ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت در پی قانع کردن کاربران MacBook به استفاده از Surface Book

هنوز یک ماه از معرفی سرفس بوک سپری نشده و این شرکت در روز گذشته، عرضه عمومی این دستگاه را برای کاربرانی که پیش سفارش خود را مدتی قبل به ثبت رسانده بودند، آغاز کرد. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ آبان ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

هنوز یک ماه از معرفی سرفس بوک سپری نشده و این شرکت در روز گذشته، عرضه عمومی این دستگاه را برای کاربرانی که پیش سفارش خود را مدتی قبل به ثبت رسانده بودند، آغاز کرد.

در مراسم معارفه این لپ تاپ، مایکروسافت آن را در کنار مک بوک پرو قرار داد و اذعان داشت که سرعت لپ تاپی که توسعه داده، دو برابر مک بوک پروی ۱۳ اینچی از اپل است. جدا از حقیقت داشتن و یا نداشتن این ادعا، باید به این موضوع توجه داشت که مایکروسافت به شدت کاربران مک را با سرفس بوک هدف گرفته است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

دلیل این موضوع نیز کاملا مشخص است؛ لپ تاپ های ویندوزی تا کنون پرچمدار صاحب نامی نداشته اند و کاربرانی که به کیفیت ساخت اهمیت ویژه ای می دادند، به سراغ خرید مک بوک های اپل می رفتند. اکنون کمپانی ساکن ردموند بخشی جدید در وب سایت خود راه اندازی نموده و در آن نحوه مهاجرت از مک به سرفس بوک را به شکل کامل توضیح داده است.

در میان این توضیحات می توان اطلاعات بسیاری در مورد کلیدهای میانبر کیبورد، تغییراتی که در ترکپد این محصول داده شده و نحوه جستجو در ویندوز ۱۰ و توضیحات کامل تری را برای کاربرانی که صرفا با مک آشنایی دارند مشاهده کرد. مایکروسافت در صفحه جدید، تلاش کرده همه نیازهایی که کاربران مک ممکن است در ویندوز داشته باشند را در نظر گیرد و به آنها پاسخ دهد.

لازم به اشاره است که در سال ۲۰۰۲، اپل کمپین مشابهی راه اندازی نمود و از کاربران ویندوز دعوت کرد که MacBook را امتحان کنند. چنین کاری به خودی خود، هیچ اشکالی ندارد و در دنیای پر از تبلیغات امروزی، امری قابل قبول است اما از زمانی که اپل چنین کاری را انجام داد، بیش از ۱۳ سال می گذرد و حالا مایکروسافت در پی قانع کردن کاربران مک بوک به استفاده از سرفس بوک یا بهتر است بگوییم ویندوز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • pouya
    pouya | ۶ آبان ۱۳۹۴

    ماکروسافت شده شرکت درجه دو و سه
    چرا چون موتور جستجو داره دوزاریه مفتش گرونه
    ویندوزشمثلا 7 که خوبیشه و جواب داده بعد نصب فقط بزاریدش زیر اپدیت 201 بروز رسانی داره تا امروز که خیلی خیلی زیاده من خودم هنوز مک ندارم ولی مشکلات ویندوز را کامل دیدم
    هرروزیک چیزی توش تغییر میکنه
    مادرم من داره کامپیوتر یاد میگیره چند روز پیش میگفت تو کتاب ویندوز 7 نوشته گزینه تنظیمات ریزولیشین چرا تو ویندوز 8.1 یک چیز دیگه نوشته
    حرف سر اینه مایکی هر روز حتی متن ها تو راست کلید ها را تغییر میده
    نه پایداره نه امنیت داره
    مک چیزی که داره پایداری و درست نوشته شده سیستیم عامل مک
    مثل ماکروسافت نیست که تو یک ویندوز باید برای یک فایل که به زبان سی شارپ نوشته شده باید برای اجرای یک فایل 150 کیلوبایت ی
    باید یک نت فرم ورک 24 مگی نصب بشه که 250 مگ تو فضای ویندوز فضا بگیره و اگه دات نت روی سیستیم شما نصب نباشه دیگه اجرا نمیشه

