ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کنفرانس سونی در هفته گیم پاریس 2015 [به اتمام رسید]

سونی پس از پشت سر گذاشتن گیمزکام و غیبت در بزرگ ترین رویداد اروپایی گیم سال، حالا قصد دارد در هفته گیم پاریس، چند روزی مخاطبین را از سراسر اروپا به فرانسه کشانده تا خود ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۲۴

سونی پس از پشت سر گذاشتن گیمزکام و غیبت در بزرگ ترین رویداد اروپایی گیم سال، حالا قصد دارد در هفته گیم پاریس، چند روزی مخاطبین را از سراسر اروپا به فرانسه کشانده تا خود را آماده ی تعطیلات آخر سال کند.

در همین راستا، کنفرانس گیمزکام نیز کنسل شد و حالا در حال برگزاری است. گفته شده که سونی می خواهد چند بازی جدید را برای پلی استیشن 4 رونمایی کند و بخشی از کنفرانس نیز به نمایش محتوای اختصاصی برای کاربران اروپایی اختصاص یافته.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کنفرانس با ورود جیم رایان آغاز می شود و وی از موفقیت های سونی در اروپا می گوید. جیم رایان از تولد بیست سالگی برند پلی استیشن می گوید و خاطر نشان می کند که سال جاری میلادی، با توجه به عرضه ی بازی هایی نظیر دستینی، Until Dawn و Bloodborne، سال فوق العاده ای برای گیمرها بوده است. در ادامه نیز صحنه هایی کوتاه از ماد زامبی بازی BLOPS3 به نمایش در میاید و انصافا همه چیز عالی به نظر می رسد.

کنفرانس با نمایش تریلر جدیدی از بازی استار وارز بتل فرانت به کار خود ادامه می دهد و چند نفر مشغول به انجام بازی به صورت زنده هستند. بخش هایی از گیم پلی در نقش کاراکتر Darth Vadar نیز روی صفحه به نمایش در می آید.

با اتمام نمایش استار وارز، نوبت به نمایشی کوتاه از نسخه ی جدید بازی استریت فایتر می رسد و بخش هایی از گیم پلی بازی با کاراکتر Dahlsim دیده می شود. یوشی اونو نیز پا به صحنه می گذارد و اعلام می کند که گیمرها می توانند با قابلیت های جدیدی از کاراکتر Dahlsim استفاده کنند. Dahlsim حالا از طراحی جدید، حرکات جدید و قابلیت های جدید برخوردار است که همه ی آن ها در هفته ی گیم پاریس قابل تجربه هستند.

استریت فایتر جدید در تاریخ 16 فوریه سال 2016 به بازار عرضه خواهد شد و گیمرها می توانند از طریق پول درون بازی، به شش کاراکتر جدید نیز دسترسی یابند. همان طور که سازندگان بازی قبلا هم اعلام کرده بودند، آخرین کاراکتر بازی نیز معرفی شد و Harada نام دارد.

TEKKEND7_610

ظاهرا امسال بیستیمن سالگرد تولد بازی تیکن نیز هست و نسخه ی هفتم این سری بازی محبوب، برای کنسول نسل هشتمی سونی عرضه خواهد شد. اگرچه تیکن 7 در انحصار سونی نخواهد بود اما خریداران این کنسول می توانند به برخی از محتویات بازی به صورت انحصاری دسترسی داشته باشند. تریلری نیز از بازی پخش می شود که برخی از حرکات کلاسیک تیکن را به همراهی نوعی موزیک عجیب ژاپنی به نمایش می گذارد.

بخش هایی کوتاه از بازی جدید شوتر استودیوی گیرباکس، یعنی بتل بورن به نمایش در می آید و اطلاعاتی چندانی در اختیار بیننده قرار نمی دهد. اما دارندگان کنسول پلی استیشن 4 می توانند پیش از بقیه ی پلتفرم ها، به نسخه ی بتای بازی در سال 2016 دسترسی یابند.

همان طور که می شد پیش بینی کرد، بازی جدیدی به نام Boundless معرفی می شود که در نگاه اول، شباهت زیادی به بازی ماینکرفت دارد. بخش های کوچکی از بازی AVICII نیز به نمایش در می آید که ظاهرا سازندگان آن، همان سازندگان بازی Vector هستند.

WONDERSTRUCK_610

نوبتی هم باشد نوبت به بازی مورد انتظار کنسول پلی استیشن 4 می رسد؛ No Man's Sky. تریلری جدید از بازی دیده می شود که گرچه اطلاعات خاصی با خود به همراه ندارد اما مشخص می کند که بازی در ماه ژوئن سال 2016 بالاخره عرضه خواهد شد.

NoMansskymusic610

مایکل دنی به صحنه می آید و از بازی جدید استودیوی Housemarque می گوید. چندی پیش شنیده بودیم که یوجین جارویس به این استودیو پیوسته تا روی بازی جدیدی کار کند اما اشاره ای به حضور وی نمی شود. تریلری سینماتیک هم از بازی به نمایش گذاشته می شود و در آخر، نام MatterFall روی صفحه نقش می بندد.

