ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلک بری تدابیر امنیتی اتخاذ شده برای موبایل اندرویدی Priv را شرح می دهد

پیش بینی های متعددی برای تلفن هوشمند Priv بلک بری مطرح شده است، مثلا اینکه گفته می شود دستگاه مجهز به یک کیبورد فیزیکی کشویی است، سخت افزار داخلی قدرتمندی دارد و علاوه بر این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ مهر ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

پیش بینی های متعددی برای تلفن هوشمند Priv بلک بری مطرح شده است، مثلا اینکه گفته می شود دستگاه مجهز به یک کیبورد فیزیکی کشویی است، سخت افزار داخلی قدرتمندی دارد و علاوه بر این سیستم عامل فراگیر گوگل برای آن در نظر گرفته شده است.

جان چن مدیر عامل وقت این شرکت در ماه ژوئن اعلام نمود که اگر استانداردهای امنیتی و حریم خصوصی بلک بری حفظ شوند، صرفا از اندروید برای تلفن های هوشمند تولیدی اش بهره می گیرد که با در نظر داشتن ماهیت متن باز اندروید، مشخص نیست آیا این وعده ها عملیاتی می شوند یا خیر.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

همین امر باعث شده که شرکت سازنده برای رفع ابهامات موجود در این باره مطلبی را در وبسایت خود منتشر نماید و در آن تدابیر امنیتی اتخاذ شده برای حفظ امنیت دستگاه خود را به سمع و نظر مخاطبان برساند.

دستگاه نام Priv را یدک می کشد که از عبارت Private به معنای خصوصی اقتباس شده: می خواهید بدانید بلک بری چطور امنیت پلتفرم اندروید را در آن حفظ می کند؟ در این مطلب به برخی از راهکارهای مورد استفاده توسط بلک بری برای فراهم نمودن ایمنی و محیط خصوصی آن اشاره شده است.

خوشبختانه بلک بری هرآنچه در توان داشته را انجام داده تا وعده هایش را عملیاتی کند. برای نمونه به منظور فراهم نمودن یک تجربه کاربری ایمن برای کاربرانش از Hardware Root of Trust بهره می گیرد که سخت افزار دستگاه را رمزگذاری می کند.

موبایل Priv همچنین دربرگیرنده Verified Boot و Secure Bootchain است که تمامی جنبه های سخت افزاری و نرم افزاری Priv را مورد بررسی قرار می دهند تا مطمئن شود که هیچ چیز بی جهت دستکاری یا اصلاح نشده است.

علاوه بر این، «یک هسته ایمن سازی شده لینوکس» هم برای این دستگاه در نظر گرفته شده و امکان رمزگذاری کامل دیسک به صورت پیش فرض برای آن فراهم گردیده است. نکته دیگری هم که باید به آن اشاره شود این است که روت کردن یا نصب کاستوم رام هم به راحت ترین شیوه ممکن در این موبایل صورت می گیرد.

شرکت سازنده Priv آن را از هر لحاظ بهترین خوانده است: دستگاهی که در عین حال امنیت شناخته شده محصولات بلک بری را یدک می کشد و از طرف دیگر، سیستم عامل اپن سورس اندروید را در خود دارد. گفته می شود که این موبایل برای مشتریان معمولی ساخته نشده و با این میزان تاکیدی که روی امنیت دارد، شرکت های دولتی و سازمان ها را در زمره مخاطبان هدف خود قرار داده است.

همچنین گفته شده که مشتریان به سختی می توانند دربرابر یک موبایل بلک بری بهره مند از اندروید که دسترسی کاملی هم به گوگل پلی دارد مقاومت کنند و حتی تاخیر چند ساله این شرکت برای عرضه چنین محصولی هم نمی تواند باعث کم شدن محبوبیت این دستگاه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • mm98
    mm98 | ۳۰ مهر ۱۳۹۴

    چه امنیتی وقتی در اندروید هر چقدر هم که تدابیر امنیتی رو رعایت کنی بازی احتمال نفوذ هست.

  • soroush_showbert
    soroush_showbert | ۳۰ مهر ۱۳۹۴

    علاوه بر این، «یک هسته ایمن سازی شده لینوکس» هم برای این دستگاه در نظر گرفته شده و امکان رمزگذاری کامل دیسک به صورت پیش فرض برای آن فراهم گردیده است. نکت

  • arsham
    arsham | ۳۰ مهر ۱۳۹۴

    کاشکی گوگل بلک بری رو بخره اینجوری هم شرکت سخت افزاری خودش رو داره و هم میتونه از طریق بخش نرم افزاری بلک بری اندروید رو امن تر کنه و به این همه اعتراضات مصرف کنندگان پایان بده

  • رضا پسر خوبی است
    رضا پسر خوبی است | ۳۰ مهر ۱۳۹۴

    این گوشی رکورد فروش تلوزیون درجهان را خواهد است.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی