ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی ناملیک؛ اپلیکیشنی برای شنیدن پادکست ها و مقالات صوتی فارسی

زندگی پرهیاهو و پرمشغله انسان امروزی، تا حد زیادی فرصت مطالعه را از او گرفته است. در ده سال اخیر، سرانه مطالعه (حداقل در کشورمان ایران) شیب نزولی وحشتناکی داشته و به ندرت افرادی پیدا ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

زندگی پرهیاهو و پرمشغله انسان امروزی، تا حد زیادی فرصت مطالعه را از او گرفته است. در ده سال اخیر، سرانه مطالعه (حداقل در کشورمان ایران) شیب نزولی وحشتناکی داشته و به ندرت افرادی پیدا می شوند که ساعات مشخصی از روز خود را به مطالعه کتاب، مقاله، خبر یا حتی گوش دادن به رادیو اختصاص دهند.

شکی نیست که ورود اسمارت فون ها به زندگی مردم و سرگرم شدن آنها با شبکه های اجتماعی و اپ های پیام رسانی، نقش مهمی در بروز این مسأله ایفا کرده است. با این حال، تکنولوژی که در این مورد خودش یکی از مقصران اصلیست، راهکاری بسیار عالی برای افزایش سطح آگاهی مردم همیشه موبایل به دست ارائه داده: پادکست ها و مقالات صوتی.

استارت آپ «ناملیک» یکی از سرویس های ارائه کننده پادکست های فارسی است که به تازگی اپلیکیشن اختصاصی خود را در اختیار کاربران اندروید قرار داده؛ اپلیکیشنی که با داشتن آن می توانید به جای اتلاف وقت با کارهای غیرضروری، از پادکست ها و مقالات صوتی در زمینه علم، تکنولوژی، سلامت و جامعه استفاده کنید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

برای افرادی که فرصت مطالعه اخبار و مقالات اینترنتی را ندارند، اما از طرفی نمی خواهند که از دنیا عقب بمانند ناملیک یک فرصت استثنایی است. در این اپلیکیشن کاملا رایگان، می توانید روزانه به پادکست های فارسی در موضوعات مختلف گوش فرا دهید.

Namlik 2

منوی اصلی اپ به دو بخش «مطالب» و «لیست پخش» تقسیم شده که اولی برای نمایش فهرست پادکست ها به صورت بندانگشتی است و دومی، برای افزودن پادکست هایی است که بعدا قصد گوش دادن به آنها را دارید.

ناملیک ترکیبی از رنگ های بنفش، مشکی و سفید را برای طراحی رابط کاربری این اپ برگزیده که در مجموع ظاهر مناسب و قابل احترامی به آن بخشیده اند. اما به کارگیری فونتی نه چندان جالب و نبود تناسب میان اندازه نوشته ها باعث شده که ضمن مشاهده به هم ریختگی در بعضی منوها، از جذابیت رابط کاربری ناملیک تا حدی کاسته شود.

البته با چشم پوشی از رابط کاربری، ناملیک کار اصلی خود یعنی ارائه پادکست را به نحو احسن انجام می دهد. با کلیک روی هر پادکست، به منوی پخش آن وارد می شوید و در این قسمت گزینه هایی برای اشتراک گذاری، جلو و عقب بردن پادکست و دانلود رایگان فایل صوتی را مشاهده می کنید.

کلیه پادکست های ناملیک توسط گویندگان حرفه ای آماده شده و در عین داشتن کیفیت پخش مناسب، حجم پایینی دارند تا با بدترین اینترنت ممکن هم از شنیدن آنها محروم نمانید.

Namlik 3

ناملیک برای تهیه این پادکست ها، با رسانه های مختلفی همکاری می کند که دیجیاتو هم در میان آنهاست؛ بنابراین اگر فرصت خواندن مقالات ما را ندارید می توانید آنها را به صورت پادکست از ناملیک گوش کنید.

همانطور که در ابتدای بررسی گفتیم، ناملیک برای شما امکان دانلود پادکست ها را هم فراهم کرده تا هنگام آفلاین بودن هم بتوان از آنها استفاده کرد. متأسفانه در ناملیک برای پادکست های دانلودی، منوی جداگانه ای در نظر گرفته نشده و گزینه جستجویی هم در اپ نمی بینید. بنابراین باید دانلودهایتان را از طریق اپلیکیشن های فایل منیجر جستجو کنید.

با چشم پوشی از مشکلات کوچک اپلیکیشن ناملیک، که مطمئنا در بروزرسانی های بعدی اپ مرتفع می شوند، عملکرد این اپ در ارائه پادکست های باکیفیت و استاندارد فارسی را می توان خوب و قابل قبول توصیف نمود.

اگر حوصله خواندن خبرها را ندارید و ترجیح می دهید که آنها را بشنوید، ناملیک می تواند ابزار خوب و مناسبی برای این کار محسوب شود. توصیه می کنیم حتما آن را امتحان کنید و از دنبال کردن پادکست های دیجیاتو در آن غافل نباشید.

ناملیک

ناملیک

سازنده: ناملیک قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 15.8 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Shiva.a
    Shiva.a | ۳ شهریور ۱۳۹۷

    متاسفانه ناملیک سرشار از باگه.وقتی وارد کانالی میشی،و اسکرول میکنی،هنگ میکنه.توی بخش سرچ رسانه‌ها،هربار که میخوای به لیست اصلی برگردی،از اول میاد.تاریخ انتشار پادکستا درست نیست.هیچ راه ارتباطی‌ای وجود نداره،ایمیل جواب نمیدن و کلا دلیور نمیشه،اینستاگرام سالهاست که فعال نیست و تلگرامم خبری نیست.شنوتو هم اپلیکیشنی که ارائه کرده،درواقع همون سایتشه.اپ پادکست ایرانی خوب،نداریم ظاهرا

  • masoud ahmadi
    masoud ahmadi | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اگه میشه چند تا اپلیکیشن انگلیسی هم معرفی کنید

  • حسین
    حسین | ۷ آبان ۱۳۹۴

    تو ایران فقط ناملیک ، اسین ، اخار رسمی بقیه واقعا هم کپین

  • BuBo
    BuBo | ۷ آبان ۱۳۹۴

    نمیدونم چرا همه ایرانی ها که واسه اندروید App میسازن اسکرین هایی که میذارن با سونی هست.

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۷ آبان ۱۳۹۴

      اسکرین شات ها رو بنده با گوشی خودم گرفتم.

مطالب پیشنهادی