ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در پتنت جدید گوگل پوشیدنی های هوشمند می توانند راننده یا مسافر بودن شما را تشخیص دهند

گوگل از جمله شرکت هایی است که برای توسعه فناوری خودروهای آینده تلاش بسیاری می کند و ایده های جالبی ارائه می دهد. البته این شرکت در طراحی برنامه ماشین های اتوماتیک خود، با فراز ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۵ آبان ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

گوگل از جمله شرکت هایی است که برای توسعه فناوری خودروهای آینده تلاش بسیاری می کند و ایده های جالبی ارائه می دهد. البته این شرکت در طراحی برنامه ماشین های اتوماتیک خود، با فراز و فرود بسیاری روبرو بوده است. برخی از طرح های این غول اینترنتی موفق نبوده اند و با شکست مواجه شده اند اما ناامیدی در دل این شرکت راه ندارد و همچنان به ارائه طرح های نو ادامه می دهد.

پتنت جدید این کمپانی که مشخصات آن توسط سازمان ثبت پتنت و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا منتشر گردیده، در واقع به وسیله ای در داخل ماشین مربوط می شود که با استفاده از فناوری های پوشیدنی سرنشین خودرو، راننده یا مسافر بودن او را تشخیص می دهد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

گوگل به شدت اعتقاد دارد این اختراع قدم بزرگی در مسیر امنیت بیشتر سرنشین های خودرو خواهد بود. این کمپانی مدعی شده در تکنولوژی یاد شده همه نیازهای احتمالی کاربر در داخل اتومبیل در نظر گرفته شده اند و همه دیوایس ها همانند موبایل، سیستم های مسیریاب و تبلت ها لحاظ شده اند.

استفاده از برخی ابزارهای الکترونیک در داخل خودرو غیرمطمئن و حتی غیرقانونی است. سیستم گوگل (بر اساس مشخصات منتشر شده از این پتنت) با استفاده از چندین حسگر مکانی و حرکتی تشخیص می دهد کدام گجت پوشیدنی روی مچ راننده قرار دارد و به صورت خودکار برخی از قابلیت های آن را غیرفعال می کند.

در این فهرست اول از همه به این اشاره شده که تکنولوژی مورد بحث می تواند با استفاده از حسگرها تشخیص دهد موبایل یا دیوایس پوشیدنی آیا داخل اتومبیل در حال حرکت است یا خیر. این ویژگی چندان جدید نیست اما با استفاده از حسگرهای حرکتی می تواند حدس بزند آیا پوشنده گجت راننده یا مسافر خودرو است؛ به طور مثال، راننده می تواند فرمان را بچرخاند، ترمز دستی را بکشد، دنده را عوض کند یا دیگر حرکات یک راننده معمولی را انجام دهد.

اگر حسگر این حرکت ها را تشخیص دهد و آن را مغایر قوانین رانندگی بداند، اطلاعات لازم را برای دیوایس موردنظر ارسال می کند تا اقدامات مرتبط به آن انجام شوند.

در این وضعیت بیشترین فعالیت هایی که ممنوع تشخیص داده می شوند و باید فورا محدود و غیرفعال شوند، وب گردی و نوشتن پیام هستند.

البته هیچ اطمینانی وجود ندارد که همه طرح ها و فرضیه هایی که گوگل در حوزه خودروهای آینده ارائه می دهد به مرحله اجرا و تولید انبوه برسند. اما آگاهی از این ایده ها و آشنایی با آنها هم در نوع خودش جالب توجه است و می تواند تصویری واضح تر از دنیای مدرن آینده را برایمان ترسیم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حسام
    حسام | ۵ آبان ۱۳۹۴

    آخرش ازين گوگل چيز به درد خوري در نمياد ؛ ميشه عين گوگل گلس!

مطالب پیشنهادی