ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جک دورسی ۲۰۰ میلیون دلار از سهام خود را به کارمندان توئیتر اعطا کرد

جک دورسی توئیتر را حدود یک دهه پیش بنا نهاد و برای مدتی هم به عنوان مدیر عامل آن به کار پرداخت اما توسط سرمایه گذاران، تصمیم بر این شد که اشخاص با تجربه تری ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

جک دورسی توئیتر را حدود یک دهه پیش بنا نهاد و برای مدتی هم به عنوان مدیر عامل آن به کار پرداخت اما توسط سرمایه گذاران، تصمیم بر این شد که اشخاص با تجربه تری این عنوان را به دست آورند.

در هفته های گذشته آقای دورسی دوباره به عنوان مدیر عامل دائم این شبکه اجتماعی منصوب گشت که در نتیجه همین امر، شاهد تغییرات گسترده ای در توئیتر بودیم. از اخراج ۸ درصد از کارکنان تا حضور آقای امید کردستانی به عنوان رییس هیئت مدیره.

در اقدامی جدید اما جک دورسی تصمیم به فداکاری گرفته و یک سوم از سهام خود که ارزشی معادل ۲۰۰ میلیون دلار دارند را در بین کارمندان شبکه اجتماعی مورد اشاره تقسیم کرده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس توئیتی که آقای دورسی ارسال نموه، وی ۱ درصد از مجموع سهام شبکه اجتماعی توئیتر را به کارمندانش اعطا نموده. لازم به ذکر است که پیش از این، وی به طور کلی ۳ درصد از ارزش سهام تویتر را در اختیار داشت که تصمیم به واگذاری یک سوم آنها را گرفت. وی در توئیت خود گفت:

جک دورسی

جک دورسی

«به این ماجرا چنین نگاه می کنم که ترجیح می دهم بخش کوچک تری از یک کمپانی بزرگ را داشته باشم تا بخش بزرگی از یک کمپانی کوچک. معتقدم و باور دارم که با هم، می توانیم توئیتر را تبدیل به یک کمپانی بزرگ کنیم.»

ارزش سهام توئیتر در روز پنج شنبه با حدود نیم درصد کاهش رو به رو شد و به همین دلیل، ۱ درصد از کل مجموعه سهام این شرکت که آقای دورسی در روز جمعه به کارمندانش هدیه داد، ارزشی معادل ۱۹۸.۲ میلیون دلار دارد.

در کنار توئیتر، جک دورسی مدیر عاملی استارتاپ دیگری به نام Square را نیز بر عهده دارد. در ابتدای ماه میلادی جاری، زمانی که سهام Square به شکل عمومی عرضه شد، دورسی تصمیم گرفت ۴۰ میلیون سهم، برابر با ۱۰ درصد ارزش کل کمپانی Square را به خیریه ببخشد.

لازم به ذکر است که پس از انتشار این خبر توسط آقای دورسی در توئیتر، کارمندان این شبکه اجتماعی در پاسخ به توئیت او، به تقدیر و تشکر از وی پرداختند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • حسین
    حسین | ۲ آبان ۱۳۹۴

    من اگه جای اون بودم همچین کاری نمیکردم
    چون خیلی از کارمندها ممکنه با این پولی که دستشون اومده ول کنن و برن سراغ بیزینس خودشون :)
    جدا از این موسس یه شرکت به این عظمت باید فقط 3 درصد از سهامش رو داشته باشه ؟
    عجیبه !

    • مهمان ناخوانده
      مهمان ناخوانده | ۲ آبان ۱۳۹۴

      داداش من وقتی که سازنده میخواد واسه شرکتش پول جمع کنه مجبوره که سهام رو بفروشه به افراد ثروتمند تا بتونه پشتوانه مالی داشته باشه...ولی بعضی شرکتا نه مثل شیائومی که 100 سهامش واسه خود موسس هست(سهامی خاص)

      • حسین
        حسین | ۳ آبان ۱۳۹۴

        آره درست میگی این یه روش واسه جذب سرمایه هست.
        ولی اینکه اینقدر سرمایه جذب کنه تا فقط 3 درصد واسه خودش بمونه جالب نیست.
        به عنوان مثال فیسبوک هم از این راه جذب سرمایه کرده ولی همین الانش زاکربرگ حدود 28 درصد از سهام رو داره

    • arsham
      arsham | ۳ آبان ۱۳۹۴

      همه که خلاقیت قکری ما ایرانی ها رو که ندارن:)))))))))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی