ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

توصیه هایی برای بازاریابی موبایلی

شما در طول روز چند بار موبایل خود را بر می دارید و با آن کار می کنید؟ احتمالاً وقتی بیدار می شوید، وقتی منتظرید آب دوش گرم شود، وقتی داخل صف تاکسی هستید، وقتی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

شما در طول روز چند بار موبایل خود را بر می دارید و با آن کار می کنید؟ احتمالاً وقتی بیدار می شوید، وقتی منتظرید آب دوش گرم شود، وقتی داخل صف تاکسی هستید، وقتی در اتوبوس نشسته اید، قبل از اینکه به خواب بروید، و فهرستی بی پایان از موقعیت های اینچنینی. مسئله این است که جامعه ی امروز، در دنیای دیگری تحت عنوان دنیای اینترنت زندگی می کند. جهانی که در آن فاصله ی ما با همه چیز، از جمله شرکت شما، در حد یک کلیک است.

تمام کسب و کار ها باید خود را برای پدیده ای مثل موبایل و اینترنت همراه آماده کنند، مخصوصاً کسب و کار های کوچکی که سعی دارند خودشان را در دنیای اینترنت جا بیندازند. 4 راهنمایی پیش رو به تمام کسب و کار ها (چه کوچک و چه بزرگ) کمک می کنند حضور بهتری در فضای مجازی موبایلی داشته باشند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

 1- وبسایت خود را روی موبایل امتحان کنید

این یک توصیه نیست، بلکه یک الزام است. وبسایت شما «باید» برای موبایل بهینه سازی شده باشد. اگر از این موضوع اطمینان ندارید، امتحان کردنش سخت نیست. می توانید آن را روی گوشی های مختلف و یا مرورگرهای موبایلی مختلف امتحان کنید. حتی روی کامپیوتر های دسکتاپ و یا لپتاپ نیز می توانید با تغییر اندازه ی صفحه، تغییر سایز نوشته ها روی صفحه را بیازمایید. اگر وبسایت شما با نمایشگر های موبایلی سازگاری ندارد، وقت تغییر است. سازگاری با موبایل برای بهینه سازی و یا استفاده از ابزار های سئو روی گوشی های هوشمند بسیار حیاتی است.

2- افزونه و تبلیغات موبایلی خود را داشته باشید

داشتن برنامه ی تبلیغاتی مدون روی موبایل، ضرورت دیگری برای کسب و کار های کوچک است. از آنجا که اغلب کاربران گوشی های هوشمند هنگام استفاده از این ابزار مستقیماً به دنبال محصول یا خدمات شما نمی گردند، تبلیغات موبایلی این دسته از کاربران را به سمت شما می کشاند.

اما اگر واقعاً قصد دارید خود را از دیگران متمایز کنید، اپلیکیشن خاص خود را داشته باشید. این کار با هزاران شیوه ی مختلفی که تنها محدودیت آن خلاقیت شماست می تواند به بازاریابی موبایلی شما کمک کند.

3- مشتریان بالقوه ی خود را روی موبایل آماده کنید

وقتی خصوصیات حضور موبایلی خود را تنظیم می کنید، خود را جای مشتریانتان بگذارید. دیگر کسب و کار های مشابه خود را روی موبایل جستجو کنید. سعی کنید بفهمید چه عاملی باعث کشیده شدن یک مشتری تازه به سمت کسب و کار شما می شود و چه چیزی او را وادار می کند بارها و بارها به وبسایت شما مراجعه کند.

همانگونه که پیشتر نیز گفته شد، مشتریان شما دائماً مشغول استفاده از موبایل خود هستند؛ از این موضوع استفاده کنید. بهره مندی از یک اپلیکیشن خلاقانه برای موبایل و یک وبسایت سازگار با انواع مختلف گوشی های همراه و مرورگرها، راه بسیار خوبی است برای اینکه مشتریان وفادار خود را حفظ کنید. از روان بودن تجربه ی مشتری روی اپلیکیشن و وبسایت خود اطمینان حاصل کنید و به او اجازه دهید تا جایی که امکان دارد دسترسی راحتی به کسب و کار شما داشته باشد.

4- طراحی تعاملی و تفکر محلی را از یاد نبرید

طراحی ریسپانسیو وبسایت یکی از گزینه های بسیار جذاب برای جذب مشتریان جدید است. وقتی کسی مرورگر خود را باز می کند تا به دنبال چیزی بگردد، این نوع طراحی می تواند نظر وی را جلب و او را به گردش در وبسایت شما ترغیب کند. یک اپلیکیشن مناسب نیز در قدم بعدی به مراجعه ی چندباره ی وی کمک خواهد کرد. طراحی ریسپانسیو اولین قدم برای ورود به دنیای اینترنت همراه است. این نوع طراحی مشتری تازه را به گونه ای درگیر کسب و کار شما می کند که می توانید با یک برنامه ی وفاداری مشتریان خوب بهترین بهره برداری را از آن داشته باشید.

یک اپلیکیشن فعال و پویا نیز به حفظ مشتری کمک و او را برای بازاریابی بیشتر آماده خواهد کرد. مثلاً فرض کنید پیتزا فروشی دارید و مشتری شما در صف ثبت سفارش منتظر ایستاده است و گوشی خود را بالا و پایین می کند. از طریق اپلیکیشن، با یک پیشنهاد ویژه مبنی بر پیش غذای مجانی در ازای سفارش، می توانید مشتری خود را به مراجعه ی چند باره به کسب و کار خود ترغیب کنید.

به هر صورت به یاد داشته باشید می توانید از فضای ایجاد شده توسط اینترنت و گوشی های همراه، به بی نهایت شیوه ی ممکن برای گسترش کسب و کار خود بهره بگیرید. مشتریان منتظر اند چیزی به آنها بفروشید. آنها ابزار بازاریابی را در دست خود دارند و آن را همه جا همراه خود می برند. آنها را در کسب و کار خود درگیر کنید، چرا که به احتمال زیاد روی گوشی های هوشمند خود فقط منتظر اولین قدم شما هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • max
    max | ۳ آبان ۱۳۹۴

    طراحی خیلی مهمه اما بیشتر سایت ها و اپ های ایرانی توجه ایی بهش ندارن

مطالب پیشنهادی