    ماکروسافت
    مسخرش را داره در میاره
    ماس میزنه
    موتور جستجو داره
    موبایل میزنه
    سیستیم عامل موبایل میزنه
    کنسول بازی میزنه
    گیم تولید میکنه


    شده مثل بقالی همه چیز میزنه دوست داره از هر چیزی پولی دربیاره

    خودتون یک جستجو با گوگل بکیند با بینگ هم بکنید

  • محمد
    محمد | ۶ آبان ۱۳۹۴

    به نظر من ردموندی ها به جای تبلیغات و دزدین کاربرانی که از محصولات اپل استفاده می کنن سیستم عاملی طراحی و بهینه کنه که در عین انعطاف پذیری و سرعت بالا محیط قابل پسند و امنیت مکینتاش داشته باشه و هم توانایی اجرای فایل های exe را داشته باشه (منظورم این نیست که بیاد یه سیستم عاملی بزنه که اپلیکیشن های مک و آی او اس و اندروید و بلک بری و ... رو اجرا کنه بدلیل فقدان و کمبود اپلیکیشن های فروشگاه خودش)
    من خودم مشتاق ویندوز 10 بودم و وقتی که اومد پر از باگ و مشکلات بود که واقعا آدم رو عصبی می کنه مثلا عدم سازگاری درایور های سخت افزاری و نرم افزارها و کرش شدن بی موقع یا پریدن خود به خود ویندوز به جهت ورود آسان ویروس ها و تروجان ها و بدافزارهای مخرب.مکینتاش شاید یک سری کمبود ها را داشته باشه اما تمام تلاشش رو میکنه که سیستم عاملی وارد بازار کنه که کمترین باگ تا حد صفر رو داشته باشه نه مثل مایکی که ویندوز میده بیرون و بعد از کاربران و مشترکان MSDN میخواد که باگ ها رو پیدا کنن.نمونه عدم احترام به مشتری در ویندوز 10 که آپدیت ها رو به اجبار برای عموم گذاشته و یا استفاده بی مورد پهنای باند (البته در ایران به دلیل پهنای باند گران)
    به نطر من ویندوز داره میره به سمت تفکرات گوگل در سیستم عامل اندروید (خودتون میدونید چه سیستم عاملیه من دیگه سکوت میکنم)

  • نیما قائدشرفی
    نیما قائدشرفی | ۵ آبان ۱۳۹۴

    البته بد نیست اضافه کنم که من روی مک بوکم ویندوز ندارم!

  • نیما قائدشرفی
    نیما قائدشرفی | ۵ آبان ۱۳۹۴

    سلام

    من یک کاربر حرفه ای کامپیوتر هستم. با انواع و اقسام سیستم عامل ها کار کردم. از لینکوس سنت اوس مینیمال که با کامندلاین میشه باهاش کار کرد تا اواس تن ورژن ال کپتین، هیچ کجا توی سیستم عامل اختصاصی اپل نتوستنم به خودم بگم که از ویندوز سر تره! هیچ امکاناتی خاصی نداره! (بغیر از ترمینال که از یونیکس بهش ارث رسیده!) تمام امکاناتی که ویندوز بی سر و صدا داره در اختیار کاربرهاش قرار میده رو اواس تن نداره! ساده ترین و در عین حال یکی از کاربردی ترین امکاناتی که ویندوز داره جا دادن یک پنجره در نیمه سمت راست یا چپ یا مینیمایز کردن با دو دکمه ویندوز + جهت، از این حتی ساده تر و کاربردی تر میشه به هات کی های ویندوز اشاره کرد که او اس تن هنوز پشتیبانی نمی کنه! مثلن پاسخ دادن به یه پارمت ویندو مثل ذخیره کردن پاک کردن، شما توی او اس تن مجبورید با موس این کار رو انجام بدید در شرایط خاص کامند + دی و کامند + سی و ریترن هم کار میکنه اما در بقیه حالت ها این امکان وجود نداره! مثلن در منو!

    قصه رو کوتاه کنم، در هر حال این رفاه ی که شما دارید میگید رو من اصلن احساس نکردم
    لطفن تعصب ها رو کنار بزارید! و حقایق رو ببینید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی