ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نماینده شیائومی از احتمال عرضه محصولاتش در بازار ایالات متحده می گوید

با این که شیائومی چهارمین (و به نظر برخی سومین) تولید کننده ی موبایل های هوشمند در جهان برشمرده می شود اما هنوز این برند پایش را به بازاری فراتر از بازار آسیا نگذاشته است. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ آبان ۱۳۹۴ | ۰۰:۰۱

با این که شیائومی چهارمین (و به نظر برخی سومین) تولید کننده ی موبایل های هوشمند در جهان برشمرده می شود اما هنوز این برند پایش را به بازاری فراتر از بازار آسیا نگذاشته است. در سه ماه گذشته، خبرها و تحلیل هایی به گوش می رسید مبنی بر این که شیائومی خود را برای ورود به بازار ایالات متحده آماده می کند اما هنوز هیچ چیزی از سوی روسای شیائومی به صورت رسمی تایید نشده بود.

اما در همایش اخیر وال استریت ژورنال، مدیر شیائومی، بین لین به این موضوع اشاره کرد که آن ها احتمال ورود به بازار ایالات متحده و عرضه ی محصولاتشان برای این کشور را «در نظر گرفته اند». در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کنفرانس روز چهارشنبه ی وال استریت ژورنال در کالیفرنیا برگزار شد و لین اگرچه چندان روی این موضوع تاکید نورزید اما گفت که احتمالا دستگاه های Mi Note و Mi Note Pro به زودی در بازار ایالات متحده عرضه شوند. البته هیچ تاریخ رسمی و برنامه ای برای این کار اعلام نشد بنابراین هنوز برای نتیجه گیری کلی درباره ی موضوع مورد بحث زود است.

لین در ادامه ی کنفرانس، برخی از محصولات جدید شیائومی نظیر اسکوتر ساخته شده به کمک Ninebot و نیز تلویزیون 60 اینچی جدید Mi TV 3 پرده برداشت. معرفی این محصولات از سوی شیائومی نشان دهنده ی آن است که این شرکت به دنبال گسترش طیف محصولات خود است و این حرکت، هنگام ورود به بازار پرمخاطبی چون بازار ایالات متحده، به نفع این شرکت خواهد بود.

سال گذشته، شیائومی توانست با فروش موفقیت آمیز موبایل های خود در چین، بازار این کشور را از چنگ سامسونگ در بیاورد و به عنوان ارزشمندترین استارتاپ جهان در حوزه ی تکنولوژی شناخته شود. اما این بدان معنا نیست که شیائومی به محض ورود به بازار آمریکا، موفق خواهد شد و از سوی دیگر، احتمال دارد که کمپانی هایی نظیر اپل از این شرکت شکایت کنند.

هنگامی که شیائومی پا به بازار هند گذاشت، شرکت Ericsson AB به سرعت شکایت نامه ای تنظیم کرد مبنی بر این که شیائومی لایسنس تکنولوژی هایی نظیر امکان اتصال وایرلس به شبکه های اینترنت را دریافت نکرده است. بنابراین شیائومی برای ورود به بازار آمریکا، باید خود را برای شرایطی مشابه آماده کند و احتمالا بسیاری از رقبا، از آن ها شکایت خواهند کرد.

هیوگو بارا از گوگل نیز در کنفرانس Code، از احتمال عرضه ی محصولات شیائومی در بازار ایالات متحده خبر داد اما وی نیز هیچ تاریخی را به صورت رسمی اعلام نکرد. در هر صورت به نظر می رسد که شیائومی به صورت قطعی، قصد ورود به کشور ایالات متحده را دارد و باید دید که آمریکایی ها چطور با این برند جدید برخورد می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد
    محمد | ۲ آبان ۱۳۹۴

    تو چی میگی؟
    کل سایت شده ترولهای اپل اههه

  • xrr
    xrr | ۲ آبان ۱۳۹۴

    همه ی برندها ول معطلن، منتظر روزی باشید که گوشی های glx از مرزهای ایران خارج شن، اون وقته که می بینید اپل ورشکست میشه، سامسونگ به تکاپو میفته که با glx ادغام بشه، سونی و الجی و اچ تی سی و برندهای چینی نعره ها می زنند، گریبان می درند و در حالیکه به سر میزنن به کوه و بیابون پناه می برند!
    مرگ بر تحریم!!!

  • M.R.P
    M.R.P | ۲ آبان ۱۳۹۴

    اگر بتونه وارد بازار آمریکا و جهانی بشه اونم با این قیمت ها و با این کیفیت خوبی که داره و با این رام محشرش، بدون هیچ تردیدی میشه گفت سامسونگ بدجور احساس خطر خواهد کرد، اپل هم همینطور! این برند شیاومی شوخی بردار نیست لامصب، اگر یکم شل بزنن بقیه شرکتا بدجور محکم میخورند ازش.

مطالب پیشنهادی