HOUEMARQUE_610

هم چنان یک ساعت از کنفرانس سونی باقی مانده و در حرکتی غافلگیرانه، تیزری از بازی Ratchet And Clank دیده می شود و بدون هیچ اطلاعاتی، تاریخ بهار 2016 روی صفحه نقش می بندد. البته مشخص نیست که آیا بازی در تاریخ مذکور عرضه می شود و یا صرفا اطلاعات بیش تری از آن منتشر خواهد شد.

RatchetClank2016-610

هرمان هولست از استودیوی گوریلا گیمز به صحنه می آید تا درباره ی بازی مورد انتظار Horizon صحبت کند. داستان Horizon در 1000 سال آینده ی بشریت به وقوع می پیوندد و گیم پلی جدید بازی، شخصیت اصلی را نشان می دهد که بار دیگر به شکار یک روبات دایناسور شکل می پردازد. گرافیک بازی فوق العاده به نظر می رسد و توجه تمام حاضران در سالن را به خود جلب کرده است.

HORIZON_610

بازی Bloodborne که شانس زیادی برای دریافت بهترین بازی امسال دارد، صحنه را در اختیار خود می گیرد تا شاهد نمایشی جدید از بسته ی الحاقی آن تحت عنوان The Old Hunters باشیم. بسته ی الحاقی The Old Hunters در تاریخ 24 نوامبر سال جاری در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

همان طور که صبح امروز متوجه شدیم، وسیله ی نقلیه ی موتور به بازی DriveClub اضافه شده است و گیمرها می توانند از همین حالا به این حالت جدید دسترسی داشته باشند. بسته ی الحاقی جدید بازی DriveClub Bikes نام دارد و از بخش چندنفره و چالش های مختلف پشتیبانی می کند.

کیچو تویاما به صحنه می آید تا درباره ی بازی Gravity Rush 2 صحبت کند. در گرویتی راش 2 می توان به قابلیت های جدیدی دسترسی داشت و با وجود سه استایل مختلف برای استفاده از المان جاذبه، گیم پلی عمق بیش تری پیدا کرده است. بخش هایی از مبارزات شخصیت اصلی بازی هم به نمایش در می آیند.

کریستوف بالستر با ورود خود به صحنه و صحبت درباره ی آنچارتد 4، هیجان را به کنفرانس می آورد. متاسفانه تریلر جدیدی از بخش کمپین بازی منتشر نمی شود اما حداقل می توانیم نگاهی بیندازیم به بخش چندنفره ی آنچارتد 4. شاهکار جدید استودیوی ناتی داگ در تاریخ 18 مارس سال 2016 میلادی عرضه خواهد و طرفداران می توانند در تاریخ 4 الی 18 دسامبر، نسخه ی آزمایشی بخش چندنفره ی آن را تجربه کنند.

UNCHAERTESMULTI_610

دو تن از کارکنان استویدیو Media Molecule به صحنه می آیند تا بالاخره بخش هایی از بازی جدید و نامتعارف Dreams را به نمایش بگذارند. گیم پلی بازی، خرس قطبی کوچکی را به نمایش می گذارد که روی محیط و آیتم های اطراف خود تاثیر می گذارد. جدا از گرافیک دوست داشتنی بازی، به نظر می رسد که Dreams عملکردی شبیه به بازی Little Big Planet خواهد داشت و گیمر می تواند به صورت دلخواه و با آزادی عمل کامل، به ساخت مرحله بپردازد.

به دلیل گستردگی بیش از حد Dreams، هنوز نمی توان به صورت قطعی درباره ی آن نظر داد اما مطمئنا در چند روز آینده، اطلاعات بسیار بیش تری از بازی جدید مدیا مولکول منتشر خواهد شد.

شوهی یوشیدا، مدیر استودیوهای جهانی سونی وارد صحنه می شود تا درباره ی موضوعات مختلف صحبت کند. یوشیدا برای مدت کوتاهی درباره ی واقعیت مجازی صحبت می کند و در همین راستا، تریلری از بازی Rigs، عنوان جدید استودیوی گوریلای کمبریج به نمایش در می آید. Rigs پیرو سبک شوتر رقابتی است و گیمر می تواند چند نوع دروید مختلف را کنترل کند و به وسیله ی آن ها، به رقابت با سایر بازیکنان بپردازد.

در ادامه ی بحث واقعیت مجازی و هدست پلی استیشن، از بسته ی الحاقی جدیدی برای بازی موفق Until Dawn نیز رونمایی شد. بسته ی الحاقی مورد بحث، Rush of Blood نام دارد و خوشبختانه یا متاسفانه، به صورت انحصاری برای هدست واقعیت مجازی پلی استیشن منتشر خواهد شد.

