ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

منتقدان و بررسی کنندگان در مورد سرفس بوک چه نظری دارند؟

اگرچه مایکروسافت یکی از بزرگترین نام ها در صعنت کامپیوتر به شمار می رود اما با این حال، این شرکت تا کنون به معنای واقعی کلمه دست به تولید یک کامپیوتر پر قدرت لپ تاپ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ آبان ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

اگرچه مایکروسافت یکی از بزرگترین نام ها در صعنت کامپیوتر به شمار می رود اما با این حال، این شرکت تا کنون به معنای واقعی کلمه دست به تولید یک کامپیوتر پر قدرت لپ تاپ نزده بود. شرکت مورد بحث بیشتر تلاش می کرد با شرکت هایی نظیر HP، Dell و لنوو همکاری نماید و ویندوز را به چنین شکلی به دست کاربران برساند.

در اواسط مهر ماه بود که این رویه تغییر پیدا کرد و مایکروسافت خود را نیز به عنوان یک توسعه دهنده سخت افزاری برای محصولی عالی به نام سرفس بوک معرفی کرد.

عرضه لپ تاپ مایکروسافت از امروز آغاز می شود و این شرکت مدل پایه آن را با قیمت ۱۴۹۹ دلار به فروش خواهد رساند. اگرچه سال گذشته مایکروسافت با همزمان با معرفی سرفس پرو ۳ اذعان داشت که این محصول، می تواند جایگزینی باشد برای لپ تاپ شما اما اکنون خودش یک لپ تاپ را توسعه داده که باز هم می تواند تبدیل شود به یک تبلت.

وب سایت های انگلیسی زبان حوزه تکنولوژی به علت رابطه مستقیمی که با مایکروسافت دارند، قادر گشته اند پیش از عرضه عمومی، سرفس بوک را دریافت کرده و آن را بررسی کنند. در ادامه تصمیم داریم نگاهی کوتاه داشته باشیم به نظرات متخصصانی که مدتی را با این لپ تاپ گذارنده اند و تصمیم نهایی خود را در مورد آن اظهار نموده اند. با دیجیاتو همراه باشید.

تام وارن از وب سایت ورج: این محصول نمی تواند عنوان «پیشتاز لپ تاپ ها» را از آن خود نماید و به سختی می توان چنین نامی را برایش انتخاب کرد. بهتر بود مایکروسافت ایده جدا شدن نمایشگر را کنار می گذاشت و یک لپ تاپ مستحکم تولید می کرد.

آقای وارن می نویسد که به علت قابلیت جدا شدن نمایشگر، زمانی که این محصول را روی پای خود می گذارید و استفاده می کنید، شاهد لرزش های بیش از اندازه صفحه نمایش خواهید بود. به دلیل مهندسی خاص دستگاه، لولا های آن هم ضخیم تر از چیزی هستند که در تصاویر به نظر می رسند.

surface-book-hinge-100620082-orig-w600

«با این حال، خیره شدن به نمایشگر لذت بخش بوده و عمر باتری دستگاه مناسب است. زمان کار کردن با کیبورد و ترکپد دستگاه هم حسی عالی به شما منتقل می گردد. با اینحال کاش مایکروسافت از خیر تبدیل شدن این لپ تاپ به تبلت می گذشت تا می توانستیم شاهد یک محصول مستحکم و کاملا پویا باشیم. همین موضوع باعث شده تا سطح سرفس بوک، از ایده آل کمتر شود.»


دانا والمن از وب سایت انگجت: لپ تاپ مایکروسافت را ستوده و از عمر باتری، طراحی و قدرت آن تعریف کرده اما در هر صورت، اذعان داشته که نمایشگر بیش از اندازه لرزان است.

خانم والمن اظهار می کند که اگرچه عمر باتری این محصول در حالت لپ تاپ عالیست اما به همان میزان، عمر باتری کمی را در حالت تبلت تجربه خواهید کرد. وی می نویسد: «سرفس بوک محصولی کامل نیست و تکامل را نمی توان در هیچ گجت الکتریکی دیگری هم یافت. اما اگر منظور مایکروسافت از «پیشتاز لپ تاپ ها» این بوده که محصولی ارائه دهد که راه را برای بقیه سازندگان نمایان سازد، می توان گفت موفق بوده است. من این محصول را به شما توصیه می کنم، مخصوصا اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ ویندوزی با عمر باتری بالا هستید.»


پیتر برایت از وب سایت آرس‌تکنیکا: از نمایشگر، کیبورد و ترکپد تعریف بسیار کرده اما اذعان داشته که زمان خارج شدن از حالت لپ تاپ و ورود به حالت تبلت، این محصول با باگ هایی همراه است.

microsoft-surface-book-w600

وی می نویسد که یک بار در هنگام کار با سرفس پرو، بدون اینکه به کلید جدا کننده نمایشگر اشاره کند، دستگاه حس کرده که این کلید فشرده شده و نمایشگر جدا شده است. بر همین اساس، کیبورد هیچ عکس العملی نداشته از سوی دستگاه شناخته نمی شد.

وی البته به شکل کلی اظهار نموده که از سرفس بوک راضی است و نمایشگر این محصول، با ارائه تصاویری روشن، شفاف و زیبا بهترین بخش از این لپ تاپ به شمار می رود.


مری جو فولی از وب سایت ZDNet: تصور می کند که این یک دستگاه عالیست اما نیازی نبود نمایشگر از کیبورد جدا شود.

خانم فولی باور دارد که این محصول حسی بسیار عالی به کاربر منتقل می کند و کار کردن با کیبورد آن نیز بسیار لذت بخش است چرا که کلید ها از هم، فاصله ای مناسب دارند. ایشان همچنین معتقد است که این نمایشگر، هر تصویری را با زیبایی خاصی به نمایش می کشد.

microsoft-surface-book-27-w600

فولی در مورد استفاده از سرفس بوک به عنوان یک لپ تاپ روی پای کاربر می گوید: «به علت داشتن دو باتری [یکی در نمایشگر و یکی در بخش پایینی دستگاه]، زمانی که آن را در حالتی به جز روی میز استفاده می کنید، شاهد لرزش های زیاد نمایشگر خواهید بود. این مشکل به حدی نمود پیدا می کند که نمی توانید زمانی که لپ تاپ را روی پای خود قرار داده اید، به نگارش با کیبورد مشغول شوید چرا که نمایشگر به حدی می لرزد که قادر نیستید آنچه نوشته اید را مطالعه کنید. اگر مایکروسافت کلیبورد قابل جدا شدن را حذف می کرد، می توانست لپ تاپی بسیار بهتر را ارائه دهد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • mohammadali_aa
    mohammadali_aa | ۴ آبان ۱۳۹۴

    منم تعجب کردم وقتی فهمیدم نمایشگرش جدا شوندس
    ولی خب مثلا جداش کنی لم بدی رو تخت فیلم ببینیم خیلی لذت بخشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی