ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی آمازون برای سه ماهه سوم ۲۰۱۵؛ جف بزوس، سومین مرد ثروتمند ایالات متحده

در روزگاران قدیم، آمازون کار خود را به عنوان یک فروشگاه کتاب آغاز کرد اما در میانه راه، تغییر هدف داد و اکنون تبدیل شده است به بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی جهان که تقریبا هر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

در روزگاران قدیم، آمازون کار خود را به عنوان یک فروشگاه کتاب آغاز کرد اما در میانه راه، تغییر هدف داد و اکنون تبدیل شده است به بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی جهان که تقریبا هر کالایی را می توان در آن یافت. حال آمازون جدا از بحث فروشگاهش، وارد حوزه های دیگری هم شده و دامنه فعالیت هایش را تا جای ممکن در پردازش ابری گسترش داده است.

معمولا چنین بود که آمازون در گذشته قادر به کسب سود زیادی از درآمدهایش نبود. یکی از دلایل این موضوع، رقابت در فروش آنلاین و سود بسیار اندک فروشنده های اینچنینی در فضای مجازی است. به همین دلیل آمازون تصمیم گرفت از ترافیک بالای خود استفاده ای دیگر کند و به کاربرانش محصولاتی اختصاصی را بفروشد.

این ایده، به شروع خط تولید موبایل و تبلت های کتاب خوان این شرکت انجامید. با این حال و با تمام تلاش هایی که آمازون برای فروش سخت افزارهای اختصاصی اش انجام داد، اکنون که گزارش مالی این شرکت از عملکرد سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ منتشر شده، خبر می رسد که برترین بخش، مربوط به پردازش ابری این شرکت می شود که توانسته درآمدهای بالاتری را نسبت به سایر قسمت ها به دست آورد.

«خدمات تحت وب آمازون» که مدتی پیش در گزارشات مالی به قسمتی جداگانه تبدیل شد، اکنون بار دیگر در مرکز توجهات قرار گرفته است. کمپانی مورد بحث در گزارش مالی اش عنوان داشته که توانسته درآمدی ۲۵.۴ میلیارد دلاری را کسب نماید و از این مقدار درآمد، قادر گشته سود خالصی معادل ۷۰ میلیون دلار کسب کند. همین موضوع، بیانگر رشد ۲۴ درصدی آمار درآمد آمازون نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ است. در آن مقطع زمانی، آمازون با زیان خالص ۴۳۷ میلیون دلاری رو به رو شده بود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به سایر بخش های این گزارش عملکرد مالی.

اما بخش خدمات تحت وب آمازون [که شامل استریم فیلم های سینمایی، سریال و موسیقی هم می شود] توانسته درآمدی برابر با ۲.۱ میلیارد دلار را کسب کند که از این مقدار، رقمی برابر با ۵۲۱ میلیون دلار سود خالص بوده است.

چنین ارقامی، حکایت از رشد ۷۸ درصدی این بخش در آمازون دارند. به طور کلی اکنون خدمات تحت وب، قادر شده تا ۸ درصد از درآمدهای آمازون را به شکل کلی تشکیل دهد اما همین قسمت، بیشتر از نصف سود خالص این شرکت را تامین می نماید.

بیشتر تحلیلگران تصور نمی کردند که آمازون بتواند به چنین درآمدی دست پیدا کند و بر همین اساس، ارزش سهام این شرکت پس از اعلام نتایج، حدود ۱۰.۵ الی ۱۲ درصد افزایش یافت. به طور کلی ارزش سهام آمازون از ۱۲ ماه گذشته تا کنون بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته.

بر همین اساس امروز اعلام شد که آقای بزوس، مدیر عامل و موسس آمازون، تبدیل شده است به سومین مرد ثروتمند ایالات متحده. بر اثر افزایش ارزش سهام، حدود ۵ میلیارد دلار به ثروت ایشان افزوده شده و حالا رقم کل دارایی هایش، توسط بلومبرگ حدود ۵۵ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

در حال حاضر تنها افرادی که در آمریکا از جف بزوس ثروتمند تر محسوب می شوند، بیل گیتس و وارن بافت هستند. وی همچنین بدل به پنجمین مرد ثروتمند جهان نیز شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ava
    ava | ۱ آبان ۱۳۹۴

    دلالی و واسطه گری سودش از هر چیزی بیشتره
    یکی تولید میکنه یکی میخره شما سود میبری خخخ

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۱ آبان ۱۳۹۴

    اینم من اضافه کنم / سهام مایکروسافت به بالاترین حد خودش رسیده توی 15 سال گذشته ، تنها سالی که بالاتر از الان بوده سال 1999 بوده

    • gdramen
      gdramen | ۱ آبان ۱۳۹۴

      چه ربطی داشت ، این خبر نوشته گزارش مالی آمازون در 3 ماهه سوم 2015 .

    • سیروان
      سیروان | ۱ آبان ۱۳۹۴

      البته من قبول‌ دارم که ویندوز هایی همچون 7 در زمان بالمر به اوج رسید و کلا برای بالمر احترام زیادی قائلم ! دیوان در واقع ویندوزفون هم داره کم کم پیشرفت میکنه و مطمئنم پیروز میشه

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۱ آبان ۱۳۹۴

      نمودار می خوای برو توی اپلیکشن هایی که سهام رو نشون می دن یاهو و ... من از طریق msn money دیدم / سهامش از دیروز تا حالا 10 درصد رشد داشته

    • حسن
      حسن | ۴ آبان ۱۳۹۴

      بهتره قبل از اینکه جوگیر دارایی های 50 میلیارد دلاریی بزوس شوید برید کمی قسمت لابی گریهای آمازون در کنگره رو تو ویکی پدیا بخونید که چطور با قدرت پول سرمایه دارانی مثل جف بزوس فروشگاه های آنلاین محلی و کوچیک رو زیر پای خودشون له میکنند.رقابت آزاد یا رقابت برای انحصار، در جامعه سرمایداری غرب!

مطالب پیشنهادی