ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آسمان شیائومی تیره و تار می شود؛ کاهش فروش موبایل های این شرکت برای نخستین بار در 5 سال اخیر

شیائومی که حالا غول چینی تولید کننده دستگاه های موبایل لقب گرفته هدف بلند پروازانه را برای خود تعریف کرده بود و قصد داشت امسال 100 میلیون دستگاه تلفن همراه را به فروش برساند. اما ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ آبان ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

شیائومی که حالا غول چینی تولید کننده دستگاه های موبایل لقب گرفته هدف بلند پروازانه را برای خود تعریف کرده بود و قصد داشت امسال 100 میلیون دستگاه تلفن همراه را به فروش برساند.

اما لی جون مدیر عامل این شرکت، هدف تعیین شده را در ماه مارس به رقم 80 میلیون دستگاه تقلیل داد و در ماه جولای نیز خبر داد که این شرکت در نیمه نخست سال 2015 میلادی تنها 34.7 میلیون عدد دستگاه را فروخته است.

حال، همین ناکامی ها این تصور را در ذهن بسیاری به وجود آورده است که این شرکت در سراشیبی سقوط افتاده و برای رسیدن به اهداف بلندپروازانه خود با مشکلات عدیده ای روبرو شده.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

طبق گزارشی که از شرکت تحقیقاتی Trendforce منتشر گردید، شیائومی قصد دارد امسال 70 میلیون موبایل را به فروش برساند و براساس اعلام سایت TechInAsia، شرکتی به نام Canalys که در زمینه تحقیقات بازار فعالیت دارد اعلام داشته فروش سه ماهه سوم شیائومی برای نخستین بار در مقایسه با بازه زمانی سال قبلش روندی کاهشی داشته است.

اگر بخواهیم مقایسه ای ساده را میان آمار و ارقام انجام دهیم، این شرکت سال گذشته 60 میلیون دستگاه موبایل را به فروش رساند که به مراتب بیشتر از 40 میلیون دستگاه پیش بینی شده اش بود.

محض اطلاع تان باید بگوییم که این کمپانی چینی در زمینه تولید تلفن های هوشمند ارزان قیمت و با کیفیت فعالیت دارد که با رقمی در حدود 200 الی 300 دلار فروخته می شوند.

این در حالی است که آیفون های جدید قیمتی بین 650 الی 1000 دلار دارند. براساس اطلاعات منتشر شده در ماه آگست، شیائومی در سه ماهه دوم سال 2015 میلادی، پرفروش ترین شرکت تولید کننده موبایل در دنیا بود.

اما فاکتورهای مختلفی در کاهش فروش این شرکت نقش دارند؛ برای مثال بازار تلفن همراه چین با برندهای رقیب شیائومی نظیر هوآوی و وان پلاس اشباع شده است.

نکته دیگر اینکه فعالیت های شرکت مورد بحث هنوز هم به شکل کامل در سطح جهانی توسعه پیدا نکرده است و صرفا در کشورهایی نظیر چین، هند، برزیل و برخی بازارهای نوظهور حضور دارد و قصدش این است که ظرف سال های آتی به ایالات متحده آمریکا نیز ورود پیدا کند.

این برند که به خاطر محبوبیت بالایش در سرزمین اژدهای سرخ تحت عنوان «اپل چین» از آن یاد می شود، بارها و بارها به خاطر شباهت های موجود میان محصولاتش و کمپانی های مطرح آمریکایی مورد انتقاد قرار گرفته است.

جانی آیو مدیر طراحی اپل، زمانی در باب همین شباهت، طرح های شیائومی را «دزدی» خواند، هرچند که مقامات این کمپانی چینی چنین گفته هایی را رد کرده اند.

ظرف 5 سال گذشته، شیائومی از هیچ به یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان موبایل در چین بدل شد و در عین حال با رساندن ارزش خود به رقم 46 میلیارد دلار در زمره ارزشمندترین استارتاپ های دنیا قرار گرفت.

گفتنی است که این شرکت علاوه بر تلفن های همراه، در زمینه ساخت کالاهای الکترونیکی دیگری نظیر دنبال کننده های سلامت هم فعالیت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۶ آبان ۱۳۹۴

    شیا چی چی ؟

  • shahi
    shahi | ۶ آبان ۱۳۹۴

    معلومه همه منتظر گوشی جدید mi5 هستند

  • فرهاد
    فرهاد | ۶ آبان ۱۳۹۴

    مطمئن باشید اپل و شیائومی هم در پشت پرده با هم همکاری

    میکنند

مطالب پیشنهادی