ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

8 مهارت مورد انتظار کارفرمایان از فارغ التحصیلان جویای کار

بی رحم نامیدن بازار کار، به نوعی دست کم گرفتن آن است. فارغ از صنعت و تجربه ی کاری شما، وقتی به تازگی فارغ التحصیل شده اید و به دنبال کار می گردید، وارد میدانی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۹ مهر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

بی رحم نامیدن بازار کار، به نوعی دست کم گرفتن آن است. فارغ از صنعت و تجربه ی کاری شما، وقتی به تازگی فارغ التحصیل شده اید و به دنبال کار می گردید، وارد میدانی می شوید که هنوز خم و چم آن را نمی دانید. طبیعتاً بهترین چیزی که یک تازه وارد به بازار کار می تواند به آن امیدوار باشد آگاهی از مهارت هایی است که کارفرما ها برای استخدام مد نظر قرار می دهند؛ به خصوص در مورد نیروی تازه کار.

ایمی هاول، یکی از نویسندگان کتاب «آینده از آن دانشجویان برتر است» می گوید «جوانها هنگام خروج از کلاس درس و ورود به زندگی کاری به تمام برتری هایی که می توانند به آنها دست پیدا کنند نیاز خواهند داشت. مهارتهایی نظیر ایجاد یک رد پای دیجیتالی موفق، یادگیری شیوه ی استفاده از منابع موجود هر دانشگاه، و برقراری ارتباط در جامعه ی کسب و کار، همه و همه برای رسیدن به موفقیت اهمیت دارند».

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تجربه نشان داده است 8 مهارت کلیدی در استخدام نیروی تازه کار حرف اول را می زنند. طیف گسترده ای از کارفرمایان هنگام بررسی رزومه ی داوطلبان خود و مصاحبه ی رو در رو با آنان، به این 8 مورد توجه خاص نشان می دهند. مطمئناً ویژگی های مورد بحث برای تمام موقعیت های ممکن بهترین گزینه ها نخواهند بود اما برای شروع کافی هستند.

1- مهارت های ارتباطی رو در رو

شاید در عصر ارتباطات دیجیتال، مهارت های ارتباطیِ رو در رو، تا وقتی پای مصاحبه و تأثیر گذاری در برخورد اول به میان نیامده ضرورت خود را نشان ندهند. اما فارغ از مصاحبه، در مشاغلی که باید با مشتری یا خریدار در ارتباط باشید و در آن به برخورد مناسب با مردم نیاز باشد، داشتن حداقل چند مهارت ارتباطیِ میان فردی اهمیت زیادی پیدا می کند. این مهارت ها به شما کمک خواهند کرد با اعتماد به نفس تر و باهوش تر به نظر برسید و کار کردن با شما برای کارفرما آسانتر باشد.

2- توانایی کار کردن با دیگران و انجام پروژه های گروهی

این مهارت از این رو اهمیت پیدا می کند که فارغ التحصیلان دانشگاه هنگام ورود به بازار کار از محیط خود جدا می شوند و برخورداری از توانایی برقراری ارتباط کاری مناسب با دیگران میتواند برایشان مهارتی حیاتی محسوب گردد. مهارت کار گروهی در موفقیت پروژه های شرکت و نیز فرهنگ کلی آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

3- داشتن درک کافی از نقش مهارت مورد نظر در عمل

داشتن یک رزومه ی درست و درمان خیلی خوب است، اما اگر فرد نداند مهارتهایش چطور به دنیای واقعی منتقل می شوند کمک چندانی نمی کند. به بیان دیگر، داوطلب یک موقعیت شغلی باید نشان دهد با خود چه چیزی به همراه می آورد و این نیازمند داشتن درک کافی از نقشی است که این مهارت ها در آن شرکت به خصوص بازی می کنند.

4- تجربه ی کاری مرتبط و سابقه ی رهبری در گذشته

داشتن سابقه ی رهبری نشان می دهد شما شخص با انگیزه ای هستید و می توانید از پس تصمیم گیری های مختلف بر بیایید (هر دوی این مهارت ها را در همین فهرست می بینید). طبق پژوهش مجمع ملی دانشگاهیان و کارفرمایان (NACE) «کارفرمایان وقتی ناچار باشند بین دو نامزد هم سطح، یکی را انتخاب کنند، کسی را استخدام می کنند که نقش رهبری را در سابقه ی خود داشته باشد».