UNTILDAWN_610

هم چنان 20 دقیقه از مراسم سونی باقی مانده و به نظر می رسد که این کمپانی، سورپرایزی برای طرفداران در دقایق آخر در نظر گرفته باشد؛ چرا که ظاهرا یامائوچی و دیوید کیج قرار است بزودی به صحنه بیایند و درباره ی موضوع یا موضوعات نامعلومی صحبت کنند.

شرکت نسبتا کم کار کرایتک را هنوز به یاد دارید؟ چوات یرلی از کرایتک به صحنه می آید تا از بازی واقعیت مجازی جدید این استودیو رونمایی کند. بازی جدید کرایتک، Robinson: The Journey نام دارد و ظاهرا در ادامه ی دموی فنی معروف منتشر شده از سوی استودیوی کرایتک، تولید شده است.

ROBINJOURNEY_610

دموی کوتاهی از عنوان Battle Zone استودیوی ربلیون به نمایش در می آید و یوشیدا بار دیگر به صحنه باز می گردد. یوشیدا توضیح می دهد که در حال حاضر بیش از 200 توسعه دهنده مشغول کار روی عناوین واقعیت مجازی سونی هستند و دموی کوتاهی از عناوین در حال ساخت دیده می شود. تیکن 7 نیز برای هدست واقعیت مجازی پلی استیشن عرضه خواهد شد؛ اگرچه نحوه ی کارکرد آن مشخص نیست.

battlezonevr_610a

عنوان جدید استودیوی پولیفونی تحت عنوان Gran Turismo Sports معرفی می شود و دموی بازی، ماشین هایی نظیر آئودی GT3 R8، مزدا ویژن یا همان R18 را به نمایش می گذارد. به نظر می رسد که ماشینی نامشخص از پورشه نیز در نمایش بازی دیده شد. باید دیده که آیا برند اشتوتگارتی بالاخره می تواند به گرن توریسمو باز گردد یا خیر.

یامائوچی و جیم رایان به صورت هم زمان روی صحنه می آیند تا درباره ی گرن توریسموی جدید صحبت کنند. همان طور که پیش از این اعلام شده بود، بازی با همکاری سازمان FIA ساخته شده و محتویات جالبی نظیر مسابقات رسمی FIA را در خود جای خواهد داد. هم چنین گیمرها می توانند سال 2016 به نسخه ی جدید گرن توریسمو دسترسی یابند.  همان طور که پیش از این هم اعلام شده بود، Gran Turismo Sports از واقعیت مجازی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

میشل آنسل، کارگردان دوست داشتنی سری بازی ریمن و Beyond Good And Evil به صحنه می آید تا درباره ی بازی جدید خود به نام Wild صحبت کند. گیمر نقش یک کاراکتر شمن را در دست می گیرد و می تواند حیوانات مختلف را به کنترل خود بیاورد. به جز این موضوع و تریلری کوتاه از گیم پلی بازی، اطلاعات خاصی درباره ی Wild منتشر نمی شود.

گیم پلی بازی بخش های کوتاهی از مبارزه توسط یک خرس را به تصویر می کشد و نمایش بازی به پایان می رسد. مراسم به پایان خود نزدیک می شود و هم چنان باید منتظر ماند و دید که آیا استودیوی Quantic Dream عنوانی جدید برای نمایش دارد یا خیر.

KARA_610

بالاخره دیوید کیج به صحنه می آید و درباره ی دموی کارا که چند سال پیش به نمایش در آمد صحبت می کند. کیج می گوید که می خواست با این دمو و با استفاده از المان روبات ها، به بررسی مفاهیم انسانی بپردازد. بازی جدید این استودیو نیز معرفی شد که Detroit: Become Human نام دارد. اگر بازی بتواند ایده های کیج را به خوبی پیاده کند مطمئنا با عنوانی خارق العاده طرف خواهیم بود؛ چرا که دموی فنی کارا توانست موجی از تحسین را میان گیمرها و منتقدین به وجود آورد.

به نظر می رسد که دیوید کیج با عنوان جدید خود، کمی از موج هالیوودی بازی Beyond Two Souls فاصله گرفته و می خواهد این بار تمام تمرکزش را روی بازی ویدئویی جدید Quantic Dream معطوف کند. بخش هایی از بازی های Detroit: Become Human و Gran Turismo Sports نیز به نمایش در می آید و باید تا خبرهای بیش تر، تا سال 2016 میلادی صبر کنیم.

با دموی نهایی، کنفرانس سونی در هفته ی گیم پاریس به اتمام می رسد. سونی در کنفرانس 90 دقیقه ای خود، عملکردی قابل قبول به جا گذاشت و اگرچه امسال با کمبود محتوا روبرو است، اما می توان امیدوار بود که این مشکل در سال 2016 نیز تکرار نشود و با چند عنوان انحصاری و جذاب برای کنسول پلی استیشن 4 طرف باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • zia
    zia | ۷ آبان ۱۳۹۴

    سلام لطفا دمو هارو هم بگزارید خیلی عالیه حیف که فقط تصویر دیدیم تشنه بازگشتبم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی