ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و ال جی از جدیدترین نوآوری های خود در حوزه تکنولوژی باتری پرده برداشتند

نام داران صنعت تکنولوژی دنیا این روزها تلاش دارند تا ساعت های هوشمند اختصاصی خود را برای موبایل های تولیدی شان ارائه دهند و از این طریق کسب و کارشان را رونق ببخشند. اما یکی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ مهر ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

نام داران صنعت تکنولوژی دنیا این روزها تلاش دارند تا ساعت های هوشمند اختصاصی خود را برای موبایل های تولیدی شان ارائه دهند و از این طریق کسب و کارشان را رونق ببخشند. اما یکی از بزرگ ترین نگرانی هایی که ذهن مشتریان بالقوه دستگاه های پوشیدنی را به خود مشغول کرده میزان عمر باتری هر دستگاه است.

پوشیدنی های سنتی عمر باتری بالایی دارند و چنانچه دفعات و زمان مورد نیاز برای شارژ انواع هوشمند این دستگاه ها کمتر شود، قطعا بر جمع کاربران آنها نیز اضافه می گردد.

خوشبختانه سامسونگ و الجی که هر دویشان هم ساعت های هوشمند مختص به خود را وارد بازار کرده اند دست به توسعه تکنولوژی های نوینی زده اند که به زعم خودشان استانداردهای کنونی را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

روز گذشته، سئول پایتخت کره جنوبی میزبان رویدادی بود که در آن سامسونگ و الجی باتری های انعطاف پذیر جدید خود را که برای دستگاه های پوشیدنی طراحی شده اند در معرض دید عموم قرار دادند.

الجی در جریان این نمایشگاه جدیدترین «باتری سیمی» خود را رونمایی کرد؛ نوعی پیل که امکان تا شدن دارد و برای کاربرد در دستگاه های پوشیدنی که معمولا امکان گنجاندن باتری های قدرتمند در بدنه کوچکشان وجود ندارد بسیار ایده آل است.

نخستین باتری سیمی این شرکت دو سال پیش معرفی شد و از آن زمان تا به امروز، الجی به نوآوری های خود ادامه داد تا اینکه در ماه ژوئن باتری های شش ضلعی خود را به جهانیان معرفی کرد و نامش را به عنوان نخستین شرکتی که به این هدف نائل آمده به ثبت رساند. برآورد این کمپانی از محصول تازه اش این است که ظرفیت باتری پوشیدنی ها را به دو برابر افزایش خواهند داد.

سامسونگ نیز با معرفی تکنولوژی جدید خود در این نمایشگاه خبرساز شد و از دو فرمت جدید برای باتری هایش پرده برداشت: نخست یک پیل رشته ای و دیگری نوع نواری. باتری رشته ای معرفی شده از سوی این شرکت به خاطر بهره مندی از بدنه فیبری اش نسبت به انواع تاشو برتری دارد و انتظار می رود که در آینده در ابزارهای تزئینی نظیر گردنبند به کار گرفته شود.

باتری نواری سامسونگ هم تا 50 هزار مرتبه قابل خم شدن است و ظرفیت باتری ساعت های هوشمند را تا 50 درصد افزایش می دهد. انتظار می رود که تکنولوژی یاد شده در آینده نه چندان دور در پوشیدنی های سامسونگ به کار گرفته شود.

بسیاری باور دارند که ساعت های هوشمند خط مقدم آینده شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی برای رقابت با یکدیگر هستند. از سویی، با پیچیده تر شدن روز افزون نرم افزارهای طراحی شده برای این دستگاه ها، نوآوری های ایجاد شده در عمر باتری پوشیدنی ها می تواند نگرانی ها در رابطه با شارژ این دستگاه ها را پایین بیاورد.

همه ساله شرکت ها، نسخه جدیدتری از ابزارهای پوشیدنی خود را عرضه می کنند یا اینکه اساسا دست به ساخت مدل های کاملا جدیدی از آنها می زنند و آمار و ارقام های جهانی هم هیچگونه تغییری را در این روند نشان نمی دهند.

کمپانی گارتنر پیش بینی کرده که 40 درصد از تمامی دستگاه های پوشیدنی مچی تا سال 2016، را ساعت های هوشمند تشکیل خواهند داد و انتظار می رود که تا سال 2020 میلادی شاهد افزایش قابل ملاحظه فروش جهانی این دستگاه ها و ثبت رکورد 100 میلیون عددی از آنها باشیم.

در هر صورت سامسونگ و الجی حالا از طلایه داران تکنولوژی های ارائه شده برای باتری هستند و امید می رود که در محصولات آتی خود جدیدترین دستاوردهایشان در این حوزه را به خدمت بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    سلام ، اقا رضا و اقا کارن مهدوی اگه شما به سلایق مردم احترام میزارین سوالی میپرسم ازتون جواب بدین لطفا ، اگر برادر شما یا پدر شما با قیافه ای نا پسند جامعه بیاد در حضور جمعی از دوستان شما حاظر بشه و دوستانتون در باره اون نظر بدن و همه هم نظرشون این باشه که اصلا خوب نیست تکلیف چیه ، شما باید به این که این اقا اصلا از چه چیزی الهام گرفته هم متمرکز باشید نه فقط بگید علایق شخصیشه ؛شاید اون اقا بخوا لخت بیاد تو خیابون اونم علایق شخصیشه ؟

  • arsham
    arsham | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

    یکی از چیزایی که برند های اصیل رو از برند های چینی متمایز میکنه همین توسعه تکنولوژی و سرمایه گذاری برای اونه که تو کمتر شرکت چینی شاهد اون هستیم وچون بودجه ای برای تحقیقات در نظر نمیگیرن پول تحقیقات رو روی قیمت گوشی هاشون نمیکشن و اینجوری تا حدی گوشی ارزون تر با کیفیت بهتری نسبت به رقبا بیرون میدن

  • لولو
    لولو | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

    هابلوت ، شخصیت خانوادگیتو نشون دادی! البته اگه داشته باشی همچین چیزی

  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

    از اپل کپی کرده سامسونگ
    شک نکنید
    فردا پتنت اپل افشا میشه میبینید

    • هژیر
      هژیر | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

      سیبیل باز تو اومدی حرف زدی؟

      • BlackBerry Forever
        BlackBerry Forever | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

        سیبیل
        خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
        :-D

      • رضا
        رضا | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

        واقعا ناراحت می شم میبینم هنوز افرادی هستند که سلیقه شخصی افراد رو مسخره می کنند , برند سامسونگ ارزشش بیشتر از یک انسان و یک هموطن هست ?

        • هژیر
          هژیر | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

          من اصلا کاری به سامسونگ ندارم و از سامسونگ هم خوشم نمیاد، با این سیبیل کار دارم که کامنت های بچگونه میذاره، آخه ســـــــیبیـــــــــل!

          • Karen_Mahdavi
            Karen_Mahdavi | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

            متاسفم برای شما واقعا که به سلیقه شخصی دیگران وچهره شون توهین می کنین به قول یکی از فلاسفه میگه این نوعی دیکتاتور بودن اون فرد رو نشون میده

مطالب پیشنهادی