5- توانایی ارائه ی دیدگاهی نو با بهره گیری از خلاقیت و نوآوری

این یکی از آن چیز هایی است که نیروی تازه فارغ التحصیل خوب بلد است و کارفرما انتظار دارد از وی ببیند. بخشی از استخدام نیرو (تازه کار یا غیره)با این هدف انجام می شود که عضو جدید برای رشد شرکت ایده های تازه ای با خود به همراه بیاورد. این فرصت خوبی نیز هست تا داوطلب، دانش خود از شرکت و تحقیقاتی که انجام داده است را نشان دهد. هر دوی اینها مواردی هستند که کارفرمایان فارغ از تجربه ی کاری، از تمام متقاضیان خود انتظار دارند.

6-  انگیزه

این مورد اشاره ای به مورد قبلی نیز دارد، چرا که اگر بتوانید از خود خلاقیت و نوآوری نشان دهید، احتمالاً فرد با انگیزه ای نیز هستید. مهارت یاد شده از آن جهت برای کارفرما اهمیت دارد که به آنها نشان می دهد نیازی نیست در هر تصمیم کوچکی در هر مرحله ای از کار، عضو جدید خود را همراهی کنند. لازم به ذکر نیست که انگیزه، نشان دهنده ی علاقه و اشتیاق فرد به رشد است.  کارفرما به کسی احتیاج دارد که بتواند عنان کار را در دست بگیرد، تا بتواند وقت آزاد بیشتری برای خود داشته باشد. از همین رو است که انگیزه عامل بسیار مهمی است.

7- توانایی قضاوت اخلاقی و تصمیم گیری

پژوهش انجمن دانشگاه های امریکا نشان داده است 81 درصد کارفرمایان این مهارت را در رأس مهارت های مورد انتظار خود از فارغ التحصیلان دانشگاه ها معرفی کرده اند (حتی مهم تر از مورد سوم فهرست حاضر). اخلاق همیشه بخش بزرگی از اداره ی یک شرکت بزرگ را تشکیل داده است. با این حال پای مصاحبه ی کاری که به میان می آید کمتر کسی به اهمیت آن فکر می کند؛ مخصوصاً تازه فارغ التحصیلان. اما ابراز توانایی قضاوت اخلاقی و تصمیم گیری مهم است و نه تنها قابل اعتماد بودن فرد، بلکه هوش عمومی وی را نشان می دهد.

8- معدل بالا

لابد با خودتان می گویید این که مهارت محسوب نمی شود. با این وجود قرار دادن آن در این فهرست خالی از لطف نیست چون مشخصه ای است که در استخدام نیروی تازه فارغ التحصیل نقش زیادی دارد. این موضوع شاید خیلی جای نگرانی نباشد چون مطالعات نشان می دهد 91 درصد کارفرمایان امریکایی در تصمیم گیری نهایی خود به عملکرد فرد در مصاحبه اهمیت بیشتری می دهند تا معدل او. با این حال درصد قابل توجهی از شرکت ها برای استخدام خود شرط معدل دارند. این درصد در مورد شرکت های بزرگ، تعداد به مراتب بیشتری را نشان می دهد. به زبان دیگر، معدل بالا برای مصاحبه ضروری است و نشان دادن مهارت ها و استعداد های شما قدم بعدی خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • مددی
    مددی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

    سلام برای ساختن سایت کسی هست بااین شماره تماس بگیرید۰۹۳۳۵۷۷۷۹۷۰

  • tinybyte
    tinybyte | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

    اگر جايي رفتيد و پارتي و چيزاي بي ربط را مي خواستن به جاي مهارت و تجربه، بدونيد كه اگر اونجا استخدام بشيد به ضررتونه!
    جاهاي خوب كم نيستن ولي جاهاي داغون كه فقط استسمار مي كنن زيادن...

  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

    اول مدرک
    بعد پارتی
    البته ایران
    امریکا فرق داره
    این 8 تا مورد تو خارج جواب میده

    • مهدی
      مهدی | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

      امیدوارم شما از اون تحصیل کرده هامون نباشید
      طرز صحبت جالبی دارید
      بدون اطلاع از هیچی نظر میدید و فقط افکار عامیانه رو بیان میکنید

      • Casper
        Casper | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

        liiiiiiiiiike

مطالب پیشنهادی