ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

متخصص هوش مصنوعی انویدیا به استخدام اپل درآمد

همه علائم خبر از آن می دهند که اپل در حال توسعه یک خودروی هوشمند است. در ماه های اخیر، شاهد هجرت مهندسان تسلا و استارتاپ های مختلف به این کمپانی بزرگ بوده ایم و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

همه علائم خبر از آن می دهند که اپل در حال توسعه یک خودروی هوشمند است. در ماه های اخیر، شاهد هجرت مهندسان تسلا و استارتاپ های مختلف به این کمپانی بزرگ بوده ایم و اکنون هم یکی از متخصصین برتر شرکت انویدیا در زمینه هوش مصنوعی، تصمیم گرفته به اپل بپیوندد.

جاناتان کوئن (Jonathan Cohen) تا پیش از این مدیر بخش «یادگیری عمیق» در انویدیا بود. این شرکت بیشتر در میان اهالی گیمینگ و تلاش هایش در این حوزه شناخته می شود اما به تازگی تصمیم گرفته بود تجربیات خود از فضای بازی های کامپیوتری را به دنیای واقعی و وسائل نقلیه نیز منتقل سازد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

به تازگی شرکت انویدیا شروع کرده بود به فروش چیپ های پردازشگر گرافیکی خود به کمپانی های علاقمند به توسعه خودروهای مستقل. با استفاده از GPU های این شرکت، خودروسازان می توانستند رادار و دوربین های به کار رفته در خودروهایشان را مدیریت کرده تا در نهایت خودرو قادر گردد به شکلی مستقل به رانندگی بپردازد.

شرکت یاد شده اخیرا توانسته بود از فروش چیپ ها به خودروسازان درآمدی بالغ بر ۱۸۳ میلیون دلار کسب کند و لازم به ذکر است که از سال ۲۰۰۸ تا کنون، آقای کوئن سرپرست بخش یادگیری عمیق در انویدیا بوده است.

اپل نیز در سال جاری از یادگیری عمیق در Maps و Siri استفاده کرده بود. آقای کوئن البته در صفحه لیکنداین خود فاش نمی کند که چه وظیفه ای را در اپل بر عهده گرفته و صرفا نوشته: «کار من ساخت نرم افزار است».

هرچند که اکنون تقریبا برنامه های اپل مشخص هستند اما باید دید در آینده حضور این همه متخصص تازه در اپل فوایدی برای این شرکت خواهد داشت و چه بخش هایی قدرتمندتر از پیش خواهند گشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رایموند
    رایموند | ۳ آبان ۱۳۹۴

    درود...فتوشاپ توی لینوکس قابل اجرا هستش نیازی نیست به لینوکس بد بگید...
    وقتی تجربه ای کار با لینوکس ندارید لطفا حرف نزن و کاربران وفادار به لینوکس خدشه دار نکن...
    من خودم ویندوز ۸ سال کار کردم و چند ماه لینوکس کار کردم...دلیلی نداره من به این سیستم عامل ها که وظایف خاص خودشو داره بد بگم...
    ویندوز برای گیمر و وب گردی و لینوکس برای برنامه نویسی وب و نرم افزار و مک برای کارهای گرافیکی و وب گردی هستش!
    برای همین بهت منفی دادم...
    موفق باشید...

مطالب پیشنهادی