ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نیویورک تایمز: مایکروسافت ۱۰۰۰ کارمند خود را اخراج می کند

مایکروسافت امروز گزارش مالی خود را منتشر نمود که به طور کلی، بیانگر عملکرد بسیار مناسب اهالی ردموند بود. در این میان و در کنار آمار و ارقامی که بیشتر در بخش فضای هوشمند ابری ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ آبان ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

مایکروسافت امروز گزارش مالی خود را منتشر نمود که به طور کلی، بیانگر عملکرد بسیار مناسب اهالی ردموند بود. در این میان و در کنار آمار و ارقامی که بیشتر در بخش فضای هوشمند ابری می درخشیدند، این شرکت تایید کرده که دور جدیدی از اخراج ها در راه است.

مایکروسافت اعلام ننموده که چه تعداد از کارکنان این شرکت اخراج خواهند شد اما نیویورک تایمز گزارش می دهد که تعداد این افراد به ۱۰۰۰ کارمند می رسد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سخنگوی مایکروسافت در همین رابطه می گوید: «کاهش عناوین شغلی، در میان همه بخش های مختلف این شرکت صورت خواهد گرفت و این مسئله، صرفا شامل یک کشور نخواهد بود. تلاش کرده ایم تفکر بیشتر در این زمینه انجام داده و به نحوی بسیار با احترام، با این اشخاص برخورد کنیم.»

سپس در بیانیه ای به نشریه The Times، مایکروسافت دور جدید اخراج ها را تایید کرد و گفت که این افراد از کشورهای مختلف و بخش های متفاوت خواهند بود.

در جولای سال ۲۰۱۴، ساتیا نادلا اعلام کرد که این شرکت ۱۸ هزار کارمند خود را اخراج خواهد کرد. در آن زمان، چنین رقمی برابر می شد با ۱۴ درصد از کل نیروی کاری که در مایکروسافت مشغول به کار بودند. حالا، این ۱۰۰۰ نفر که مایکروسافت تصمیم به اخراجشان گرفته، صرفا حدود یک درصد از نیروی کار فعلی این شرکت را تشکیل می دهند.

گزارش مالی مایکروسافت اگرچه خبر از درآمدهای بالای این شرکت می دهد اما نباید بازار رو به افول کامپیوترهای شخصی را از یاد برد؛ بازاری که برای سال های متوالی، درآمدهای انبوهی را به جیب سهام داران مایکروسافت سرازیر می کرد. گفته می شود اخراج این ۱۰۰۰ نفر، تسکین دیگری خواهد بود بر کاهش درآمدهای حاصل شده از ویندوز و فروش کامپیوترهای شخصی.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Mr.Mr
    Mr.Mr | ۱ آبان ۱۳۹۴

    توی سخت افزار بله فروش کمتر شده دلیل فروش کمتر سرفیس پرو نزدیک شدن به زمان معرفی سرفیس پرو بعدی بوده با این حال سود خوبی داشته و فروش لومیا هم به علت اپدیت نشدن سخت افزاری بوده الان هشت ماهه لومیا جدیدی به بازار وارد نشده! و تولید چند تا از لومیا ها متوقف شده بدون جایگزین ولی با این حال فروش خوبی داشته! در مورد بقیه هم کلا مغلطه میکنی ارزش جواب دادن نداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی