ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جدیدترین نرم افزارهای adware خود را به شکل کامل با مرورگر کاربر جایگزین می کنند

نرم افزارهای adware مواردی هستند که پس از نصب شدن روی کامپیوتر یا مرورگر، تبلیغات خود را به نمایش درآورده، کاربر را به سایت های تبلیغاتی هدایت کرده و یا اطلاعات مختلف شما را برای فروش به ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۶ مهر ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

نرم افزارهای adware مواردی هستند که پس از نصب شدن روی کامپیوتر یا مرورگر، تبلیغات خود را به نمایش درآورده، کاربر را به سایت های تبلیغاتی هدایت کرده و یا اطلاعات مختلف شما را برای فروش به شرکت های تبلیغاتی جمع آوری می کنند.

eFast Browser نام یکی از این نرم افزارهاست که نه تنها نمایش تبلیغات در مرورگر را تحت کنترل خود می گیرد، بلکه در عمل خود را به شکل کلی جایگزین مرورگر می کند. به گزارش Malwarebytes این نرم افزار پس از نصب، با پاک کردن بخش های مختلفی از گوگل کروم، عملاً جای این مرورگر را می گیرد.

eFast Browser بر اساس کدهای منبع پروژه متن باز Chromium ساخته شده به همین دلیل ظاهر، عملکرد و حتی آیکون آن شباهت زیادی به گوگل کروم دارد. سازنده این نرم افزار نیز Clara Labs نام دارد که پیش از این موارد مشابهی از جمله BoBrowser، Tortuga و Unico را توسعه داده است.

اما نکته جالب اینجاست که بررسی ها نشان می دهد در مورد چنین نرم افزاری کمتر باید نگران بود تا موارد مرسوم دیگر، چرا که ظاهراً جایگزین کردن مرورگر روش دم دستی و ساده تری است تا آلوده کردن آن از طریق افزونه.

دلیل این موضوع نیز تصمیم گوگل است که نصب افزونه از منابع دیگر را غیر ممکن کرده و همه موارد لازم است از وب سایت این شرکت (و پس از انجام بررسی های لازم) به کاربران ارائه گردند، روشی که موزیلا فایرفاکس و مایکروسافت اج نیز تمایل به پیاده کردن آن دارند.

چنین adware هایی معمولاً درون فایل اینستالر نرم افزارهای دیگر ارائه می شوند و جهت جلوگیری از آلوده شدن به آنها، لازم است هنگام دانلود و نصب نرم افزارهای رایگان از منابع غیر مطمئن، توجه بیشتری به خرج داده و در صورت مشاهده هرکدام روی کامپیوتر خود به سرعت نسبت به پاک کردن چنین مواردی اقدام نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • پویا
    پویا | ۲۶ مهر ۱۳۹۴

    دیشب گرفتارش شدم. به اسم my browser. بعد از کلی اسکن با انتی ویروس و انتی اد ور بدون اینکه نتیجه ای بگیرم مجبور شدم ویندوز رو عوض کنم.

    • هژیر
      هژیر | ۲۶ مهر ۱۳۹۴

      شما فقط کافی بود مثل من نرم افزار AdwCleaner رو نصب می کردید، خودش ویروس رو پاک میکردید تو 5 دقیقه کار تموم میشد!

      • پویا
        پویا | ۲۶ مهر ۱۳۹۴

        چن وقتی میخاستم به 10 مهاجرت کنم این یه بهونه شد برام :)

  • Reza
    Reza | ۲۶ مهر ۱۳۹۴

    منم مدتیه که یه چیزی شبیه به ویروس به جون سیستمم افتاده. وقتی توی بعضی از سایت ها مرور میکنم یه سری تبلیغات که مال خود اون سایت ها نیستند به من نشون داده میشن یا بعضی وقت ها صفحه پاپ آپ میاد یا صفحه جاری به صفحه تبلیغاتی برده میشه. این مشکل رو اول توی کروم داشتم ولی الان تقریبا توی همه مرورگهام دارم حتی توی موبایل.
    وقتی کش و داده های دیگه ی مرورگر رو پاک میکنم یه مدت از دستش خلاص میشم ولی بعد از مدتی گاهی اوقات دوباره میبینمش.
    کسی میتونه بگه مشکل از چی میتونه باشه؟ درضمن من چند وقته که همش توی چند تا سایت معروف و معتبر ایرانی دارم چرخ میزنم و به هیچ وجه سراغ هیچ سایت بی نام و نشون و خارجی سر نزدم پس ظاهرا از این نمیتونه باشه. (دست کم الان که سایت های متفرقه مرور نمیکنم)
    درضمن من یادم رفت اینو بگم که توی بیشتر این تبلیغات های مزاحم نوشته شده ads by dns unlocker

    • سیا10
      سیا10 | ۲۶ مهر ۱۳۹۴

      ببخشید اینطوری میگم ولی بدجور گرفتاری.من این8روش امتحان کردم هیچ کدوم نشد.
      http://howtoremove.guide/dns-unlocker-virus-removal/
      از چند سایت دیگه انگلیسی هم دیدم.کلی برنامه ریختم .برنامه های انتیMalware.هیچ کدوم پاکش نکرد.تنها برنامه ای که بلاکش کرد همین Malwarebytes بود ولی پاکش نمیکرد.این برنامه هم فقط دو هفته رایگانه بعدش پولی میشه.ویندوز عوض کردم موند!!(8.1 به 10)بعدش چندتا سایت خوندم، شیفت نگه داشتم بعد ریست کردم درایو ویندوز زدم پاک بشه خود ویندوز یکی به جاش نصب کرد(احتیاجی به سی دی و داشتن ریکاوری نیست)دیگه نیومده فعلا.تا اون جایی که من فهمیدم علتش برنامه ه ا ت اسپات هست.

  • علیرضا
    علیرضا | ۲۶ مهر ۱۳۹۴

    دیروز یه نرم افزار دانلود از ساند کلاد نصب کردم که گرفتار یکی از اینا شدم به نام my browser که آیکونش هم دقیقاً شبیه کروم بود.

  • سید مهدی
    سید مهدی | ۲۶ مهر ۱۳۹۴

    این قدر از اینا بدم میاد، عین کنه میمونن.

مطالب پیشنهادی