ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین توافق اخیر خود با آمریکا در حوزه امنیت سایبری را نقض کرده است

ماه گذشته میلادی، اباما رئیس جمهور آمریکا توافقی تاریخی را با ژی جینگپی رئیس جمهور چین به امضا رساند که به موجب آن «هیچیک از دو کشور طرف قرارداد دست به سرقت سایبری دارای های ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ مهر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

ماه گذشته میلادی، اباما رئیس جمهور آمریکا توافقی تاریخی را با ژی جینگپی رئیس جمهور چین به امضا رساند که به موجب آن «هیچیک از دو کشور طرف قرارداد دست به سرقت سایبری دارای های معنوی خود نخواهند زد یا اینکه دانسته از این نوع حملات پشتیبانی نمی کنند.»

کمتر از یک ماه بعد، شرکتی به نام Crowdstrike که در زمینه امنیت سایبری فعالیت دارد با تشخیص 13 اقدام مختلف از جانب گروه هایی که به باور این شرکت با دولت چین در ارتباط هستند، اعلام نمود که این کشور مفاد توافق به عمل آمده را زیر پا گذاشته است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در اغلب موارد، از اقدامات صورت گرفته تحت عنوان ادامه فعالیت هایی یاد شده که Crowdstrike و دیگر شرکت ها گزارش داده بودند و از آن جمله می توان به فعالیت های گروه بدنام Deep Panda اشاره نمود.

با این همه تشخیص حملات پشتیبانی شده توسط دولت از حملات پیشرفته ای که از سوی بخش خصوصی صورت گرفته امری بسیار دشوار است و این مساله خصوصا در چین با سختی هایی روبروست چراکه تشخیص گروه های دولتی از غیر دولتی مشکل است.

گزارش Crowdstrike همچنین روی اهداف متعلق به بخش خصوصی تعلق دارد چراکه توافق صورت گرفته میان مقامات چین و آمریکا عمدتا به جاسوسی اقتصادی مربوط می شود. این گزارش همچنین چین را ملزم کرده تا مرز میان جاسوسی امنیتی ملی و جاسوسی با اهداف تجاری را مشخص نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sam
    sam | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

    o_O

  • آریا
    آریا | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

    شما چین بدردت نمیخوره. باید بری قزوین

  • آریا
    آریا | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

    چین میخاره انگار

مطالب پیشنهادی