ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل واچ در حین انجام برخی تمرینات بدنی، ضربان قلب را به درستی نشان نمی دهد

برخی از کاربران اپل واچ گلایه دارند که ساعت هوشمند آنها در جریان انجام برخی فعالیت های بدنی خاص، اطلاعات درستی را در رابطه با ضربان قلب آنها نمایش نمی دهد؛ در واقع بعضی از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

برخی از کاربران اپل واچ گلایه دارند که ساعت هوشمند آنها در جریان انجام برخی فعالیت های بدنی خاص، اطلاعات درستی را در رابطه با ضربان قلب آنها نمایش نمی دهد؛ در واقع بعضی از این کاربران مشاهده کرده اند که در میانه های تمرینات ورزشی سنگین، دستگاه ضربان قلب آنها را بسیار ضعیف نمایش می دهد.

یکی از کاربران اپل واچ اظهار داشته که گجت او در جریان انجام تمرینات سنگین بدنی که معمولا ضربان قلب را به 140 عدد با بالاتر در هر دقیقه می رساند، رقمی بین 60 تا 80 عدد را نشان می دهد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

یکی از کاربران که تمرینات بدنی P90X را انجام می دهد تصمیم گرفت برای سنجش دقت اپل واچ، مچبنند Polar را روی یکی از دست های خود داشته باشد و ساعت هوشمند اپل را نیز روی دست دیگرش.

در جریان این تمرینات مچبند پولار ضربان قلب او را معادل عدد 160 در هر دقیقه نشان داد در حالی که رقم نمایش داده شده از طریق اپل واچ چیزی مابین 70 الی 80 عدد در هر دقیقه بود. اپل به دنبال اطلاع از این مساله ساعت های جایگزین را برای این دسته از کاربران گله مند ارسال نمود که متاسفانه حتی ساعت های جایگزین نیز مشکل مطرح شده را از بین نبردند.

در اپل واچ از شیوه ای به نام فوتوپلتیسموگرافی استفاده می شود که جریان خون در داخل مچ کاربر را اندازه می گیرد تا ضربان قلب فرد را اندازه بگیرد. از طرفی در وبسایت خود اپل نیز لیست فعالیت هایی که ممکن است اندازه گیری شان از طریق اپل واچ با آمار درستی همراه نباشد، ذکر شده است که از آن جمله می توان به تنیس و بوکس اشاره نمود.

اما علت آنکه در جریان انجام این تمرینات بدنی، آمار و ارقام دقیقی توسط ساعت هوشمند اپل ارائه نمی شود این است که در این حین فرد فعالیت ها و حرکات «نامنظمی» را انجام می دهد.

اما در فعالیت هایی که ریتم منظمی دارند نظیر دوچرخه سواری و دویدن، ساعت بهتر می تواند ضربان قلب را اندازه بگیرد. با این همه، برخی از کاربران که فعالیت هایی نظیر دو و پیاده روی در محیط های باز را انجام می دهند نیز با چنین مشکلی روبرو هستند و گلایه دارند که ساعت آمار و ارقام دقیقی را نشان نمی دهد.

گفتنی است که اپل هنوز هم در این رابطه اظهار نظری نکرده است اما چون ساعت های جایگزین را برای کاربران ناراضی این محصول ارسال کرده روشن است که از این مساله کاملا مطلع است.

علاوه بر این، حتما به خاطر دارید که اوایل امسال، روشن شد آن دسته از کاربران اپل واچ که روی دست خود خالکوبی دارند هم نمی توانند ضربان قلب خود را با این دستگاه اندازه بگیرند زیرا جوهر موجود روی دست فرد نمی گذارد حسگرهای ساعت درست کار کنند.

برخی از کاربران هم اظهار داشته اند که با حرکت دادن ساعت به سمت بازوی خود، می توانند اطلاعات دقیق تری را از آن دریافت کنند اما اپل به هیچ وجه این موضوع را توصیه نمی کند چراکه معتقد است ساعت برای استفاده روی مچ طراحی شده و نباید به این شیوه از آن استفاده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • mohammad3861
    mohammad3861 | ۳ آبان ۱۳۹۴

    هه! بعضیا یه زمانی هی میگفتن اپل واچ اله و بله! حالا بیان تحویل بگیرن

    • شوارتوفسکی
      شوارتوفسکی | ۳ آبان ۱۳۹۴

      .
      .
      .

      لابد میان میگن این هم یکی از مزایا شه
      .
      .
      .

      • شوارتوفسکی
        شوارتوفسکی | ۳ آبان ۱۳۹۴

        ادمین رفته گل بچینه

  • Karen_Mahdavi
    Karen_Mahdavi | ۳ آبان ۱۳۹۴

    خخ

  • Karen_Mahdavi
    Karen_Mahdavi | ۳ آبان ۱۳۹۴

    الان چون از اپل انتقاد کردم تاییدش نکردین نه فحش دادم نه بی ادبی کردم به قول یکی از دوستان می گفت ممنونم ممنونم ممنوم

  • Hesam
    Hesam | ۳ آبان ۱۳۹۴

    فقط مایکروسافت بند 2

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی