ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی HTC: پرچمداران و میان رده های دیگری با شکل و شمایل One A9 در راه هستند

آیا طراحی تلفن هوشمند One A9 از HTC که همین یکی دو روز پیش معرفی شد را پسندیده اید؟ باید بگوییم اگر از طرفداران این برند تایوانی هستید بهتر است که پاسخ تان به پرسش قبلی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۰ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

آیا طراحی تلفن هوشمند One A9 از HTC که همین یکی دو روز پیش معرفی شد را پسندیده اید؟ باید بگوییم اگر از طرفداران این برند تایوانی هستید بهتر است که پاسخ تان به پرسش قبلی مثبت باشد، زیرا مطابق اظهارات جک تانگ، مدیر دفتر کمپانی مورد بحث در منطقه ی آسیای شمالی، HTC بنا دارد تا از طراحی آیفون مانند آخرین دستاورد خود در دیگر محصولات میان رده و حتی پرچمداران آتی اش نیز بهره بگیرد.

آقای تانگ در همین راستا و در جریان رونمایی رسمی از A9 در تایوان گفته "زبان طراحی متفاوت و مد روزی" که بوسیله ی اسمارت فون تازه ی آنها ارائه شده آنقدر جذاب هست که شرکت متبوع وی بخواهد این زبان را در سری تلفن های هوشمند پرچمدار M و حتی میان رده های Desire نیز اعمال کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گفتنی است این روزها HTC‌ به خاطر پرده برداری از دستگاهی که بسیار به نسل آخر آیفون اپل شباهت دارد تحت فشار است و رسانه ها و اقشار مختلفی از کاربران آتش انتقاد را به روی این برند گشوده اند.

اما از سوی دیگر نباید فراموش کرد که به باور مدیران این کمپانی تایوانی شرکت مذکور در شرایطی نیست که بخواهد با آزمون و خطا به یک زبان طراحی تازه و ابداعی برسد؛ می بایست خاطر نشان کنیم تنها در فصل مالی اخیر HTC زیانی ۱۳۸ میلیون دلاری را از سر گذراند و در آمدش نیز از ۱.۲۹ میلیارد دلار به ۶۵۸ میلیون دلار تنزل یافت.

مجموعه ی این عوامل نشانگر این هستند که دیگر کسی تمایلی به خریدن پرچمدار آنها یا همان One A9 نداشته و به همین علت طراحانش ترجیح داده اند بدون پذیرفتن هیچ ریسکی محصولی را راهی بازار کنند که از نظر ظاهری از دیوایس های محبوب زمان حال پیروی می کند.

بدیهی است که سه ماهه ی چهارم سال جاری، بازه ی زمانی محسوب می گردد که نشان خواهد داد اتخاذ چنین سیاستی و سپردن سرنوشت به دست یک میان رده ی زیبا رو که سعی می کند تجربه ای مطلوب از نظر نرم افزاری ارائه نماید تصمیم درستی بوده است یا خیر.

ezgif.com-resize-2

One A9 که تنها دو روز از معرفی رسمی اش می گذرد از نمایشگری ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p بهره می برد و به یک چیپست اسنپدراگون ۶۱۷ به همراه ۳ گیگابایت حافظه ی رم و دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است.

بد نیست بدانید جک تانگ در دفاع از زبان طراحی جدیدشان خاطر نشان کرده که اولین بار HTC موبایل هایی فلزی که روی خود نوارهایی پلاستیکی داشتند را راهی بازار ساخته و به باور برخی از رسانه ها وی با چنین گفته هایی تلاش نموده تا دیگر برندها همچون اپل را متهم به تقلید نماید.

نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید تولید دستگاه هایی قوی تر و بهتر با ظاهری همچون A9 می تواند راه حل خروج از بحران تایوانی ها باشد یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • | ۹ مهر ۱۳۹۵

    اپل چه روش زیاده?

  • GOLD +
    GOLD + | ۲ آبان ۱۳۹۴

    دوستان اچ تی سی تقلید نکرده در واقع این اپل هست که تقلید کرده اولین بار اپل بود که ازش تقلید کرد و نوار بالا و پایین پشت گوشی رو مثل اچ تی سی کشید

  • Pedram
    Pedram | ۱ آبان ۱۳۹۴

    سلام، اچ تی سی کمپانی محبوب من هستش ولی با این شرایط که داره پیش میره باید کلا از لحاظ طراحی از این فرم خارج بشه، همان طور که با طراحی ام8 توانست همه رو به وجد بیاره،،... با کپی چیزی درست نمیشه

  • ali
    ali | ۱ آبان ۱۳۹۴

    واقعیت اینه که اکثر کاربرای دنیا مثل کاربرای حرفه ای این سایت نیستن و عقلشون به چشمشونه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی