ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل قصد دارد یادگیری ماشینی را در تمامی محصولاتش به خدمت بگیرد

ساندار پیچای مدیرعامل گوگل در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام داشته که این شرکت همچنان سرمایه گذاری در هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را ادامه خواهد داد و این مساله یکی از اصلی ترین اولویت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

ساندار پیچای مدیرعامل گوگل در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام داشته که این شرکت همچنان سرمایه گذاری در هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را ادامه خواهد داد و این مساله یکی از اصلی ترین اولویت های این شرکت در حرکت روبروی جلوی آن است.

اگر نگاهی به درآمدهای سه ماهه سوم این شرکت در سال جاری میلادی بیاندازید در خواهید یافت که این درآمدها به خاطر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در سطح قابل قبولی بوده اند و در نتیجه تصمیم اخیر ساندار پیچای برای این منظور نیز کاملا عقلانی به نظر می آید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

پیچای با ذکر این نکته که سرمایه گذاری های اخیر گوگل در این بخش تا چه اندازه مثبت بوده است افزود که این شرکت در حال بازنگری در محصولات خود است و قصد دارد یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را در سطحی بالاتر به تمامی محصولاتش اضافه نماید.

براساس مطلبی که توسط Rob Schapire (یکی از کارشناسان دانشگاه پرینستون) نوشته شد، یادگیری ماشینی ابزاری برای طراحی الگوریتم های یادگیری است که عمل یادگیری را بدون مداخله یا کمک انسان به صورت خودکار انجام می دهند.

شاید اغلب افراد متوجه نباشند اما این الگوریتم های یادگیری پیشتر در برخی محصولات گوگل نظیر سرچ صوتی، ترجمه ها، و اخیرا هم Now On Tap وجود دارد (که اطلاعات متنی نظیر رستوران ها و موقعیت های مختلف را از نمایشگر شما دریافت می کند و آنها را به صورت جداگانه در همان صفحه نشان می دهد تا دیگر نیازی به جستجوی جداگانه برای دریافتشان نداشته باشید).

قابلیت Now On Tap پیشتر در جریان کنفرانس Google I/O معرفی شد و از طریق جدیدترین نسخه اندروید 6.0 (موسوم به مارشملو) قابل دسترسی است. این ابزار بهترین معرف محصولات گوگل برای یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی به شمار می رود و حتی می توان گفت که از سیری اپل و کورتانای مایکروسافت نیز یک سر و گردن بالاتر است.

پیچای در واکنش به سوال یکی از تحلیلگران در این رابطه اظهار داشت که یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی روش هایی دگرگون شونده هستند که به واسطه آنها می توانیم نحوه انجام امور مختلف را مورد بازنگری قرار دهیم. وی در ادامه به محصولاتی اشاره نمود که به واسطه یکپارچه سازی با یادگیری ماشینی عملکرد بهتری را از خود به نمایش می گذارند و برای نمونه از یوتوب و گوگل پلی یاد کرد. البته گوگل مدت کوتاهیست که این پروسه را آغاز نموده با این همه، آنطور که مدیر عامل آن شرکت اظهار داشته در ادامه یادگیری ماشینی به شمار بیشتری از محصولات آن اضافه خواهد شد.

به نظر می رسد که اهالی مانتین ویو یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را بسیار جدی گرفته اند تاجایی که جف دین مدیر واحد تحقیقات این شرکت در جریان فراخوان عمومی آن برای اعلام درآمدهای سه ماهه اخیرش، از آغاز به کار یک پروژه جدید تحت عنوان برنامه اقامت مغزی ( Brain Residency Program) خبر داد.

این برنامه قرار است که ظرف مدت 12 ماه انجام شود و میتوان آن را شبیه به دوره های کارشناسی ارشد یا دکتری دانست که هدفش به کارگیری یادگیری ماشینی درست مانند مغز انسان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • BuBo
    BuBo | ۴ آبان ۱۳۹۴

    ما که اطلاعاتمون در اختیار اینا هست فردا رفتارهامون هم همینطور.
    جدا از مورد بالا این یادگیری ماشینی مثل یه خدمتگذار میمونه که میتونه تو رو بشناسه و بفهمه علایق و نوع رفتارهات چجورین تا سریعتر به کارهات برسی ولی در همون حد خدمت کار باید بمونه نه تصمیم گیرنده یعنی هنوز در حال دستور گیری باشه نه خود فرمانی که اونجاست دوباره اون هوش مصنوعی خطرناک سر در میاره بیرون.

  • alireza
    alireza | ۳ آبان ۱۳۹۴

    یکی از مثال هایس دیگه اش هم اسکنر اثر انگشت نکسوس ها جدیده که در طولانی مدت عملکرد بهتری پیدا میکنه

  • سیاوش
    سیاوش | ۳ آبان ۱۳۹۴

    ولی من یادمه مایکروسافت اسنپ شات زود تر از ناو آن تپ بود

  • afshin7727
    afshin7727 | ۳ آبان ۱۳۹۴

    درسته کورتانا اندروید داده.ولی فک کنم اون تیکرو میخواستید بنویسید کورتانای ویندوز.اشتب نوشتید

مطالب پیشنهادی