ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل و ال جی قصد همکاری مشترک جهت توسعه یک چیپست موبایل را دارند

شرکت سامسونگ سال هاست که در حال توسعه و آزمایش چیپست های خانگی خود با کد اگزینوس است اما از سوی دیگر، شرکت رقیب و هم وطن اش، با اینکه تمایل بسیاری به توسعه چیپست ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ آبان ۱۳۹۴ | ۰۹:۱۹

شرکت سامسونگ سال هاست که در حال توسعه و آزمایش چیپست های خانگی خود با کد اگزینوس است اما از سوی دیگر، شرکت رقیب و هم وطن اش، با اینکه تمایل بسیاری به توسعه چیپست های خانگی دارد، هنوز تجربه کافی برای این کار را به دست نیاورده.

سال پیش این شرکت تصمیم گرفت تا شانس خود را با سیستم-بر-چیپ های Nuclun آزمایش کند اما قادر به کسب موفقیتی نشد. چیپست های توسعه یافته از سوی ال جی از طرفی دارای مصرف انرژی زیادی بودند و از سوی دیگر نیز کارایی مناسبی نداشتند.

حالا از سوی خبرگزاری های کشور کره جنوبی شایعه جدیدی منتشر شده مبنی بر همکاری شرکت ال جی با اینتل برای تهیه یک چیپست موبایل. در این اخبار گفته شده که دو شرکت یاد شده، از ابتدای سال جاری در حال گمانه زنی برای آغاز این همکاری بوده اند. همانگونه که چند روز پیش برایتان گفتیم، به احتمال زیاد نسل بعدی چیپست Nuclun در نیمه اول سال ۲۰۱۶ از راه خواهد رسید اما این بار، با همکاری شرکت اینتل. حال باید دید که این همکاری صرفا برای توسعه Nuclun ۲ بوده و یا قرار است ادامه دار شود.

تا کنون صرفا خبر رسیده بود که ال جی در پی ادغام مودم LTE-A اینتل با کد XMM 7360 در چیپست Nuclun ۲ است اما با توجه به اخباری که امروز منتشر شدند، به نظر می رسد که این همکاری ابعاد بسیار گستره تری خواهد داشت که البته به نفع دو طرف هم خواهد بود. از یک سو شرکت کره ای مایل به توسعه چیپست هایی خانگی است و از طرف دیگر، اینتل به دنبال راه مناسبی برای یک ورود قدرتمند به بازار تلفن های هوشمند و توسعه چیپست های موبایلیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pika
    pika | ۱ آبان ۱۳۹۴

    ال جی و اینتل عالی میشه مخصوصا با تکنولوژی 14 نانومتریِ اینتل

    من از روز اول دیجیاتو تو این سایت بودم قبلشم عضو نارنجی بودم تا حالا هم با کسی بحث نداشتم , نمیدونم چرا همه نظراتم میره واسه تایید!

مطالب پیشنهادی