ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استیو بالمر مالک ۴ درصد از سهام شبکه اجتماعی توئیتر است

استیو بالمر مرد جالبیست، شخصی که اگرچه در یکی از بزرگ ترین کمپانی های تکنولوژیک جهان با عنوان مدیر عامل مشغول به کار بوده اما مدتی پیش و پس از کناره گیری اش از مایکروسافت، تصمیم ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ مهر ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

استیو بالمر مرد جالبیست، شخصی که اگرچه در یکی از بزرگ ترین کمپانی های تکنولوژیک جهان با عنوان مدیر عامل مشغول به کار بوده اما مدتی پیش و پس از کناره گیری اش از مایکروسافت، تصمیم گرفت سر خود را با خرید یک تیم بسکتبال در لیگ آمریکا به نام «LA Clippers» گرم کند.

شب گذشته آقای بالمر تصمیم گرفت دنبال کنندگان اندک اکانت توئیتر خود را غالفگیر کند؛ وی اعلام کرد که اکنون ۴ درصد از سهام این شبکه اجتماعی متعلق به اوست البته آنطور که وی نوشته، چند ماه قبل و به شکل بی سر و صدا این اتفاق رخ داده و اکنون این خبر را به شکل عمومی اعلام نموده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وی روز گذشته این توییت را از اکانت خود ارسال کرده است:

Screen Shot 1394-07-25 at 15.42.18-w600

حال نکته جالب اینجاست که با این ۴ درصد، وی تبدیل می شود به یکی از بزرگترین سهامداران توئیتر. در واقع سهام آقای بالمر اکنون از تاسیس کننده آن، جک دورسی هم بیشتر است که ۳.۲ درصد کل سهام را در اختیار دارد. اوان ویلیامس، دیگر موسس شبکه اجتماعی توئیتر اکنون با ۶.۹ درصد از کل سهام، بزرگترین سهامدار آن لقب دارد.

Screen Shot 1394-07-25 at 15.42.33-w600

لازم به ذکر است که اکانت آقای بالمر پس از ارسال این توئیت با یک چکمارک آبی رنگ، به شکل «تاییده شده» درآمده است.

این در حالیست که بلومبرگ گزارش می دهد پس از اعلام بالمر، ارزش سهام این شبکه اجتماعی افزایش داشته. نکته جالب دیگر ولی نگاهی گذرا به تاریخ است؛ جایی که او در زمان مدیریتش در مایکروسافت، تصمیم گرفته بود دو خرید بسیار بزرگ اما نا موفق را انجام دهد.

با تصمیم استیو بالمر، مایکروسافت در هجدهم ماه مه سال ۲۰۰۷ کمپانی aQuantive را با قیمتی معادل ۶.۲ میلیارد دلار خریداری کرد. در دوم جولای ۲۰۱۲ اما، مایکروسافت اعلام نمود که این مبلغ را به عنوان یک زیان در تراز مالی خود در نظر گرفته. اتفاق مشابهی برای خرید نوکیا رخ داد. در سپتامبر سال ۲۰۱۳ مایکروسافت خبر داد که نوکیا را با قیمت ۷.۲ میلیارد دلار خواهد خرید. در ماه های گذشته بود که آقای نادلا، مدیر عامل جدید مایکروسافت اعلام کرد که این خرید ۷.۲ میلیارد دلاری را به عنوان یک زیان مالی برای شرکتش در نظر گرفته است؛ خریدی که مستقیما زیر نظر استیو بالمر انجام شده بود.

حال پاسخ به این پرسش باقی می ماند که آیا حضور استیو بالمر در توئیتر به عنوان یکی از بزرگ ترین سهامداران، باید به عنوان خبری خوب برای این شبکه اجتماعی به حساب آید یا بد؟

Screen Shot 1394-07-25 at 15.41.53-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • hublot
    hublot | ۲۵ مهر ۱۳۹۴

    این روزا عاشق بالمر شدم یهویی‌ !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی