ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی بر تکنولوژی های رونمایی شده در فستیوال «ایده» با میزبانی کیا و هیوندای

هیوندای و کیا همه ساله میزبان رویدادی هستند که از آن تحت عنوان فستیوال ایده یاد می شود؛ رویدادی که در آن کارکنان این دو شرکت فرصت می یابند مبتکرانه ترین و جاه طلبانه ترین ایده هایی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ مهر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

هیوندای و کیا همه ساله میزبان رویدادی هستند که از آن تحت عنوان فستیوال ایده یاد می شود؛ رویدادی که در آن کارکنان این دو شرکت فرصت می یابند مبتکرانه ترین و جاه طلبانه ترین ایده هایی که ظرف یک سال گذشته روی آن کار کرده اند را به نمایش بگذارند.

اما امسال برای نخستین بار این جشنواره پذیرای اهالی مطبوعات از سراسر دنیا بود. لذا در نظر داریم همراه با شما نگاهی داشته باشیم به ایده های مبتکرانه ای که در جریان فستیوال ایده معرفی شدند.

با دیجیاتو همراه باشید.

آکیلس دریفت

Kia_Kora15-Ideas_Festival187-650-80

حتما قبول دارید که پوشیدن یک هدست آکیلس ریفت در حین رانندگی می تواند ایمنی شما را به خطر بیاندازد. دست کم مراجع قانونی و شرکت های خودروساز که سعی داشته اند اینطور به ما القا کنند.

Driving Expansion یک ایده مفهومی است که با هدف حل این مشکل مطرح گردید و کاربرد آن در کره جنوبی که تست های مهارت رانندگی به ندرت برگزار می شوند بسیار رایج است.

در تست هایی که با استفاده از این دستگاه گرفته می شود راننده یکی از همین هدست ها را بر سر می گذارد تا نمایی زنده از آنچه مقابلش قرار دارد را ببیند اما در این نما تعدادی شی مجازی مخروطی شکل هم برای فرد به نمایش در می آیند و آنجاست که باید مهارت های رانندگی خود را به بوته آزمایش بگذارد.

عملیاتی کردن این ایده هم صرفا به فضای کافی نیاز دارد تا راننده حس کند که واقعا در چنین محیطی قرار دارد. در داخل خودرو یک سیستم GPS داخلی و یک دستگاه کامپیوتر قرار دارد که برای جایگذاری مخروطی های سطح مسیر مورد استفاده قرار می گیرد و این یعنی ماشین، به خودی خود یک تعلیم دهنده تمام عیار است.

مخروطی های مجازی به نمایش در آمده در سطح خیابان ظاهری اندک عجیب دارند اما هرچه تکنولوژی واقعیت مجازی بهتر شود این ایده نیز بهبود می یابد و شرکت ارائه دهنده نیز ابراز امیدواری کرده که در آینده شکلی سه بعدی و واقعی تر به آنها بدهد.

Life Zepplin

twitter

این وسیله طولی به اندازه یک ماشین دارد و ارتفاعش به حدود 2.13 متر می رسد و چهار سیستم حرکتی نیز برای پرواز آن در نظر گرفته شده اند که مجموعا ظاهری شبیه به یک پهپاد عظیم را به آن می بخشند.

هدف از ساخت این کشتی هوایی جذب رطوبت موجود در هوا و آزاد سازی آن در مناطق خشک است که یا می توان از آن برای آبیاری مزارع بهره گرفت یا رساندن آب آشامیدنی به مناطق محروم و نیازمند.

این تکنولوزی بیشتر برای مناطقی طراحی شده که تحت تاثیر خشک سالی قرار دارند اما سازندگانش باور دارند که بیشتر می توان برای آلودگی زدایی شهرهای آفریقای جنوبی و خاموش کردن آتش در مناطق دور افتاده از آن استفاده نمود.

Solar Dream Team

Solar Dream-650-80

این ایده نیز با در نظر داشتن کشورهای در حال توسعه مطرح شده است و در اصل یک ماشین کوچک و ساده است که انرژی خود را از خورشید می گیرد و می توان از آن برای رساندن بچه ها به مدرسه یا بیمارستان آن هم با حداقل هزینه استفاده نمود.

در قسمت عقب این ماشین هم دو عدد دوچرخه الکتریکی تعبیه شده اند که در ظاهر شبیه به چراغ های عقب دیده می شوند و می توان آنها را از بدنه ماشین جدا نموده و مورد استفاده قرار داد.

