ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سه شنبه های 2G؛ راهکاری که وضعیت اینترنت کشورهای در حال توسعه را به کارمندان فیس بوک یادآوری می کند

فیس بوک که هر چند وقت یکبار ایده تازه و جالبی برای کاربرانش ارائه می کند، این بار سراغ کارمندان خود رفته و آنها را در موقعیتی قرار داده تا با مصائب ساکنین کشورهای جهان ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۶ آبان ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

فیس بوک که هر چند وقت یکبار ایده تازه و جالبی برای کاربرانش ارائه می کند، این بار سراغ کارمندان خود رفته و آنها را در موقعیتی قرار داده تا با مصائب ساکنین کشورهای جهان سوم آشنا کند.

ابتکار جدید این کشور مجازی، «سه شنبه های 2G» نام دارد. به این مفهوم که در این روز، اینترنت مورد استفاده کارمندانش را از نسل چهارم به دوم کاهش می دهد تا آنها سرعت پایین اینترنتی که کشورهای در حال توسعه با آن مواجه هستند را به طور محسوس درک کنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

برای تعداد زیادی از کارمندان تحمل سرعت پایین 2G بسیار سخت به شمار می رود. از جمله باید به تام الیسون که مدیر فنی فیس بوک است اشاره کنیم. به گفته خود الیسون نخستین باری که از نسل دوم شبکه اینترنتی استفاده کرده، گویا داشته اند صبر او را امتحان می کرده اند. او تجربه استفاده از اینترنت کم سرعت را به محصولی که بخشی از آن از بین رفته، تشبیه می کند که عملا کاربرد چندانی ندارد.

تقریبا همه مردم آمریکا از اینترنت پر سرعت 3G یا 4G برخوردار هستند و این در حالی است که در کشورهای در حال توسعه همانند هند برای اتصال اینترنتی دست به دامن شبکه 2G می شوند. شبکه ای که برای باز شدن هر صفحه وب باید حدود دو دقیقه صبر کنید که در طولانی مدت واقعا قابل تحمل نیست.

همین مساله باعث شد تا الیسون از تیم خود بخواهد پست های فیس بوک را طوری بهینه سازی کنند که اینترنت های خیلی ضعیف نیز بتوانند به خوبی آنها را نمایش دهند. این تیم برای اینکه مشکلات کاربران شبکه 2G را فراموش نکنند به طور هفتگی از این شبکه خسته کننده استفاده می نمایند و نام آن را نیز «سه شنبه های 2G» گذاشته اند.

نتیجه این سه شنبه ها، بهینه سازی و اصلاحات بسیار خوبی است که در اپلیکیشن موبایلی فیس بوک شاهد آنها هستیم. به طور مثال، این شبکه اجتماعی یک کتابخانه ی یا library اوپن سورس ویژه ی پلتفرم اندروید با نام Network Connection Class را توسعه داده که می تواند وضعیت اینترنت کاربر را تشخیص دهد و با توجه به سرعت، پست های متفاوتی را نمایش دهد مثلا برای سرعت های خیلی پایین اینترنت، بیشتر روی متن ها و نوشته ها تاکید خواهد داشت تا عکس ها و ویدئوها.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی