ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحقیقات تازه می گویند ابزارهای پوشیدنی هر روز محبوب تر می شوند

در جدیدترین آماری که توسط موسسه تحقیقاتی ژوپیتر - مستقر در همشایر انگلستان - منتشر شده، میزان علاقه کاربران به استفاده از ابزارهای پوشیدنی رو به افزایش روایت شده. این درست برعکس گزارشی محسوب می ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۶ آبان ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

در جدیدترین آماری که توسط موسسه تحقیقاتی ژوپیتر - مستقر در همشایر انگلستان - منتشر شده، میزان علاقه کاربران به استفاده از ابزارهای پوشیدنی رو به افزایش روایت شده. این درست برعکس گزارشی محسوب می شود که در آخرین ماه فصل تابستان اعلام شده بود.

این موسسه برای برآورد آمار به دست آمده از 2 هزار کاربر اسمارت فون (1003 نفر در انگلستان و 1028 نفر در آمریکا که همگی بالای 14 سال سن دارند) در مورد میزان استفاده و علاقه شان به گجت های پوشیدنی، تحقیق به عمل آورده.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بدیهی است که نتیجه چنین گزارشی بیشتر برای سازندگان محصولات «های تک» حائز اهمیت خواهد بود زیرا می توانند شناخت کامل و دقیقی از مشتری های خود به دست بیاورند و بدانند روی کدام کالاها باید بیشتر مانور داد.

بسیاری از تحلیل گران حوزه فناوری، ابزار پوشیدنی را دستاورد رو به پیشرفت دنیای کنونی می دانند که هنوز به اندازه انتظار رشد نکرده و محبوبیتی که باید را به دست نیاورده. گجت های پوشیدنی گوناگون کمپانی های بزرگ همانند سامسونگ، اپل، ال جی، سونی، هوآوی و غیره کیفیت خوبی دارند و البته پرهزینه و گران نیز هستند.

این آمار می افزاید قشر قابل توجهی از خریداران دوست ندارند پول خود را برای تهیه یک ساعت هوشمند هزینه کنند اما برای گجت های پوشیدنی ارزان تر همانند دستبندهای سلامتی مثل FitBit، چندان وسواس به خرج نمی دهند و با دست و دل بازی بیشتری دست به جیب می شوند.

بر اساس گزارش ژوپیتر، فقط یک نفر از 5 نفر حاضر می شود بیشتر از 175 دلار برای گجت پوشیدنی هزینه کند. اما با این حال همه آنها اعتقاد دارند محصولاتی که برندهای بزرگ و مشهور تولید می کنند بسیار بهتر از ساخته های ارائه شده از جانب برندهای ورزشی هستند.

جالب است بدانید 75 درصد از حاضرین، اولویت اول خود را محصولات اپل و سامسونگ اعلام کردند و ضمناً آنها وسواسی که در رابطه با باتری اسمارت فون ها داشته اند را در مورد این دیوایس ها نداشته و فقط ۴ درصد این موضوع را عامل خرید خود ذکر نموده اند. بر طبق این تحقیق، کاربران محصولات اپل نسبت به اندرویدی ها، تمایل بیشتری به تهیه ابزارهای پوشیدنی در آینده نزدیک نشان دادند. البته نوع ابزارهای دلخواه شان با هم متفاوت بوده.

از جمله دلایل اصلی که می تواند یک نفر را به خرید ابزارهای پوشیدنی مجاب کند، «جالب» بودن کالا است. از نظر کاربران، شرکت های اپل، سامسونگ، گوگل، ال جی، سونی، نایکی، رولکس، آندرآرمور، تگ هویر و رالف لورن جزو 10 برند برتر در این حوزه هستند. در پایین نیز می توانید جدول کامل نام های شناخته شده تر را به ترتیب محبوبیتشان مشاهده کنید.

New Study Shows Slow Adoption of Wearables 2

فارغ از جالب بودن یا نبودن، کاربر باید دقیقا بداند از یک گجت پوشیدنی چه می خواهد و به همان اندازه هم هزینه کند. اگر این سطح آگاهی در میان کاربران زیاد شود، بدون شک محبوبیت این محصولات هم زیادتر خواهد شد. به طور مثال، یک دونده حرفه ای بیشتر از اینکه به ساعت هوشمند مثلا 450 دلاری نیاز داشته باشد، به یک دستبند سلامت با قیمت پایین احتیاج دارد تا میزان کالری و تپش قلب و مسافتی که پیموده را به او اعلام کند.

نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید آینده گجت های پوشیدنی و بازار مربوطه ی آن چگونه رقم خواهد خورد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Karen_Mahdavi
    Karen_Mahdavi | ۶ آبان ۱۳۹۴

    به همه دوستان عزیز توصیه می کنم یه اسکرین شات از نظراتشون داشته باشن تا بعدا اگه توسط ادمین بزرگوار دستکاری و ویرایش بدونن که مثل من 70 درصد از متن شون ویرایش شد بدونن

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۶ آبان ۱۳۹۴

    من یکی با ساعت هوشمند حال نمیکنم اما دلم خیلی خیلی نسخه دو دستبند مایکروسافت رو میخواد و خیلی دوست دارم تهیش کنم ،اما فعلا ساعتای سنتی رو ترجیح میدم به ساعت هوشمند

مطالب پیشنهادی