ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: پنج اپلیکیشن عکاسی حرفه ای در اندروید با پشتیبانی از فرمت RAW

وقتی صحبت از عکاسی با دوربین موبایل می شود، طرفداران آیفون و موبایل های لومیا با قدرت تمام به میدان می آیند و هر یک می کوشند تا لنزهای قدرتمند و امکانات عکاسی برند محبوبشان را ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

وقتی صحبت از عکاسی با دوربین موبایل می شود، طرفداران آیفون و موبایل های لومیا با قدرت تمام به میدان می آیند و هر یک می کوشند تا لنزهای قدرتمند و امکانات عکاسی برند محبوبشان را به رخ یکدیگر بکشند.

اگرچه تمام موبایل های اندرویدی از نعمت داشتن یک دوربین خوب برخوردار نیستند، اما هستند مدل هایی که به کمک اپلیکیشن های شخص ثالث، می توانند تصاویر حیرت انگیزی با فرمت RAW و در حد و اندازه دوربین های حرفه ای DSLR شکار کنند.

در جعبه ابزار این هفته به معرفی پنج اپلیکیشن عکاسی حرفه ای در اندروید خواهیم پرداخت که با داشتن آنها می توانید اپلیکیشن پیش فرض دوربین و تصاویر بی کیفیت و فشرده JPEG آن ها را فراموش کنید.

در ادامه با دیجیاتو و جعبه ابزار این هفته همراه باشید. 

Manual Camera

Manual Camera 1

از نام اپ پیداست که از پس چه کاری بر می آید. Manual Camera دسترسی به تمام تنظیمات دستی دوربین را برایتان فراهم می کند. در گجت های پشتیبانی کننده از این اپ می توانید کنترل دقیقی بر فوکوس، روشنایی، سرعت شاتر، ایزو و اکسپوژر داشته باشید.

البته به غیر از تنظیم دستی، امکان تنظیم خودکار موارد بالا هم در این اپ محیا شده. ابزارهای عکاسی در گوشه رابط کاربری اپ قرار داده شده اند تا دسترسی به آنها آسان باشد. ضمنا برای کنترل دستی پارامترهای عکاسی می توانید از چرخ گردان گوشه تصویر هم بهره ببرید.

به غیر از مواردی که گفتیم، ابزارهایی ضروری همچون تایمر، خطوط شطرنجی و تنظیمات فلش هم در این اپ حضور دارند. داشتن این امکانات در مجموع باعث می شود که Manual Camera را ابزاری ضروری برای عکاسان حرفه ای بدانیم.

پیش از دانلود نسخه کامل، می توانید نسخه آزمایشی اپ را دانلود و از پشتیبانی دستگاه خود از اپلیکیشن اطمینان حاصل کنید.

Manual Camera

Manual Camera

سازنده: Geeky Devs Studio قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 0.3 مگابایت زبان:

Camera FV-5

Camera-FV-5

این اپلیکیشن حرفه ای عکاسی می تواند تصاویری با فرمت RAW و تنظیماتی در حد و اندازه دوربین های DSLR را برایتان به ارمغان آورد. مثل اپلیکیشن قبلی، در Camera FV-5 هم می توانید بر مواردی همچون فوکوس، روشنایی، سرعت شاتر، ایزو و اکسپوژر با دقتی بسیار بالا مسلط باشید.

مضاف بر این موارد، اپلیکیشن دو حالت عکاسی Program و Speed را در اختیارتان قرار داده که با اولی می توانید تصاویر را با ایزوی ثابت و با دومی عکس هایی با نهایت سرعت شاتر ممکن بگیرید.

ثبت تصاویر زنجیره ای، تایمر، خطوط شطرنجی و هیستوگرام نمایش دهنده شدت رنگ از دیگر امکانات خوب Camera FV-5 محسوب می شوند. ضمنا اپلیکیشن به شما امکان دسترسی به تنظیمات عکاسی از طریق دکمه های افزایش حجم صدا را هم می دهد که جز قابلیت های منحصر به فرد این اپ محسوب می شود.

Camera FV-5

Camera FV-5

سازنده: FGAE قیمت: 3.95 دلار (دارای نسخه رایگان) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.6 مگابایت زبان:

AZ Camera

AZ-Camera

در نظر اول، AZ Camera تفاوت چندانی با دو اپلیکیشن قبلی ندارد. با این اپ هم می توانید به تنظیمات دستی دوربین موبایل اندرویدی خود دسترسی داشته باشید.

وجه تمایز AZ Camera اینجاست که می توانید از آن به صورت رایگان استفاده کنید. هر چند بعضی از تنظیمات حرفه ای عکاسی نیازمند پرداخت درون برنامه ای هستند، اما خوشبختانه برای ثبت تصاویر RAW با آن احتیاجی به پرداخت هزینه ندارید.

البته امکانات پولی AZ Camera بسیار وسوسه کننده اند. با پرداخت درون برنامه ای می توانید به مواردی همچون ضبط نامحدود ویدئو با امکان تنظیم دستی، هیستوگرام زنده برای رنگ ها و Exposure Bracketing دسترسی داشته باشید.

AZ Camera

AZ Camera

سازنده: Hecorat Camera قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.6 مگابایت زبان:

A Better Camera

A-Better-Camera

بگذارید اول از همه خبرهای خوب را به شما بگوئیم: A Better Camera حالت های عکاسی و تنظیمات فراوانی دارد که می تواند شما را در ثبت تصاویر بهتر یاری کند. ضمنا اگر کمی دست بجنبانید، می توانید همین حالا نسخه کامل اپ را با تخفیف 50% خریداری کنید.

البته نقطه ضعف A Better Camera اینجاست که از تصاویر RAW در تعداد محدودی از گجت های اندرویدی پشتیبانی به عمل می آورد. بنابراین اگر ثبت تصاویر RAW جزء اولویت های شماست، بهتر است که به اپلیکیشن های دیگر این فهرست مراجعه کنید.

اگر امکانات عکاسی برایتان اهمیت بالاتری دارد، در این اپلیکیشن می توانید به مواردی همچون حالت عکاسی +HDR، حالت ویژه شب، پانوراماهای با کیفیت، حذف کننده اشیاء و قابلیت های کاربردی دیگر دسترسی داشته باشید.

A Better Camera

A Better Camera

سازنده: Almalence قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 10 مگابایت زبان:

Mi2raw Camera

Mi2Raw 1

Mi2raw Camera رایگان است، تصاویری با فرمت RAW می گیرد و از دستگاه هایی پشتیبانی می کند که دیگر اپلیکیشن های این مطلب توانایی آن را ندارند. دستگاه های پشتیبانی شونده توسط این اپ شامل شیائومی Mi2، Mi3، ال جی G2 و وان پلاس وان می شوند.

در صورتی که موبایل شما هیچ کدام از موارد بالا نیست، زحمت دانلود و نصب اپلیکیشن را به خود ندهید چرا که در صورت عدم پشتیبانی، شاهد اجرای Mi2raw در موبایلتان نخواهید بود.

Mi2raw Camera

Mi2raw Camera

سازنده: MaGin قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 0.8 مگابایت زبان:

توجه داشته باشید که داشتن اندروید آبنبات چوبی و پشتیبانی دستگاه از Camera 2 API، دو شرط لازم برای اجرای اپلیکیشن های این فهرست هستند. شما چه اپلیکیشن های دیگری را برای عکاسی حرفه ای با موبایل های اندرویدی پیشنهاد می کنید؟ با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • آرش
    آرش | ۷ آبان ۱۳۹۴

    من که ال جی جی 4 دارم و خدا رو شکر توی خود اپلیکیشن دوربین گوشی این تنظیمات رو دارم. ولی در کل مقاله بسیار مفیدی هست.

    • Reza_Abdollahi
      Reza_Abdollahi | ۸ آبان ۱۳۹۴

      اره منم جی 4 دارم الان این اپ هارو تست کردم ولی اپلیکیشن دوربین جی 4 بهتر و راحت تره کار باهاش.

  • علی
    علی | ۷ آبان ۱۳۹۴

    دیجیاتو میاد اپ های پولی رو اینجا معرفی میکنه،دوستان هم میرن نسخه کاملش رو از سایت های ایرانی دانلود میکنند?

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۶ آبان ۱۳۹۴

    Camera fv-5 خیلی خوبه. من تازه شروع کردم به یکم حرفه ای تر عکاسی کردن و هنوز چیز خاصی بلد نیستم اما احساس می کنم این اپ کمکم می کنه. البته نخریدمش،غیرقانونی دانلود کردم متاسفانه

    • ALI-R
      ALI-R | ۶ آبان ۱۳۹۴

      بله متاسفانه بلاد کفر اجازه خرید نمیدن!! :D و خدارو شکر هموطنان گلم فکر ما بودن!! :D و تو این مدتی که دارم ازش استفاده میکنم دارم ازش فیض میبرم!!! خلاصه اینکه فعلا اینو جایگزین اپلیکیشن دوربین خود گوشی کردم و ازشم راضیم

  • ALI-R
    ALI-R | ۶ آبان ۱۳۹۴

    دست مریزاد آقای بیگ زاده واقعا عالی بود

مطالب پیشنهادی