ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیفا به دنبال انتخاب یک استاندارد جامع برای استفاده از تکنولوژی های پوشیدنی در فوتبال

ماه آینده فیفا به همراه «هیئت بین المللی فدراسیون فوتبال» [IFAB] که در واقع تایین کننده قوانین فوتبال هستند، تصمیم به برگزاری جلسه ای در مورد نحوه استفاده از فناوری های پوشیدنی در زمان برگزاری ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ مهر ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

ماه آینده فیفا به همراه «هیئت بین المللی فدراسیون فوتبال» [IFAB] که در واقع تایین کننده قوانین فوتبال هستند، تصمیم به برگزاری جلسه ای در مورد نحوه استفاده از فناوری های پوشیدنی در زمان برگزاری یک مسابقه ورزشی فوتبال دارند.

در این جلسه، در مورد استانداردهای مختلف گفتگو خواهد شد و نتیجه گیری می شود که در نهایت چه نوع از تکنولوژی های پوشیدنی در ورزش فوتبال و توسط تمام تیم های ورزشی حرفه ای مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اکنون گمانه زنی می شود که FIFA و IFBA تصمیم دارند استانداردی را انتخاب کنند که بر اساس آن، بتوان موقعیت دقیق بازیکنان در زمین را مشخص نمود و همه تیم های حرفه ای، ملزم به استفاده از این فناوری خواهند بود.

2710506_full-lnd

با استفاده از تکنولوژی های پوشیدنی می توان انتظار داشت که پزشکان و همچنین مربیان تیم ها، بتوانند آنالیز دقیق تری بر فعالیت بازیکنان داشته باشند. البته در حال حاضر نیز تیم های ورزشی حرفه ای از این تکنولوژی ها استفاده می کنند که توسط شرکت های مختلف ساخته شده و استانداردهای مختلفی دارند. هدف فیفا از برگزاری جلسه یاد شده این است که بتواند همه تیم ها را در استفاده از یک استاندارد واحد، یکپارچه کند.

برای مثال در حال حاضر، باشگاه «سیاتل ساندرز» از تکنولوژی های Catapult و Omegawave استفاده می کند. همین امر به تیم یاد شده اجازه می دهد تا عناصر سلامتی بسیاری را تحت نظارت خود قرار دهد که شامل انرژی مصرفی بازیکن، میزان پایداری هر شخص، تغذیه، الگوی خواب و سطح خستگی وی می شوند.

حال باید دید سرنوشت این تصمیم گیری چگونه خواهد بود و آیا در نهایت فیفا خواهد توانست نیاز همه باشگاه ها را با انتخاب یک استاندارد تامین کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • firebird
    firebird | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    سالهاست دارم فکر میکنم چطور نمیتونند آفساید رو با تکنولوژی تشخیص بدهند؟!

  • M. Ali
    M. Ali | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    فقط آلمان و بایرن مونیخ

  • Mr.Mr
    Mr.Mr | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    به نظرم ورزشکارا باید حتما بند سلامتی داشته باشند اگر هادی نوروزی بند سلامتی داشت و قلبش زیر نظر بود هیچوقت این اتفاق نمیافتاد برای فوتبالیست ها که خودشون بخرن و مبلقی براشون نیست برای سایر رشته ها هم فدراسیون ها باید کمک کنند

مطالب پیشنهادی