ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توئیتر قصد دارد از میلیون ها کاربر غیر عضو خود نیز پول در بیاورد

جمعیت کاربران توئیتر مدتهاست که رشد محسوسی نداشته است و همین مساله این شرکت را بر آن داشته تا روی راهکاری که از یک سال قبل به فکرش افتاده کار کند: یعنی پول درآوردن از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

جمعیت کاربران توئیتر مدتهاست که رشد محسوسی نداشته است و همین مساله این شرکت را بر آن داشته تا روی راهکاری که از یک سال قبل به فکرش افتاده کار کند: یعنی پول درآوردن از میلیون ها کاربری که محتوی توئیتر را دریافت می کنند اما هیچ اکانتی در این شبکه اجتماعی ندارند.

گفتنی است که توئیتر هم اکنون 320 میلیون کاربر ماهانه فعال دارد اما آنطور که ماه گذشته اعلام نمود محتوی آن را جمعیتی یک میلیارد نفری دریافت می کنند و این تفاوت تنها از یک لحاظ می تواند مهم باشد: درآمد. هرچه مخاطبان این سایت بیشتر باشند، درآمد آن نیز از محل تبلیغات بیشتر می شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در واقع مدت 18 ماه است که توئیتر تصمیم گرفته از کاربران غیر عضو وبسایت خود که از محتوایش استفاده می کنند درآمدزایی داشته باشد و حالا قرار شده این ایده به مرحله عملیاتی برسد.

این شرکت در جریان فراخوان عمومی اعلام درآمدهایش در روز گذشته اعلام نمود که در نطر دارد از همین فصل و تحت عنوان یک برنامه پایلوت درآمدزایی اش از این بخش را آغاز نماید.

آدام باین مدیر ارشد عملیاتی توئیتر در جریان این نشست اظهار داشت: ما در حال پول درآوردن از کاربران غیر عضومان هستیم و در ضمن صحبت هایش به فروش توئیتر از طریق اپلیکیشن های شخص ثالث تا سرویس هایی نظیر MoPub اشاره کرد.

اما اگر بخواهیم حرف های آقای بین را به شکل شفاف تری بیان کنیم، این یعنی توئیتر در نظر دارد از آغاز سه ماهه جدید تبلیغاتش را به آنهایی که از Twitter.com و تایم لاین مربوط به کاربران دیدن می کنند (حتی اگر اکانتی در این سایت نداشته باشند) هم نمایش دهد.

به بیان دیگر اگر از هوم پیج سایت مذکور دیدن نمایید یا اینکه روی توئیتی که در نتایج سرچ گوگل شما نمایش داده شده کلیک کنید و به سمت تایم لاین یکی از کاربران هدایت شوید می توانید توئیت ها را همراه با تبلیغات ببینید.

توئیتر همچنین توئیت های تبلیغی خود را روی وبسایت متعلق به برخی از شرکایش نظیر فلیپبرد نیز نمایش داده است اما این برنامه آزمایشی که برای مدت 8 ماه جریان داشت اثر محسوسی را در درآمدهای این شرکت ایجاد نکرد و همین امر مقامات این شبکه اجتماعی را بر آن داشت تا خود آستین ها را بالا بزنند و به رقبایشان متکی نباشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • رضوان
    رضوان | ۷ آبان ۱۳۹۴

    من که با شماره سیمکارت قبلیم حدود دوسال و نیم عضو واتس اپ بودم! فک کنم واسه آی پی ایران یه سال محدودیت کشک باشه احتمالا به خاطر اینکه می دونن ما ایرانیا پول بده نیستیم بعد یه سال بازم رایگانه ک بتونن راحت ازش جاسوسی کنن!!!

  • Amin Digiato
    Amin Digiato | ۶ آبان ۱۳۹۴

    سلام
    ای کاش یکی از دوستان مطلع به من می گفت که چه جوری تلگرام و واتساپ که تا حالا حتی یه تبلیغ از اون ها ندیدم برای صاحبان شون درآمدزایی می کنن.
    ممنون از دوستان.

    • هیوا
      هیوا | ۶ آبان ۱۳۹۴

      واتساپ که بعد یک سال باید پول بدی .
      تلگرام برای هدف دیگه ای ساخته شده . خود مالک تلگرام مالک شبکه ی اجتماعی VKهست و از اونجا پول درمیاره .بنا به گفته ی خودش تلگرام رو ساخته که روسیه روش جاسوسی نکنه و به قول خودش این اپ رو برای مردم ساخته .
      هدف اصلی درامد زایی نیست .

      • Amin Digiato
        Amin Digiato | ۷ آبان ۱۳۹۴

        ممنونم دوست عزیز.

  • هیوا
    هیوا | ۶ آبان ۱۳۹۴

    فکر خوبیه . امروز بحث توییتر بود .نظر خیلی از مردم این بود که توییتر خیلی پیچیده است .
    کاربرای ایرانی هم خیلی خوب توییتر رو ایرانیزه کردن . خیلی بچه های باحالی هستن . مردم آمریکا هم اگه بیشتر تو توییتر مزه پرونی میکردن وضعیت بهتری داشت .

مطالب پیشنهادی