ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستیار وای فای iOS 9 اپل این شرکت را به دادگاه کشاند

اپل هم‌زمان با عرضه نسخه نهم iOS، قابلیت جدیدی نیز به نام WiFi Assist معرفی کرد که قرار بود موجب خوشنودی کاربران شود اما ظاهرا برعکس عمل کرده و ضمن نارضایتی آنها برای خودش نیز ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۴ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

اپل هم‌زمان با عرضه نسخه نهم iOS، قابلیت جدیدی نیز به نام WiFi Assist معرفی کرد که قرار بود موجب خوشنودی کاربران شود اما ظاهرا برعکس عمل کرده و ضمن نارضایتی آنها برای خودش نیز دردسر ساز شده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

ماجرا از این قرار است که دستیار وای‌فایی که اپل برای نسخه های جدید سیستم عامل موبایلی خود در نظر گرفته برای جبران سیگنال های ضعیف وای‌فای، به صورت خودکار به سراغ اینترنت سیم کارت می رود و از آن استفاده می کند. این اتفاق پس از به‌روزرسانی موبایل به iOS 9 رخ داده و دستیار WiFi به شکل پیش فرض فعال می شود.

افرادی که از نحوه کارکرد این ویژگی اطلاع ندارند یا اصلا نمی دانند چنین قابلیتی روی آیفون آنها هست، ناآگاهانه حجم اینترنت (دیتای موبایلی) خود را از دست می دهند و متوجه هم نمی شوند این مشکل از کجا آب خورده.

همین مسئله باعث شد تا شکایت هایی از اپل صورت بگیرد. از جمله باید به شکایت ویلیام اسکات فیلیپس و سوزان اشمیت فیلیپس اشاره کنیم که مدعی شده اند پیرو سهل انگاری اپل در اطلاع رسانی، مبلغی زیادی ضرر کرده اند. این زوج شکایت خود را در روز جمعه هفته گذشته به دادگاه محلی سن حوزه ارائه داده اند.

پیرو دادخواستی که به دادگاه تسلیم شده، شاکیان تقاضای جبران خسارت مالی خود را دارند. آنها در شکایت خود اعلام کرده اند، اپل تا پیش از انتشار اخبار و شکایت ها هیچ توضیحی در این مورد نداده بود و توضیحات پس از آن هم کوتاه بوده و دیگر ارزشی نداشته است.

14694-10443-Screen-Shot-2015-10-23-at-32841-PM-l

هنوز معلوم نیست این شکایت به نتیجه ای برسد اما برای اسم و رسم اپل شاید چنین اتفاقی چندان خوب نباشد ضمن اینکه شاکیان معتقدند تا کنونی زیانی 5 میلیون دلاری متوجه کاربران غیر مطلع شده است. البته جای شک نیست که شرکت های دیگر سازنده موبایل هم تمایلی ندارند که اپل در این دادگاه ببازد زیرا برخی از آنها همانند سامسونگ از قابلیت مشابهی روی دیوایس های خود بهره گرفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • بازنده ی قهرمان
    بازنده ی قهرمان | ۸ آبان ۱۳۹۴

    یعنی انقدر از نظر ما ایرانی ها این بحثا خنده داره که نگو...
    احترام به مصرف کننده اینجا کیلویی چنده...؟!

  • آروین
    آروین | ۴ آبان ۱۳۹۴

    این تو سامسونگ هست.اسمش.downloadbooster

  • علیرضا
    علیرضا | ۴ آبان ۱۳۹۴

    "...اصلا نمی دانند چنین قابلیتی روی آیفون آنها هست" این جمله شامل حال اکثر کاربران و طرفداران! اپل میشه که محصولاتش را به خاطر استفاده از امکانات نمیخرن.سوالی که هست اینکه چطوری به رقم 5میلیون دلار رسیدن؟یعنی این فقط به خاطر استفاده نا به هنگام از اینترنت موبایل بوده؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی