ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

کارآفرینی که قصد دارد غول های فروش آنلاین را پشت سر بگذارد

بردفورد شِلهَمر یک کارآفرین سابقه دار، موسیقیدان و در حال حاضر پشتیبان برند های مستقل حوزه ی طراحی است. او به تازگی کسب و کار هفت ماهه ی الکترونیکی خود را توسعه داده است. Bezar ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۵ مهر ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

بردفورد شِلهَمر یک کارآفرین سابقه دار، موسیقیدان و در حال حاضر پشتیبان برند های مستقل حوزه ی طراحی است. او به تازگی کسب و کار هفت ماهه ی الکترونیکی خود را توسعه داده است. Bezar که تلفظ نامش در انگلیسی بازی با کلمات Bizarre به معنای شگفت آور و Bazaar به معنای بازار خودمان است، از این به بعد به طراحان کارکشته اجازه خواهد داد برای فروش کار خود، (با عنوان ویترین) پروفایل بسازند. کسب و کار شلهمر زحمت باقی قضایا از جمله ارسال، تدارکات، و خدمات مشتریان را خواهد کشید. برای اینکه تصوری از Bezar داشته باشید می توانید Etsy را در نظر بگیرید، اما کمی بهتر. یا مثلاً Shopify اما کمی پول ساز تر برای خرده فروشان.

شلهمر در این باره می گوید: «مردم متوجه سختی های کار تجارت الکترونیک نیستند، باید آنها را به استفاده از آن ترغیب بکنید». او اصرار دارد چیزی که کسب و کارش را از بقیه متمایز می کند، اعتبار وی در این بازار است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شلهمر در دنیای کسب و کار بیشتر با شرکت قبلی خود شناخته می شود. اما شرکت اخیر وی که در ماه مارس شروع به کار کرد، تا اینجا 2.25 میلیون دلار در مرحله ی «کِشت ایده» سرمایه جذب کرده است و برای فروش آنلاین با بیش از 600 طراح همکاری دارد. او می گوید تعداد اعضای وبسایتش از ماه جولای تا کنون به بیش از دو برابر رسیده است و هر ماه 30 درصد به فروش آن اضافه می شود.

Bezar به خرده فروشی آیتم هایی مثل آثار هنری قاب شده، گردنبند های دست ساز و کوسن اختصاص دارد. قیمت های این اقلام از حدود 30 تا 4000 دلار متغیر هستند (به طور متوسط 55 دلار). طراحان برای کار کردن با این وبسایت باید توسط خود شلهمر و یا یکی از مشاوران او در این زمینه دستچین شوند.

پورتال جدید Bezar با حدود 100 طراح و بیش از 5000 محصول به فعالیت مشغول است. شلهمر اعتقاد دارد تا پایان سال 2015 با 1000 کسب و کار دیگر نیز همکاری داشته باشد.

اما او تغییرات جدید وبسایت خود را تحول بزرگی نمی داند. وی عقیده دارد «چرخش یا یک تغییر عمده، کلمه ی درستی برای توصیف این تغییر نیست، اما پورتال جدید با آنچه پیش از این انجام داده ام تفاوت زیادی خواهد داشت. فروش آنلاین با مدت محدود فقط عطش نوع خاصی از مشتری را برطرف می کند که عملکردی احساسی و فی البداهه دارد». او هم اکنون به دنبال هدف گرفتن جمعیت بزرگ تری است که آن را «حرفه ای های شهرنشین» بیست و چند ساله می نامد.

شلهمر اطمینان دارد با ایجاد یک شبکه ی حمایتی برای کارآفرینان و بر عهده گرفتن مخارج نهایی آنان قادر خواهد بود مشتریان بیشتری را به این وبسایت بکشاند. او از فروش طراحان روی وبسایت خود سهمی بر می دارد. وی با اینکه به مقدار دقیق این سهم اشاره ای نمی کند، اذعان می دارد این مقدار از سهمی که Etsy و Amazon بر می دارند بیشتر است.

اما وبسایت او رقبای سرسختی دارد. درست در همین ماه آمازون پلتفرم خود برای کسب و کار های کوچک را معرفی کرده که می تواند بخشی از سهم بازار Etsy را به خود اختصاص دهد. از طرف دیگر شرکت هایی مثل Shopify، Squarespace و Tictail نیز در این حوزه فعالیت می کنند. Tictail موفق شد طی یک دور در ماه جولای، 22 میلیون دلار سرمایه جذب کند.

با این حال شلهمر کسب و کار خود را در حال خدمت رسانی به قشری از مشتریان متفاوت و فراموش شده می داند. او مدعی است اغلب اعضای وبسایتش مثلاً پروفایل Shopify نیز دارند، اما کسب و کار خود را روی آنها با اقبال زیادی مواجه نمی بینند.

او می افزاید: «بخش زیبایی شناختی کسب و کار ما و فیلتری که برای تأیید طراحان خود داریم واقعاً برای ما حائز اهمیت است. طراحانی که ما با آنها کار می کنیم این حس را دارند که در دیگر پلتفرم های الکترونیکی موجود برای این کار نمی گنجند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی