ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت در بیلد جدید ویندوز ۱۰: مرورگر اج را نیز امتحان کنید

ظاهراً مایکروسافت به راهکارهای تازه ای روی آورده تا کاربران مرورگرهای کروم و فایرفاکس را قانع کند که از مرورگر وب جدید این شرکت موسوم به اج استفاده نمایند. در همین راستا و بر اساس نسخه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۷ مهر ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

ظاهراً مایکروسافت به راهکارهای تازه ای روی آورده تا کاربران مرورگرهای کروم و فایرفاکس را قانع کند که از مرورگر وب جدید این شرکت موسوم به اج استفاده نمایند. در همین راستا و بر اساس نسخه پیش نمایشی که از بیلد آتی ویندوز ۱۰ (۱۰۵۶۸) به بیرون درز یافته ذکر می گردد که کمپانی مورد بحث در این بیلد و در برخی مواقع خاص کادری ویژه را برای تغییر اپلیکیشن مرورگر به نمایش در می آورد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

یکی از این مواقع خاص هنگامی است که شما نسخه ای از نرم افزارهای کروم و یا فایرفاکس را روی سیستم خود نصب و سپس آنها را به عنوان ابزار پیش فرض برای امور مربوطه شان بر می گزینید. در این شرایط هر از گاهی کادری باز شده و به فرد پیشنهاد می کند «به مایکروسافت اج نیز یک فرصت بدهد».

کادر یاد شده به کاربر یادآور می گردد که مرورگر جدید اهالی ردموند از ویژگی های حاشیه نویسی روی صفحات وب، یکپارچگی با کورتانا و حالت ویژه مطالعه برخوردار است. ضمناً کادر مذکور دکمه ای بزرگ دارد که از طریق آن تاکید می کند «نیازی نیست همین الان اپلیکیشن پیش فرض را تغییر دهید، فقط اج را امتحان نمایید»؛ کلیک بر روی این دکمه هم باعث می شود اج باز شده و کروم یا فایرفاکس کماکان ابزار پیش فرض تان برای مرور صفحات وب باقی بمانند.

بدیهی است که شیوه ی جدید اتخاذ شده اگرچه بسیار هوشمندانه محسوب می شود ولی به احتمال زیاد موجب برانگیخته شدن خشم سایر فعالان در عرصه ی مرورگرهای وب خواهد شد. موزیلا قبلاً نیز مایکروسافت را مورد انتقاد قرار داده بود و گفته بود که این شرکت در نسخه جدید سیستم عاملش کارها را برای سوئیچ کردن کاربران به فایرفاکس دشوارتر کرده، کمپانی مورد اشاره حتی به همین علت ویدئویی را منتشر نمود تا به عموم نشان دهد در صورت لزوم چطور می توانند تنظیمات مرتبط به یک اپلیکیشن پیش فرض را در ویندوز ۱۰ تغییر دهند و یک اپ دیگر را جایگزین کنند.

شایان ذکر است که منابع مختلف خبر می دهند مایکروسافت در رابطه با اپلیکیشن های Photos و موسیقی خود نیز به راه حل هایی مشابه آنچه برای اج پیاده سازی شده روی آورده. اگر سعی کنید نرم افزاری را جایگزین دو نمونه ی نام برده شده بنمایید کادری شبیه به آنچه برای مرورگر ردموندی ها در نظر گرفته شده به نمایش درآمده و تلاش می نماید قانع تان کند که اپ های مایکروسافت را کنار نگذارید.

انتظار می رود بیلد جدید ویندوز ۱۰ به همراه به روز رسانی های صورت گرفته در آن طی چند هفته ی آتی در اختیار کاربران قرار بگیرد و باید دید واکنش ها نسبت به چنین شیوه هایی که در آن وجود دارد چه خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • mehrdadansari
    mehrdadansari | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    اج هنوز جای کار داره
    حالا حالا ها باید اپدیت بشه
    این اپدیتا واسه ما نمیاد لامصب
    این کرک ما یه جوریه که میزنه اپدیت
    ولی اپدیت نمیکنه هیچیو فقط وقتو میگیره
    به زودی یه لایسنس میگیرم این بدمصب اپدیت شه روز به روز داره پیشرفت میکنه اپدیت جدید میده در حد ویندوز جدید
    ادج به نظر من هنوزم از کروم عقبتره ولی به زودی جلو میزنه مایکروسافت بیخیال به زانو در اوردن گوگل نمیشه...

  • RLET
    RLET | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    مهم ترین چیز احترام گذاشتن به حق انتخاب کاربر هست.
    اگه کاربر این گزینه هارو غیرفعال کنه و دیگه این پیام های پاپ آپ نشون داده نشن، میتونه نشون دهنده ی ۱ درصد احترام به حق انتخاب کاربر باشه. (گفتم ۱ درصد چون برای ۹۹ درصد باقی ویندوز هم باید همچین اتفاقی بیفته و فقط این یکی فیچر نمیتونه سند باشه)
    درغیراینصورت حرف موزیلا کاملا درسته. من اگه فایرفاکس رو انتخاب میکنم، مرض نداشتم. لابد بهتره که انتخابش کردم. پس دوست دارم مرورگر دیگه ای خودشو واسم لوس نکنه. که البته بهتره برنامه های اضافی مایکروسافت بعد از نصب، پاک بشن تا اینجور مشکلات درست نشه. کلا خوشم نمیاد چیزی روی سیستمم باشه که نیاز بهش ندارم!

  • mehrkam
    mehrkam | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    سرعت این مرورگر جدید که خوبه ولی تنها دلیلی که ازش استفاده نمی کنم اینه که از افزونه پشتیبانی نمیکنه برا همین chrome رو ترجیح میدم...

  • مدیر روابط عمومی مایکروسافت
    مدیر روابط عمومی مایکروسافت | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    عزیزم چرا خودتو ناراحت می کنی؟

    شما دوغِتِ بنوش.

    • مایکی
      مایکی | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

      عزیز جان حالا شما خودتو ناراحت نکن. خشک میشه.
      یکم گریپ فروت بخور فشارت بیاد پایین.

  • hublot
    hublot | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    بالاخره از یه چیز این مایکی خوشمان آمد ! مروگر اج تقریبا توان رقابت با سافاری رو داره ، البته به نظرم از سافاری بهتره ! حداقل توی این مورد پرچم مایکی بالاست .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی