ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راز استحکام بالای نمایشگر موتورولا دروید توربوی 2 در چیست؟

همانطور که در خبرها خواندید تلفن هوشمند موتورولا دروید توربوی 2 معرفی شد و آنطور که شرکت سازنده اش ادعا کرده نخستین محصولی است که همراه با نمایشگر نشکن وارد بازار می شود. موتورولا تکنولوژی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ آبان ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

همانطور که در خبرها خواندید تلفن هوشمند موتورولا دروید توربوی 2 معرفی شد و آنطور که شرکت سازنده اش ادعا کرده نخستین محصولی است که همراه با نمایشگر نشکن وارد بازار می شود.

موتورولا تکنولوژی مورد استفاده اش برای این محصول را ShatterShield خوانده: در این فناوری نمایشگر در داخل چند لایه محافظتی پیچیده می شود تا از آن در برابر فریم فلزی محکمی که زیرش قرار گرفته و همچنین سطح رویی سختی که با زمین برخورد می کند محافظت نماید.

بسیاری تصور می کنند که موتورولا احتمالا برای بهره گیری از این فناوری، مجبور شده از پنل LCD برای آن استفاده نماید در حالی که اینطور نیست و دستگاه از یک نمایشگر AMOLED بهره می برد.

تلفن هوشمند توربو 2 دارای یک نمایشگر 5.4 اینچی منعطف است و این یعنی به جای شیشه از پلاستیک ساخته شده و به همین دلیل پس از برخورد آن با زمین هیچ اتفاقی برایش نمی افتد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این نخستین باری است که شرکتی غیر از سامسونگ و الجی که نمایشگرهای منعطف AMOLED را تولید می کند، محصولی را همراه با این مشخصه عرضه می کند اما نوآوری موتورولا به این نقطه ختم نمی شود چراکه شرکت یاد شده از دو لایه تاچ در ساخت نمایشگر این محصول بهره گرفته و چنانچه یکی از آنها در اثر ضربه از کار بیافتد دیگری همچنان کار می کند.

اما حفاظت واقعی نمایشگر این موبایل در برابر سقوط و ضربه توسط دو لایه مجزای دیگر تامین می شود: نخست لنز داخلی شفافی که از زیرلایه پلاستیک ساخته شده و در زمان برخورد با زمین هیچ ترک یا شکستگی خاصی در آن ایجاد نمی شود و در پایان لایه لنز خارجی که حفاظت کافی را در برابر هر گونه سایش و خط و خش برای آن فراهم می کند.

روی هم رفته باید بگوییم که موتورولا آنچنان در برابر استحکام نمایشگر دستگاه تولیدی اش اطمینان دارد که اعلام نموده این قطعه تا چهار سال گارانتی خواهد داشت؛ بله درست متوجه شدید، چنانخه در بازه زمانی چهار ساله بعد از خرید این دستگاه، نمایشگر آن دچار آسیب یا شکستگی شد شرکت سازنده آن را برای شما تعویض خواهد کرد. البته لازم است یادآور شویم که این سرویس لایه محافظتی بیرونی این دستگاه را شامل نمی شود، هرچند که این قسمت توسط خود کاربر نیز قابل تعویض است.

بنابراین اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم این نمایشگر 5 لایه مجزا از هم دارد: نخست یک لایه آلومینیومی که نقش مبنا و پایه اصلی را برای سیستم یکپارچه سازی شده نمایشگر دارد. دوم لایه AMOLED که انعطاف بالایی دارد و به جای آنکه پس از وارد آمدن ضربه دچار شکستگی شود، خم می گردد. سپس لایه تاچ که موتورولا تحت عنوان تاچ اسکرین دولایه از آن یاد کرده و در نهایت پوشش های داخلی و خارجی که از نمایشگر در برابر خط و خش و آسیب محافظت می کنند.

Motorolas-ShatterShield (1)

Motorolas-ShatterShield (2)

Motorolas-ShatterShield

Oppo-Neo-7

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Alireza Fard
    Alireza Fard | ۶ آبان ۱۳۹۴

    احسنت حرکت بسیار خوبی کرده. روی باتری هم کار کنن دیگه می‌شه به طور کامل از گوشی لذت برد.

  • حامد
    حامد | ۶ آبان ۱۳۹۴

    ایولا این از اون فناوریاس که لازمه برای گوشی

    کاش برای باتری گوشی ها هم کاری می کردن می شد بدون پاوربانک و این داستانا 5 روز بدون شارژر سر کرد

  • بهداد
    بهداد | ۶ آبان ۱۳۹۴

    آهان این از اون کارهای واقعی و مهم هست که باید انجام بشه ... خیلی خوب بود آفرین موتو

  • mehrdd
    mehrdd | ۶ آبان ۱۳۹۴

    دیر گذاشتی رو gsmarena دیدم

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۶ آبان ۱۳۹۴

    رفت تو :D

    • Behtash
      Behtash | ۶ آبان ۱۳۹۴

      فولادم اینقدر میزدی تو سرش میرفت تو . خدایی عالیه :D
      همیشه موتورولا گوشیهاش باحال بودند

مطالب پیشنهادی