ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست پرچمدار بعدی مدیاتک از سنسورهای دوربین تا ۳۲ مگاپیکسل پشتیبانی می کند

تا پیش از این اگر تولید کنندگان ابزارهای موبایل به یک چیپست بسیار قدرتمند احتیاج داشتند، فقط کوالکام وجود داشت که قادر بود آن را در تعداد بالا به تولید برساند. در سالهای اخیر اما ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۸ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

تا پیش از این اگر تولید کنندگان ابزارهای موبایل به یک چیپست بسیار قدرتمند احتیاج داشتند، فقط کوالکام وجود داشت که قادر بود آن را در تعداد بالا به تولید برساند.

در سالهای اخیر اما مدیاتک هم نشان داده صرفاً تولید کننده چیپست های میان رده نیست و می تواند مدل هایی تولید کند که از نظر توان پردازشی قدرت بالایی داشته باشند.

Helio X10 آخرین نمونه این چیپست ها بود که در اوایل سال جاری میلادی عرضه شد و در محصولات مختلفی شاهد استفاده از آن بودیم و اکنون نیز این شرکت تایوانی قصد دارد تا پیش از پایان سال ۲۰۱۵ پرچمدار بعدی خود را با نام Helio X20 ارائه نماید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این چیپست بر اساس معماری ۳ خوشه ای بنا شده و مجموع هسته های پردازشی آن به ۱۰ عدد می رسد. همه این هسته ها ۶۴ بیتی هستند و برای مصرف بهینه تر انرژی، امکان فعالیت هرکدام به شکل مجزا وجود دارد.

۴ هسته از این تعداد مبتنی بر Cortex-A53 هستند و با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز برای عملکردهای سبک مورد استفاده قرار می گیرند. ۴ هسته Cortex-A53 دیگر نیز با قدرت ۲ گیگاهرتز پردازش های سنگین تر را امکان پذیر می کنند و ۲ هسته باقی مانده نیز Cortex-A72 هستند و قدرت پردازش آنها به ۲.۵ گیگاهرتز می رسد.

اکنون بر اساس تصویر منتشر شده روی حساب توییتر شرکت تایوانی می توان گفت Helio X20 علاوه بر خصوصیات فوق، از سنسورهای دوربین تا ۳۲ مگاپیکسل نیز پشتیبانی می کند، رقمی که در چیپست پرچمدار پیشین حداکثر ۲۱ مگاپیکسل بود.

32-Meg-Selfie-MediaTek-X20

البته سنسورهایی با این رزولوشن هنوز مرسوم نیستند و لازم است تا مشاهده آنها در ابزارهای موبایل منتظر بمانیم، اما چنین ویژگی هایی در مجموع چیپست مدیاتک را به رقیبی قدرتمند و خطرناک برای رقیب آمریکایی تبدیل کرده است، رقیبی که نشان می دهد اگر مشکلاتی مشابه اسنپدراگون ۸۱۰ تکرار گردند، به سادگی قادر است جایگاه این شرکت را از آن خود نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

    دمش گرم
    سرعت پیشرفت شرکتا خیلی داره زیاد میشه
    دیگه نمیشه پلک زد

مطالب پیشنهادی