اما این همه امکانات خودروی برقی یاد شده نیست چراکه طبق اعلام تیم سازنده اش می تواند از هم باز شده و به عنوان فضای بازی بچه ها مورد استفاده قرار بگیرد.

U Can Concert

Kia_Kora15-Ideas_Festival239-650-80

این ایده احتمالا نقشی در بهبود زندگی انسان امروز ندارد اما می تواند به میزان قابل توجهی به لذت و هیجان سفرهای درون شهری بیافزاید. U Can Concert یک ماشین و در عین حال گروه موسیقی است: بخش های مختلفی از کابین این خودرو از جمله فرمان، داشبورد و پشت سری صندلی هایش آلات موسیقی را در خود جای داده اند و با یک فشار دکمه می توان از طریق آنها آهنگ های مختلف را نواخت.

یک کیبورد هم در داخل داشبورد این ماشین تعبیه شده و حتی می توانید موبایل یا تبلت خود را به آن متصل نموده و آهنگ های بیشتری را به مِدلی خود اضافه نمایید. البته وجود این ابزارلات موسیقی بیشتر برای سرنشینان همین خودرو جذاب خواهد بود و تردیدی نیست که در شلوغی و ازدحام خیابان های امروزی صرفا به بیشتر شدن آلودگی صوتی و ایجاد مزاحمت برای خودروهای کناری اش کمک می کند.

Wafrica، دوچرخه ای که لباس هایتان را تمیز می کند

Kia_Kora15-Ideas_Festival112-650-80

همانطور که در عنوان خواندید این دستگاه یک دوچرخه است که آب را تصفیه کرده و لباس های شما را تمیز می کند و انرژی مورد نیاز برای انجام همه این امور را هم از پدال های خود دریافت می کند.

در برخی از کشورهای دنیا، مردم برای پیدا کردن آب پاکیزه و قابل آشامیدن باید مسیرهایی طولانی را طی کنند اما تیم سازنده این دوچرخه به راهکاری دست یافته که با حداقل تلاش و زحمت این مهم را عملیاتی می کند.

کاربران این وسیله با یک دقیقه پدال زدن می توانند 2.5 لیتر آب را تصفیه کنند و قسمت پشت دستگاه هم نقش یک ماشین لباس شویی را برایشان ایفا خواهد کرد. مجددا باید تاکید کنیم که این وسیله بیشتر در  کشورهای جهان سومی به کار می آید و با استفاده از یک راهکار ساده به مردم امکان دسترسی به آب آشامیدنی تمیز و شستن لباس هایشان را میدهد.

این دوچرخه همانطور که گفته شد انرژی مورد نیازش را از پدال زدن دریافت می کند و به هرگونه جریان الکتریسیته ای برای این منظور نیازی ندارد با این همه، می توان یک موتور را به آن متصل نمود تا دیگر نیازی به پدال زدن نباشد.

Stroller scooter

Kia_Kora15-Ideas_Festival122-650-80

این وسیله شخصی مفهومی در ظاهر شاید اغواکننده تر از دیگر ایده های به نمایش در آمده در فستیوال ایده نباشد اما قطعا ما را به صورت اجمالی با ایده تغییر شکل وسایل نقلیه در آینده نزدیک آشنا می کند.

وسیله نقلیه کوچکی که در تصویر می بینید می تواند کالسکه یک کودک را یدک بکشد و به لطف سیستم هشدار طراحی شده برای آن نیز راننده نتنها متوجه گریه کودک خود می شود بلکه از ظریق تکنولوژی حسگر حرکتی دستگاه علت بی قراری کودک را نیز در می یابد.

اگر هم تمایلی به نشستن در داخل این وسیله نداشته باشید می توانید طوری آن را تنظیم نمایید که شما را دنبال نماید و علاوه بر این امکان کنترلش از طریق تلفن های هوشمند نیز فراهم است.

خودروی کودک

Kia_Kora15-Ideas_Festival231_unsized-650-80

صندلی های درون خودروها معمولا چندان هم پیشرفته نیستند و تکنولوژی های جذابی در آنها به کار گرفته نشده است اما ایده خودروی کودک قطعا مورد توجه والدینی قرار می گیرد که دیگر از دست صندلی های خشک و بدون کارایی طراحی شده برای کودکان به تنگ آمده اند.

