ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آپدیت خودکار نسخه های قدیمی ویندوز پایان یافت؛ مایکروسافت اقدام خود را «یک اشتباه» خواند

یک ماه پیش مطلبی برایتان منتشر کردیم با عنوان: «ویندوز ۱۰ را نمی خواهید؟ کامپیوتر شما در حال دانلود کردن آن است». در آن نوشته، گفته شده بود که مایکروسافت اقدام به دانلود فایل های بروز ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ مهر ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

یک ماه پیش مطلبی برایتان منتشر کردیم با عنوان: «ویندوز ۱۰ را نمی خواهید؟ کامپیوتر شما در حال دانلود کردن آن است». در آن نوشته، گفته شده بود که مایکروسافت اقدام به دانلود فایل های بروز رسانی ویندوز ۱۰ در کامپیوتر کاربران کرده تا اگر هر کاربر، زمانی تصمیم به آپدیت سیستم خود بگیرد، این اقدام با سرعت بیشتری انجام شود.

اما اساسا این داستان از جایی شروع شد که در ویندوز، تیک مروبط به بروز رسانی خودکار به شکل پیشفرض فعال است. اکنون مایکروسافت در بیانیه ای اظهار داشته که این اقدام یک اشتباه بوده.

شرکت مورد بحث ویندوز ۱۰ را به کاربران نسخه هفتم و هشتم از همین پلتفرم به عنوان شکل رایگان اعطا می کند و همین راهکار، یکی از رویکردهای مایکروسافت است برای رسیدن به هدف پیشین خود یعنی حضور ویندوز ۱۰ در بیش از یک میلیارد دستگاه در بازه زمانی ۲ الی ۳ سال. دانلود ناخواسته فایل های ویندوز نیز یکی دیگر از راه های افزایش کاربران این نسخه از پلتفرم مورد اشاره بود.

در بیانیه مایکروسافت در مورد فعال بودن بروز رسانی خودکار چنین گفته شده است: «به عنوان بخشی از تلاش های ما برای گسترش دامنه پذیرش ویندوز ۱۰ از سوی کاربران دارای ویندوز ۷ و ۸.۱، بروز رسانی خودکار به ویندوز ۱۰ در بخش Windows Update ظاهر می گردد. این مکان مورد اطمینان بوده و از امنیت بالایی برخوردار است و کاربران می توانند به آن سر زده و بروز رسانی های مختلف را دریافت کنند. اخیرا ولی تیک بروز رسانی کلی ویندوز به شکل پیشفرض فعال شده است. این موضوع یک اشتباه از سمت ما بوده و [فایل های دانلود شده] ویندوز ۱۰ را از کامپیوتر کاربرانی که این نسخه از سیستم عامل را رزرو نکرده اند، حذف خواهیم کرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • رضا عشقی
    رضا عشقی | ۳ دی ۱۳۹۴

    زنده باد لینوکس

  • Null
    Null | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

    فایل های دانلود شده] ویندوز ۱۰ را از کامپیوتر کاربرانی که این نسخه از سیستم عامل را رزرو نکرده اند، حذف خواهیم کرد.»

    به اين ميگن امنيت واقعا كه اخه من نخوام به سيستم عاملل دسترسي داشته باشي و بدون اجازه من به هيچي دسترسي داشته باشي كيو بايد ببينم ها يعني چي پاك ميكني اينقدر امنيت و حريم خصوصي كشك اه برات كه بدون اجازه هم نصب ميكني همم پاك

    • RLET
      RLET | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

      دوست عزیز. یکم بیشتر فکر کن.
      ویندوز مگه انحصاری نیست؟ ویندوز مگه مال مایکروسافت نیست؟ وقتی یه چیزی در مالکیت یه شخص قرار داره، شما فقط امانت دارش میتونی باشی. هر وخ بخواد بهت میده هر وخ هم بخواد باید بهش پسش بدی. شما ویندوزی داری ولی ویندوز مال شما نیست. مال مایکروسافته. هرچقدر دلش بخواد میتونه یه چیزی رو ویندوزش بریزه یا پاک کنه.
      شما از این به بعد دقت کن تو انتخابت :) موفق باشی.

  • Karen_Mahdavi
    Karen_Mahdavi | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    کار مایکروسافت کاملا اشتباه بود وخوبه که این اشتباهش رو پذیرفته
    این کار از مایکروسافت واقعا بعید بود

  • RLET
    RLET | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    دعوا نکنین دوستان.
    خیلی خوبه که به اشتباش پی برده.
    البته زمانی فهمید واقعا کارش اشتباه بوده که دید توی این چند وقت اخیر، ویندوز ۱۰ پیشرفتی نداشته. پس فهمیده این کارا جواب نمیده. هر شرکتی سیاستی داره که خب باید لااقل یه بار تست کنه تا ببینه جواب میده یا نه. مایکروسافت خواست بدون اجازه ی کاربرا ویندوزشون رو به ۱۰ آپگرید کنه. چون از نظر خودش، کاربراش اصولا نمیدونن ویندوزشون چجوری کار میکنه و در نهایت هم ممکنه نفهمن سیستم عاملشون شده ۱۰! پس یه جورایی به هدفش میرسیده. ولی خب همچین هم نبود و کاربرا بی عقل هم نیستن و خیلیا شاکی شدن از این چیزا. امیدوارم همیشه مردم همین جوری شاکی بشن تا مایکروسافت تا عمر داره، فکر حکمرانی بر دنیا رو نکنه.

  • Mahdi
    Mahdi | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    اینا همه نقشه است از طرف شیطانی به نام مایکروسافت که قرار بوده وقتی تعداد استفاده کنندگان از ویندوز 10 به اجبار به عددی برسونه بعد از اون بیاد عذر خواهی کنه و با بعد با ترفند ها و حیله های دیگه ای عدد رو برسونه به میلیارد!
    معذرت خواهیت رو نخواستیم , امیدوارم آتیش این حیله هات به خودت برگرده مایکرو

    • Hesam
      Hesam | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

      اولن که اون شیطان اپله که یک گوشی رو چند برابر ساختش بفروشه.بعدشم مایکروسافت در ویندوز 7 و8.1 قابلیت بروزرسانی خودکارو اجبار نکرده و میتونی کامپیوترت رو اپدیت کنی و نخواستی نکنی پس اجبار نبوده.اجبار در ویندوز ده بوده که بعد از اپدیت به ویندوز ده خودش اتوماتیک اپدیتارو میگرفته.من به اجبار نصب نکردم.شماهم اگه خیلی ناراحتی نصب نکن اصلن هیچکدوم از نسخه هاشو نصب نکن.برو مک بگیر.اشغال اپل

      • مهربان
        مهربان | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

        اولاً منظور دانلود اتوماتيك ويندوز ١٠ از ورژناي قبلي بود!
        دوماً طبق متن خودش اضافه شده و توسط مايكروسافت بصورت پيش فرض فعال گذاشته شده..
        ______________________
        كسي در مورد اپل صحبت كرد؟؟ :-|
        حالم از آدماي عقده اي بهم ميخوره.. :-/

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی