ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام می خواهد چیپست اسنپدراگون ۶۱۸ را در دوربین های هوشمند خانگی جای دهد

با کاهش درآمدهای کوالکام در بخش تلفن های هوشمند، این شرکت به فکر بازارهای جایگزین افتاده است. مدتی پیش بود که کوالکام از تراشه «اسنپدراگون فلایت» پرده برداشت که برای استفاده در پهپاد ها توسعه ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ آبان ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

با کاهش درآمدهای کوالکام در بخش تلفن های هوشمند، این شرکت به فکر بازارهای جایگزین افتاده است. مدتی پیش بود که کوالکام از تراشه «اسنپدراگون فلایت» پرده برداشت که برای استفاده در پهپاد ها توسعه پیدا کرده بود.

حالا ولی همین شرکت در صدد نیرو بخشیدن به دوربین های هوشمندی است که در خانه ها و برای امنیت بخشیدن به آنها مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت یاد شده برای تحقق بخشیدن به این هدف، چیپست مجتمع اسنپدراگون ۶۱۸ را انتخاب کرده و می خواهد تغییراتی در آن ایجاد نماید.

البته اگرچه این چیپست، در حال حاضر جز پرقدرت ترین نمونه های ساخته شده به دست این شرکت نیست اما کوالکام اذعان دارد که قدرت پردازشی این سیستم-بر-چیپ، بسیار بیشتر از تراشه هایی است که اکنون در دوربین های هوشمند خانگی به کار می روند و می تواند وظیفه مدیریت دو دوربین به شکل همزمان را نیز بر عهده داشته باشد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کوالکام خاطر نشان می کند که در حالت کنونی، بیشتر دوربین های اینچنینی پردازش کامپیوتری را در فضای ابری انجام می دهند اما قدرت بیشتر نمونه هایی که این شرکت توسعه خواهد داد، اجازه کارکرد پر سرعت تر را خواهند داد.

شرکت مورد بحث اعتقاد دارد که پردازش ابری در چنین جایگاهی، امری بیهوده است و صرفا داده ها و وقت کاربران را هدر می دهد. با قرار دادن چیپست اسنپدراگون ۶۱۸ در دوربین های هوشمند، این محصولات با سرعت بسیار بیشتری به کار مشغول شده و می توانند آنالیز تصاویر را به شکل صحیح تری انجام دهند. فرض کنید شخصی درب خانه شما را باز کند، در چنین حالتی دوربین سریعا مطلع شده و از طریق اپلیکیشنی که در موبایل نصب کرده اید، یک نوتیفیکیشن را برایتان ارسال می نماید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که اسنپدراگون ۶۱۸، چیپستی کاملا پیشرفته به شمار می رود و یک مودم LTE نیز در آن وجود دارد. در نتیجه، در مکانی که دسترسی به وای-فای وجود نداشته باشد، می توانید از شبکه نسل چهارم برای انتقال داده های مورد نیاز استفاده کنید.

لازم به ذکر است که کوالکام، طراحی چیپست را اندکی تغییر داده و آن را برای استفاده در دوربین ها آماده کرده است. در نتیجه، نمی توان انتظار داشت که خود این شرکت اقدام به ساخت یک دوربین کند و در واقع شرکت های سازنده این محصولات هستند که به سراغ کوالکام رفته و برای هوشمند تر نمودن تولیدات خود، چیپست اسنپدراگون ۶۱۸ را سفارش خواهند داد. دقیقا همانند رابطه ای که این شرکت اکنون با سازندگان موبایل ها دارد.

در کنار این پروژه، کوالکام از دو مودم برای استفاده در محصولات مبتنی بر IoT [اینترنت اشیا] نیز پرده برداشت. مودم ها، با نام های MDM9207-1 و MDM9206 شناخته می شوند و اولین قدم این شرکت در دنیای اینترنت اشیا محسوب می شوند. هر دوی این مودم ها، مصرف انرژی بسیار پایینی داشته و از LTE نیز پشتیبانی به عمل می آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۵ آبان ۱۳۹۴

    احتمال داره وباید اتفاقی خوشایند رخ بده با به حقیقت پیوستن این خبرکوآلکوم

مطالب پیشنهادی