ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اچ پی نسخه جدیدی از Chromebook 14 را با قیمت کمتر و عمر باتری بهتر عرضه خواهد کرد

هرچند Chrome OS یک سیستم عامل سبک، سریع و ساده است، اما مهمترین ویژگی که به تداوم موفقیت این پلتفرم منجر شده را می توان قیمت پایین محصولات مجهز به آن در نظر گرفت؛ کروم ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۸ مهر ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

هرچند Chrome OS یک سیستم عامل سبک، سریع و ساده است، اما مهمترین ویژگی که به تداوم موفقیت این پلتفرم منجر شده را می توان قیمت پایین محصولات مجهز به آن در نظر گرفت؛ کروم بوک هایی که خرید یک لپ تاپ خوش ساخت و جذاب را با کمترین هزینه برای کاربر امکان پذیر می کنند.

HP یکی از تولیدکنندگانی است که پیش از این، ۲ کروم بوک ۱۱ و ۱۴ اینچی عرضه کرده بود و اکنون نسخه جدیدی از Chromebook 14 خود را نیز معرفی کرده است.

نخستین تفاوت این نسخه تازه قیمت آن به شمار می رود که به ۲۵۰ دلار کاهش یافته است، البته این مدل به نمایشگری ۱۴ اینچی با رزولوشن ۷۶۸ در ۱۳۶۶ مجهز است که برای افزایش آن تا ۱۰۸۰، لازم است ۳۰ دلار دیگر نیز بپردازید.

سازنده عمر باتری کروم بوک جدید را ۹ ساعت ۱۵ دقیقه اعلام کرده که نسبت به عملکرد ۸ ساعته مدل پیشین پیشرفت مطلوبی نشان می دهد. مدل پیشین همچنین به سیستم-بر-چیپ K1 انویدیا مجهز بود اما در نسخه تازه پردازنده Celeron N2840 اینتل مورد استفاده قرار گرفته است.

hp-chromebook-14

در بخش های دیگر محصول اما تغییر چندانی مشاهده نمی شود، مواردی که از جمله آنها می توان به ۲ گیگابایت حافظه رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و درگاه های USB 3.0، USB 2.0، HDMI و MicroSD اشاره کرد.

فروش این محصول از تاریخ ۸ نوامبر مصادف با ۲۷ آبان آغاز خواهد شد و همراه آن اشتراک ۹۰ روزه سرویس Google Play Music و امکان اجاره ردیجیتالی و رایگان ۳ فیلم از Google Play نیز ارائه می گردد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • احسان ح
    احسان ح | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

    فلسفه کروم بوک رو درک نمیکنم، اصلا تو کتم نمیره خب رو همین لپتاپ اندروید بذارن چی میشه؟ مگه اندروید چقدر سنگین تر از کروم او اس هستش؟ مگه اندروید چقد مصرف باتریش بیشتره؟

  • مرتضی عبدی
    مرتضی عبدی | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

    گوگل فازش چیه ویندوز ده خیلی بهتره سیستم عامل باید تو حالت آفلاین هم امکانات داشته باشه

مطالب پیشنهادی