ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اچ تی سی فرایند ساده سازی رابط کاربری Sense را آغاز نموده است

دو سال پیش شرکت های سازنده موبایل، رابط های کاربری مختص به خود را برای اندروید طراحی می کردند و مجموعه ای بی پایان از امکانات مختلف را به آنها اضافه می نمودند که این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ مهر ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

دو سال پیش شرکت های سازنده موبایل، رابط های کاربری مختص به خود را برای اندروید طراحی می کردند و مجموعه ای بی پایان از امکانات مختلف را به آنها اضافه می نمودند که این امر هم با استقبال شدید کاربران روبرو می شد.

شاید در راس همه این رابط ها TouchWiz قرار داشته باشد: نوعی رابط کاربری بهینه سازی شده که اغلب انبوهی از امکانات و قابلیت های عموما بدون کاربرد را در خود دارد. این روند بعد از اندک زمانی فروکش کرد و سامسونگ یکی از شرکت هایی بود که ساده سازی هرچه بیشتر رابط های کاربری را در دستور کار خود قرار داد.

اچ تی سی هم یکی از نام هایی بود که اسکین Sense را با امکانات و قابلیت های مختلف پر کرد و آیکون و منوهای آن را از نو طراحی نمود و خلاصه کلام اینکه هرکاری را انجام داد تا خود را از رقبایش متمایز کند و حالا ظاهرا تصمیم گرفته که پیرو استراتژی سامسونگ [یعنی ساده سازی هر جه بیشتر رابط کاربری اش] باشد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Nigel Newby-House مدیر محصول شرکت تایوانی مورد بحث به خبرنگاران و روزنامه نگاران اعلام نموده که این شرکت در حال شروع فرایند ساده سازی رابط کاربری Sense و حذف امکانات و قابلیت های غیر ضروری آن است.

وی مهندسان اچ تی سی را ملزم نموده تا فرایند بی پایان و بدون دلیل بازطراحی منوها و آیکون های این رابط را خاتمه دهند و در عوض تمرکز خود را روی بهبود امکانات سودمندی نظیر BlinkFeed، Zoe و تم ها قرار دهند.

نکته دیگر اینکه اچ تی سی مشغول کار روی یک مساله مشترک است: اگر از هر کاربری که اخیرا یک موبایل اندرویدی غیر از نکسوس خریداری کرده سوال کنید درخواهید یافت که هر زمان گوگل نسخه جدیدی از اندروید را معرفی می کند، مدت زمان زیادی طول می کشد تا آپدیت جدید به دستگاه های دیگر برسد و در اغلب موارد هم آن به روزرسانی به هیچ وجه به دست کاربر نمی رسد.

بنابراین این کمپانی، به جای کار کردن روی کلاینت ایمیلی بلااستفاده اش برای کاربران خود، حالا مصمم است که ظرف تنها 15 روز از زمان ارائه آپدیت برای تلفن های هوشمند نکسوس، آپدیت ها را برای نسخه بدون قفل One A9 ارسال نماید. این مساله هم تنها نشانگر یک چیز است: اینکه اچ تی سی تلاش دارد تلفن های هوشمند تولیدی اش را از حالت ناامید کننده و خسته کننده درآورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • ali
    ali | ۱ آبان ۱۳۹۴

    با جمله آخر به شدت مخالفم!رابط سنس خسته کنندست؟!!!

  • ali
    ali | ۱ آبان ۱۳۹۴

    سنس با اختلاف، کاملترین رابط کاربری دنیاست!

  • soroush_showbert
    soroush_showbert | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

    همیشه htc رابط کاربریش واسه یکی ک قبلا مثلا نوکیا سیمبین داشته بعد مهاجرت کرده به اندروید واسش خیلی پیچیده و گنگ بوده
    من خودم انقد ازین مشتری ها داشتم که حتی نمیتونستن زنگ خورشون رو با این گوشیا تغییر بدن چ برسه به بقیه کارا مث تنظیم نقطه اتصال اینترنت و غیره
    به نظرم خیلی دیر به بفکر این موضوع افتاده کمپانی
    من خیلی ها رو میشناسم بخاطر همین پیچیدگی سمت این گوشی نمیرفتن:|

  • محمد
    محمد | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

    اصلا از این سیاست دل خوشی ندارم
    توی گوشی S4 لالیپاپ خیلی از قابلیت ها نسبت به کیت کت حذف شدن
    تقریبامیشه گفت 30% قابلیت ها توی تنظیمات حذف شدن
    کلی قابلیت های سنسوری کم شدن

    این یعنی پسرفت

    البته توی تاچ ویز این سیاست از زمان S5 شروع شد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی