادشان صفر می شود و دیگر نمی توانید از آن ها در بازی های خود استفاده کنید. برای استفاده مجدد از بازیکن هایی که قرار داد آن ها صفر می شود، باید با سکه هایی که در بازی بدست آورده اید، کارت های قرار داد بخرید تا بتوانید قرارداد بازیکنان خود را تمدید کنید.

به هر بازیکن وقتی FUT را شروع می کند، 34 کارت داده می شود که تمامی آن ها عدد قرارداد یکسانی دارند، وقتی این قرارداد ها صفر می شوند، پلیر دیگر نمی تواند بازی را ادامه دهد و باید به صرف سکه به قرارداد بازیکنانش اضافه کند.

سیستم قرارداد یکی از مهمترین مکانیزم ها در فیفا آلتیمیت تیم است و مدیریت غلط آن گاها موجب رسیدن به بن بست در بازی می شود. یکی از توصیه های ما در Ultimate Team این است که هیچ گاه در فروختن کارت هایی که به آن ها نیازی ندارید شک و تردید نکنید و گاها حتی تمامی کارت هایی که به عنوان جایزه دریافت می کنید برای کسب پول بیشتر بفروشید.

با آغاز FIFA Ultimate Team، نگرشی جدید به سری فیفا پیدا خواهید کرد و قطعا تجربه آن برای تان لذت بخش خواهد بود. پیشنهادات خود را برای عملکرد بهتر در FUT با ما و کاربران دیجیاتو به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Mohliim
    Mohliim | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    سلام
    خسته نباشید
    کارت هایی که برای تقویت بازکنا گذاشتن فایده ای هم داره ؟چطور باید بازیکن قدرتش بیشتر بشه ؟؟یا اینکه باید بازیکن بهتری خرید ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی