ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ساخت دارویی با تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا که باعث رشد سریع مو می شود

به غیر از عمل های هزینه بر کاشت مو، استعمال ژل های درمانی و استفاده از کلاه گیس های نه چندان طبیعی، آنها که با مشکل کم مویی روبرو هستند، انتخاب های زیادی برای رفع ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ آبان ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

به غیر از عمل های هزینه بر کاشت مو، استعمال ژل های درمانی و استفاده از کلاه گیس های نه چندان طبیعی، آنها که با مشکل کم مویی روبرو هستند، انتخاب های زیادی برای رفع این مساله پیش روی خود ندارند.

سال هاست که علم وعده های مختلفی را به این گروه از افراد داده تا این مشکل را از پیش رویشان بر دارد اما هیچیک از روش های درمانی و ایده های ارائه شده توسط آنها به شیوه عملیاتی به کار گرفته نشده اند.

اما پژوهش های جدید نشان می دهند که بالاخره راهکار مناسبی برای حل این مساله ارائه خواهد شد چراکه پژوهشگران تشخیص داده اند با جلوگیری از فعالیت برخی آنزیم های مشخص می توانند انواع خاصی از ریزش مو را درمان کنند و ظرف تنها ده روز تارهای موی جدید روی بدن موش های طاسی مشاهده گردید که تحت این روش درمانی قرار گرفتند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

سال گذشته پژوهشگران مرکز پزشکی کلمبیا در تحقیقات خود به دنبال شیوه های درمانی جدید برای بیماری طاسی سکه ای بودند؛ نوعی بیماری خود ایمنی که می تواند باعث ریزش موی پراکنده در افراد شود.

این تیم در جریان تحقیقاتش به بررسی پتانسیل های داروهایی پرداخت که خانواده ای از آنزیم ها تحت عنوان Janus Kinase را که در فولیکول های مو قرار دارند مهار می کند. آنها دریافتند که این داروها می توانند سیگنال های شکل گیری حملات خود-ایمنی را متوقف نمایند و زمانی که این دارو به صورت خوراکی مصرف شود می تواند باعث رشد مو در برخی موجودات شود.

اما این پژوهش یک نتیجه جالب دیگر هم داشت. دکتر آنجلا کریستیانو یکی از پژوهشگران مشارکت کننده در این تحقیق تشخیص داده است که استعمال این داروها روی پوست (به جای آنکه به شیوه خوراکی یا تزریقی استفاده شود) به شکل موثرتری به رشد موها منجر می شود. وی در ادامه اظهار داشت که داروی کشف شده، پس از برخورد با سطح پوست فرد، به نوعی با فولیکول های موی او تعامل پیدا می کند و در عین حال مانع از بروز یک حمله خود ایمنی در بدن فرد می شود.

این تیم تحقیقاتی در جدیدترین پژوهش خود، خلاءهای موجود در یافته های قبلی شان را پر کردند و دریافتند که این دارو توانسته فولیکول های مو را از حالت استراحتشان خارج کرده و بار دیگر آنها را بیدار کند.

این امر تقلیدی از یک فرایند طبیعی است که در آن فولیکول ها بین فازهای فعال و خفته خود تغییر حالت می دهند. به طور معمول خانواده آنزیم های JAK فولیکول ها را وارد فاز استراحت می کنند. بنابراین، داروهای ابداعی با سرکوب کردن فعالیت این آنزیم ها باعث می شوند که موها از وضعیت استراحت خارج شده و وارد فاز حرکت شوند.

enzyme-baldness-1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (44 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    الان سال 96 هیچ خبری از این دارو نیست
    اینا همش حرفه اینهمه دانشمند عرضه ندارن داروی درست و درمون بسازن برای ریزش مو محلول ماینوکسیدیل قرص فیناستراید اینا همشون بقدری عوارض دارن که استفاده نکنید بهتره این شامپوهای گیاهی هم که تبلیغ میکنن همش تبلیغه برای گرفتن پول

  • سعید
    سعید | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    بجای قرص بهتره از صابون گلنار یا اون یکی صابون های ساده استفاده کنین مو در نمی یاره ولی ریزش مورو همون دقیقه کلآ متوقف کرد مال منو که این تور شد یکی دو ماه صابون زدم ریزشش که قطع شد از شامپو استفاده کردم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی