ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جزئیات بیشتری از پردازنده گرافیکی به کار رفته در سرفس بوک مایکروسافت فاش شد

«لپ تاپی پیشتاز»، این شعاری است که مایکروسافت از آن برای توصیف اولین نوت بوک خود استفاده می کند. دستگاهی که نمایشگر جدا شونده اش رزولوشنی معادل ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل دارد، از چیپ های اسکای ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۸ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۴۵

«لپ تاپی پیشتاز»، این شعاری است که مایکروسافت از آن برای توصیف اولین نوت بوک خود استفاده می کند. دستگاهی که نمایشگر جدا شونده اش رزولوشنی معادل ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل دارد، از چیپ های اسکای لیک اینتل در کنار حافظه های بسیار سریع SSD بهره می برد و بناست بهترین تجربه ی ویندوز ۱۰ را به کاربران هدیه دهد.

البته در میان قطعاتی که برای ساخت سرفس بوک ها به کار رفته اند یک قطعه ی مرموز تر و هیجان انگیزتر نیز وجود دارد و آن چیزی نیست جز پردازشگر گرافیکی سفارشی شده که توسط کمپانی انویدیا به تولید رسیده و درون بخش کیبرد لپ تاپ جای گرفته. گفتنی است که همین پردازنده سبب می شود در بسیار مواقع محصول اهالی ردموند کارایی دو برابر مک بوک های پرو را ارائه کند، یا حداقل مایکروسافت اینگونه ادعا می کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تا به امروز در رابطه با تراشه مورد اشاره اطلاعات چندانی در دسترس نبود، جز اینکه می دانستیم صرفاً و به شکل ویژه برای مایکروسافت به تولید رسیده و از همین رو نیز نمی توانستیم به صورتی دقیق در مورد عملکرد آن تخمینی داشته باشیم.

در همین راستا مشتاقان سرفس بوک که طاقت نداشته اند تا زمان عرضه رسمی گجت مذکور صبر نمایند راهی فروشگاه های مایکروسافت شده اند تا با نصب و اجرای ابزار GPUz روی آن در این مراکز از معمای پردازنده ی گرافیکی اش پرده بردارند.

اطلاعات به دست آمده توسط این افراد حکایت از آن دارد که در نخستین لپ تاپ غول نرم افزاری ساکن ردموند چیپست گرافیکی مشابه جی فورس 940M‌ که از نظر کارایی قدری قوی تر از مدل 920M است به کار رفته. این داده ها بدین معناست با تراشه ای دارای ۳۸۴ هسته ی CUDA‌ و با فرکانس پایه ۹۵۴ مگاهرتز طرف هستیم که به آن یک گیگابایت حافظه ی GDDR5 تخصیص داده شده و پهنای باند حافظه اش نیز برابر با 40.08 گیگابیت بر ثانیه است.

نظر شما در رابطه با این پردازنده ی گرافیکی چیست و فکر می کنید آیا همانطور که شرکت سازنده ادعا می کند می تواند کارایی دو برابر نسبت به مک بوک پروهای اپل را برای کاربران رقم بزند یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • بهمن
    بهمن | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

    اپل خیلی حرفا میزنه
    گفته بود صفحه نمایش گوشی باید 4.5 اینچی باشه حداکثر
    گفته بود قلم استایلوس کارایی نداره و...
    اپل فقط میخواد پول دراره حالا هرجور شده و بیشتر

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

    کاش حداقل یه Gtx950m روش میذاشت که متوسط رو به خوب حسابش کنیم. من فعلا پول ندارم اما به فکر Asus G501jw هستم.سرفس بوک باعث شده بود یکم شک کنم ولی با این خبر شک ام برطرف شد.قطعا به چنین سخت افزاری این قدر پول نمیدم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی