ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

برنامه ی جدید نینتندو برای حمایت از توسعه دهندگان و ناشران

چندی پیش، گزارشی درباره ی کنسول جدید نینتندو منتشر شد و به نظر می رسد که این دستگاه، پلتفرمی هیبریدی از کنسول خانگی و کنسول قابل حمل باشد. اما نینتندو حالا پورتال جدیدی برای توسعه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ مهر ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۵

چندی پیش، گزارشی درباره ی کنسول جدید نینتندو منتشر شد و به نظر می رسد که این دستگاه، پلتفرمی هیبریدی از کنسول خانگی و کنسول قابل حمل باشد. اما نینتندو حالا پورتال جدیدی برای توسعه دهندگان به وجود آورده است که به بازی سازان و ناشران اجازه می دهد تا بازی خود را در برنامه ای با هدف پذیرش برای عرضه، قرار دهند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در سایت مذکور نوشته شده است: «آیا آماده اید که با سخت افزار فوق العاده ی نینتندو، رویاهای تان به حقیقت بپیوندند؟» نینتندو از این پس و با افتتاح این پورتال، به دنبال آن است تا در چند مرحله ی ساده برای ثبت نام، از افراد مایل به ساخت بازی برای پلتفرم جدید خود پشتیبانی کند.

برای دسترسی به «برنامه ی توسعه دهندگان نینتندو»، ثبت نام برای اکانت توسعه دهندگان نینتندو امری الزامی به شمار می رود. ثبت نام برای تمام کمپانی ها و نیز بازی سازان مستقل باز است و این اشخاص باید در 4 مرحله، اطلاعاتی نظیر مشخصات کمپانی (یا یک آدرس برای بازی سازان مستقل)، پیشینه ای از سابقه ی کاری و نیز کنسولی که پیش از این روی آن بازی ساخته اند را وارد کنند.

با پذیرش در برنامه ی مورد نظر، توسعه دهندگان به سرویس «رابط کاربری توسعه ی نینتندو» (NDI) دسترسی خواهند داشت. سرویس NDI، به بازیسازان کمک می کند که کیت های توسعه ی خود را برای پیشبرد هر چه بهتر روند ساخت عنوان مورد نظرشان بهینه سازی کنند.

هم بازی سازان و هم سازندگان برنامه های مربوط به طراحی، به سرویس NDI، فروم پشتیبانی نینتندو، مستندات و سخت افزارهای توسعه دسترسی خواهند یافت.

نینتندو هم چنین قول داده که روند عرضه ی دیجیتالی بازی های ناشران را از طریق پرتال خود بهبود ببخشید. به ادعای این کمپانی، ناشران با دسترسی به بسیاری از منابع سایت، قادر به پیگیری فعالیت های خود خواهند بود.

در کل باید گفت که پرتال توسعه دهندگان نینتندو، خبر از آن می دهد که کمپانی ژاپنی می خواهد گام های اساسی تر نسبت به قبل در صنعت بازی بردارد و به تعداد پلتفرم های خود بیفزاید. در حال حاضر، تنها از پلتفرم های Wii U و 3DS به عنوان پلتفرم های در دسترس توسعه دهندگان یاد شده اما مطمئنا اوایل سال میلادی آتی، خبرهای بیش تری درباره ی کنسول NX خواهیم شنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی