ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرکل روابط عمومی‌ شرکت مخابرات ایران: تلگرام تا آخر عمر دولت فیلتر نمی شود

تلگرام این روزها تبدیل به اصلی ترین شاهراه ارتباطی میان کاربران ایرانی گشته است. بر اساس آمار کافه بازار، این اپلیکیشن هم اکنون بیش از ۱۵ میلیون نصب فعال دارد و افراد زیادی از آن ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۹ مهر ۱۳۹۴ | ۱۰:۴۰

تلگرام این روزها تبدیل به اصلی ترین شاهراه ارتباطی میان کاربران ایرانی گشته است. بر اساس آمار کافه بازار، این اپلیکیشن هم اکنون بیش از ۱۵ میلیون نصب فعال دارد و افراد زیادی از آن جهت ارتباط با دوستان و آشنایان خود، استفاده می کنند.

همزمان با افزایش محبوبیت اپلیکیشن تلگرام در میان کاربران ایرانی، حاشیه ها نیز در رابطه با ادامه فعالیت این برنامه، بالا گرفته است. در حالی که چند ماه پیش استیکر ها، نخستین جرقه های فیلتر شدن این برنامه را رقم زدند، این روزها کانال های تلگرامی بار دیگر دستمایه ای شده اند تا بحث فیلترینگ این اپلیکیشن بر سر زبان ها بیفتد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

دیشب برای ساعاتی، تلگرام در داخل ایران از دسترس خارج شد و کاربران تنها با استفاده از IP خارجی می توانستند به تبادل پیام هایشان بپردازند. همین موضوع سبب شد تا شائبه فیلتر شدن دائمی تلگرام در میان ایرانیان قوت گیرد، اما این موضوع پس از ساعاتی برطرف شد و هم اکنون اختلالی در کارکرد این برنامه دیده نمی شود.

در همین رابطه جالب است بدانید که مدیرکل روابط عمومی‌ شرکت مخابرات ایران طی مصاحبه ای که با روزنامه آفتاب یزد انجام داده، اعلام کرده است که تلگرام تا آخر عمر دولت فیلتر نخواهد شد. زارعیان در صحبت های خود چنین گفته است:

«سیاست دولت یازدهم از ابتدا مخالفت با فیلترینگ بوده و همچنان هست و تا آخر عمر این دولت هم خواهد بود از این رو مخابرات تصمیمی برای فیلتر کردن تلگرام ندارد. من معتقدم بهترین راهکار در این زمینه بحث فیلترینگ هوشمند است که ضرورت دارد هرچه سریع‌تر در کشور توسعه پیدا کند. در همه دنیا اینگونه است که تنها آن بخش از سایت‌ها و نرم‌افزارها فیلتر می‌شود که مورد دارند و به خاطر برخی مسائل و مشکلات کل سایت را فیلتر نمی‌کنند.»

وی اضافه می کند که: «در کشور ما نیز این اتفاق می‌تواند رخ دهد که مثلا در مورد برنامه تلگرام تنها کانال‌ها و ربات‌هایی فیلتر شوند که مبتذل و ضداخلاقی‌اند اما کل شبکه وجود داشته باشد. حوزه فضای مجازی نیازمند یک مدیریت قوی است و فیلترینگ و بستن سایت‌ها و نرم‌افزارها و ... اصلا راهکار قابل قبول و منطقی نیست بلکه راهکار اصلی فیلترینگ هوشمند است.»

حال به نظر می رسد که دولت برای اجرای فیلترینگ هوشمند و جلوگیری از دسترسی به برخی از کانال های تلگرامی، به این مجموعه روسی درخواست همکاری داده که این موضوع از سمت تلگرام رد شده است.

مدیرعامل تلگرام به تازگی در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرده است که پس رد این درخواست همکاری، ترافیک این اپلیکیشن در داخل ایران محدود شده و در عملکرد آن اختلالاتی ایجاد شده است. او مدعی است که ایران قصد دارد با اعمال این اختلالات، استفاده از این اپلیکیشن را در عمل غیر ممکن سازد.

با این وجود پاول دورف، پس از مشکلات دیشب اعلام کرد که همه چیز به شرایط عادی بازگشته و محدودیت ترافیکی نیز از روی این اپلیکیشن برداشته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (39 مورد)
  • مهدي
    مهدي | ۲۲ دی ۱۳۹۴

    بچه ها بچسبيد به زندگيتون عمرتونو پاي تلگرامو اينجور برنامه ها تلف نكنيد.عمر انسان يه امانته كه روزي اين امانت از اون گرفته ميشه پس امانت دار خوبي باشيم.از وقت خودتون استفاده مثبت بكنيد چرا كه روزي درباره اين وقت از شما سوال ميشود كه اونو چگونه سپري كردي. خدا رو به ياد داشته باشيد خدا رو به ياد داشته باشيد...

  • BlackBerry Forever
    BlackBerry Forever | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

    منم از بعضیا دل خوشی ندارم ولی نبایدم فحش داد،فحش دادن نشون ضعف ادماس

  • hmalmir
    hmalmir | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

    اینو فیلتر کنند میریم سراغ نرم افزار دیگه. تا کی می خوان با فیلتر کردن جلوی مردم را بگیرند؟ یه روز از این کارهاشون پشیمان خواهند شد.

  • سعید
    سعید | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

    ازین بیشتر نمیتونستی سانسور کنی دیجیاتو ؟؟‌:))
    درخواست همکاری منظور همون درخواست جاسوسیه :))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی