ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک از آینده تلفن های هوشمند می گوید

تصورتان بر این است که تلفن بسیار هوشمند و قدرتمندی دارید؟ فکر می کنید هر آنچه بخواهید توسط این ابزارهای جیبی امکان پذیر شده است؟ اما مدیاتک با این مسئله کاملا مخالف است. در یک ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱ آبان ۱۳۹۴ | ۲۳:۰۰

تصورتان بر این است که تلفن بسیار هوشمند و قدرتمندی دارید؟ فکر می کنید هر آنچه بخواهید توسط این ابزارهای جیبی امکان پذیر شده است؟ اما مدیاتک با این مسئله کاملا مخالف است.

در یک کنفرانس خبری که اخیرا در شهر لندن برگزار شد، مدیاتک توضیحاتی پیرامون آینده دنیای موبایل و جهانی یکپارچه تر داد و از زمانی سخت گفت که ابزارهای ما واقعا هوشمند شده اند. ایده های جالب این شرکت هر کدام می تواند نویدبخش روزگاری جذاب باشد اما چقدر تا رسیدن به این نقطه فاصله داریم؟

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

The-road-to-5G-840x460

به آینده نزدیک فکر می کنیم، به زمانی که هنوز تکنولوژی های چندان جدیدی از راه نرسیده اند که چهره بازار را به طور کلی تغییر دهند. مدیاتک در این برهه زمانی قصد دارد میزان مصرف محصولات را کاهش دهد تا مدت زمان استفاده از یک تلفن همراه یا تبلت افزایش یابد.

آن ها قصد دارد با ورود به تکنولوژی های بصری و تصویری، گام جدیدی بردارند. این مسئله را همین حالا می توان در ایده ی توسعه ی پردازنده های نوآورانه که از تکنولوژی big.LITTLE استفاده می کنند دید.

تمرکز روی کارایی بالای باتری، با توجه به سرعت پیشرفت لاک پشتی آن ها، می تواند کاربران را بسیار خشنود نگه دارد، مخصوصا زمانی که پردازنده های سریع تر و نمایشگرهای قدرتمند تری پا به عرصه حضور گذاشته و به استاندارد تلفن های همراه تبدیل شوند.

فراتر از این صحبت ها، مدیاتک می خواهد وارد مسئله توسعه ابزارهای اینترنت اشیاء نیز بشود. ایده ی Deep Learning می خواهد قابلیت های فراگیری جدیدی را به ابزارهای همراه آورد، از جمله این قابلیت ها می توان به فرامین صوتی اشاره کرد.

در رابطه با موبایل ها، مدیاتک همچنان هم تمرکز خود را روی تلفن های هوشمند میان رده گذاشته است و عمده سود خود را از این طریق تامین می کند تا بتواند در آینده کسب و کار خود را در بخش های دیگر توسعه دهد.

MediaTek-Brand-New-World-840x439

اینترنت و کاربران آنلاین، مسئله ای است که مدیاتک را بسیار مشغول نگاه داشته. این شرکت همچنان در انتظار فرارسیدن شبکه های موبایل نسل پنجم است و برای این شرایط کاملا آماده شده. امسال، مدیاتک مودم های ال تی ای کتگوری 6 خود را آماده دارد و سال آینده به مرحله 10 و 11 آن ها را ارتقا می دهد.

اولین فاز اجرایی 5G حداقل تا سال 2018 قرار نیست شروع به کار کند اما مدیاتک اصلا دوست ندارد از رقابت عقب بماند.

همه ی این ایده ها، از اینترنت اشیاء گرفته تا میل به اجرایی شدن هر چه زودتر نسل پنجم مخابراتی، از دلایلی است که باید به آینده ی مدیاتک امیدوار بود. این شرکت برنامه ریزی مستحکمی برای آینده ی خود دارد و قرار نیست به زودی از یاد برود.

به صورت جداگانه، مدیاتک در ارتباط با رایانش محیطی، رایانش ابری و تکنولوژی Deep Learning صحبت های زیادی می کند و تا حدودی هم با این گفته ها آشنایی داریم. اما زمانی که آن ها را در کنار هم می گذاریم، با سخت افزاری مواجع می شویم که توانایی انجام کارهای بسیاری را دارد. داده ها روی یک پلتفرم جمع خواهند شد اما توسط یک دستگاه دیگر پردازش می شوند و در نهایت به تلفن ما می رسند که مصرف کننده نهایی هستیم.

آغاز این اتفاق را با محصولات شرکت هایی نظیر Nest تجربه کرده ایم، اما همین حالا، ابزارهای بسیاری در اطراف ما هستند که قابلیت الکترونیکی شدن و راه یافتن به سیستم ابزارهای هوشمند را دارند. پوشیدنی ها و حتی اتوموبیل ها به زودی قادر خواهند شد که با یکدیگر سخن بگویند و این ویژگی های هیجان انگیز است. قطعا چنین کاربردهایی در صنعت و کسب و کارهای مختلف به زودی دیده می شود.

MediaTek-LinkIt-ONE-840x456

پیشرفت شبکه های مخابراتی و کم مصرف تر شدن سخت افزارها، به شرکت ها اجازه تولید محصولاتی را خواهد داد که صرفا کاربردی محدود ندارند، می توانند همراه باشند، می توانند سخن بگویند و یاد بگیرند؛ ابزارهایی به واقع هوشمند، دنیایی هوشمند را برای مان خواهند ساخت.

تمرکز اصلی به نظر می رسد که روی اتصال بهتر و سریع تر باشد. یعنی دستگاه هایی کم قدرت تر، حالا بتوانند داده های پیچیده تری که پیش از این ممکن نبود را دریافت و اجرا نمایند. اینترنت اشیاء و رایانش ابری، همینجاست که خود را نشان می دهند.

MediaTek Labs، درگاه توسعه رایگان شرکت برای توسعه دهندگانی است که می خواهند به ابزارها و طراحی های شرکت دسترسی داشته باشند. مدیاتک همچنین اخیرا ابزار خاص خود را برای اینترنت اشیاء منتشر نموده که شما بورد LinkIt One و چند سنسور مختلف است.

مسئله اصلی، اتصال بهتر و شبکه های سریع تر است. سال 2020 یک بار دیگر به سال های گذشته نگاه کنید و آن موقع متوجه می شوید تلفن های هوشمند امروزی تان، چندان هم هوشمند نبوده اند.

اگرچه بازار مدیاتک شدیدا به شرق محصور شده اما این شرکت تمایل بسیاری به گسترش فعالیت های خود دارد و دستگاه های زیادی حالا از پردازنده های آن بهره می برند، بنابراین طی سال های آتی، قطعا اخبار بیشتری از مدیاتک خواهیم شنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • reezzz
    reezzz | ۲ آبان ۱۳۹۴

    متن غلط تایپی داشت، مواجع!

  • Mr.Mr
    Mr.Mr | ۱ آبان ۱۳۹۴

    با سلام خدمت دوستان عزیز متاسفانه امروز تعدادی کامنت به اسم من نوشته شد که از طرف من نبود و احتمالا افرادی که توی بحث های چند روز پیش از دست من دلگیر شدند (سوختند :دی) دست به این کار زدند نمیدونم چرا در حالی که ادرس ایمیل من با کامنت ارسال میشه دیجیاتو کامنت این افراد رو تایید میکنه؟! پس ادرس ایمیل به‌ چه دردی میخوره؟! بگذریم، من از اول تاسیس دیجی رو دنبال و حدود یک سال پیش در بخش کامنت هم شرکت میکردم مثال کامنتم که تیترش در ذهنم بود این مطلب بود: http://digiato.com/article/2015/01/12/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8/
    در هر صورت برای جلوگیری از سو استفاده بیشتر اعلام میکنم که مثل این یک سال که در کامنت ها مشارکت نداشتم دیگه کامنت نمیدم و شما را با نوید هابلات سیروان محمود و... تنها میگذارم، خوش باشید دوستان! با ارزوی موفقیت :)

    • LORD.SAJAD
      LORD.SAJAD | ۲ آبان ۱۳۹۴

      آقا شما تو سایت ثبت نام کن.

مطالب پیشنهادی