ایده شامل سه بخش است: نخست یک صندلی معمولی که تحرک پذیری بالایی دارد و به راحتی می توان صندلی کودک را به آن متصل نمود و دیگری یک صندلی کودک بادی که با فشردن تنها یک دکمه باد می شود و این یعنی در باقی زمان ها ظاهری کاملا معمولی دارد و افراد بزرگسال نیز می توانند از آن استفاده نمایند.

اما شاید جالب ترین بخش سومین قسمت آن باشد: مانیتوری که عقب ماشین نصب می شود و به کودک امکان می دهد تا صورت والدین خود را ببیند (البته تا زمانی که آنها جلو نشسته باشند)، راننده نیز متوجه می شود که کودک در حال انجام چه کاری است.

ماشینی برای معلولین

Kia_Kora15-Ideas_Festival076-650-80

در این ایده، می توان با اضافه کردن چند قطعه الکتریکی هوشمند به ویلچرها آنها را به وسایل نقلیه موتوری اضافه کرد. سازندگان این وسیله اظهار داشتند: هدف ما، افرادی هستند که توانایی استفاده از دست ها و پاهایشان را ندارند و این صندلی به آنها امکان می دهد با استفاده از سر و شانه های خود آن را کنترل نمایند.

مدل کنونی انرژی اش را از یک باتری تامین می کند که تا 20 ساعت دوام می آورد اما اگر باتری آن تمام شد می توانید همچنان به صورت دستی صندلی خود را کنترل نمایید.

مهم ترین نکته در مورد این ایده آن است که می توان همراه با هر نوع ویلچر معمولی به کار بردش و در نتیجه معلولین و افراد کم توان دیگر مجبور نخواهند بود که با پرداخت مبلغی گزاف صندلی چرخ دار خود را به یک وسیله موتوری تغییر دهند.

Origine

Kia_Kora15-Ideas_Festival132-650-80

آنچه در تصویر می بینید یک وسیله نقلیه دوچرخ با کارایی کامل است که با هدف افزایش حرکت پذیری افراد طراحی شده است. این دستگاه از طریق دو جوی استیک کنترل می شود که برای چرخاندن هر یک از چرخ هایش مورد استفاده قرار می گیرند و به لطف آنها می توان Origine را در سربالایی ها و از روی موانع عبور داد.

Avatar Drive

Kia_Kora15-Ideas_Festival246-650-80

این وسیله به شما امکان می دهد که با استفاده از هدست واقعیت مجازی و فرمان گیمینگ کنترل خودروی مورد نظرتان را در دست بگیرید. شاید این ایده بیشتر به مزاق هکرها خوش بیاید اما کاربردهای مفید بسیاری برای آن وجود دارند که از آن جمله می توان به هدایت ماشینی که سرنشینش با مشکل روبرو شده اشاره نمود.

علاوه بر این، تیم آواتار اعلام کرده اند که می توان این تکنولوژی را در تمامی خودروهای تجاری پیاده سازی کرده و مورد استفاده قرار داد؛ این یعنی زمانی که یک تکنولوژی ارتباطی قابل اطمینان تر نظیر 5G به بازار آمد می توان فناوری آواتار را به شکلی عملیاتی تر مورد استفاده قرار داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    اون دوچرخه خیلی خوبه. فقط با 10 دقیقه پدال زدن می تونه 2.5 لیتر آب رو تصفیه کنه؟!چندتا از اینا تو هر روستا می تونه زندگی کلی انسان روتغییر بده.

    • kayba
      kayba | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

      منم به همین فکر میکردم به غیر از دوچرخه بودنش صاحبش میتونه بره جایی اب برداره تا برمیگرده خونش اون اب تصفیه شده باشه همینطور مسیر اضافه که دیگه کار تصفیه تموم شد با یه دینام یه باتری شارژ کنه برای شب

  • MeysaM
    MeysaM | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    دوستان چند وقته تو سایت تبلیغاتی زیر عکسا و گاهی به صورت یه پنجره کنار برازر من میاد وقتی تو دیجی هستم. این تبلیغات سایته یا مشکل از منه؟
    نمونش رو تو عکس زیر گذاشتم.

    • aH ProgrammeR
      aH ProgrammeR | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

      از کروم استفاده می کنی/؟

      • MeysaM
        MeysaM | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

        نه عزیز فایرفاکس استفاده میکنم

مطالب پیشنهادی