ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

روسیه تا سال 2029 انسان ها را به ماه می فرستد

آژانس فضایی فدرال روسیه که عموما به اسم Roscosmos شناخته می شود، نقشه خود برای فرستادن انسان ها به ماه را تا سال 2029 علنی کرد. این مسئله، بخشی از هدف نهایی ایجاد و برقراری ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

آژانس فضایی فدرال روسیه که عموما به اسم Roscosmos شناخته می شود، نقشه خود برای فرستادن انسان ها به ماه را تا سال 2029 علنی کرد. این مسئله، بخشی از هدف نهایی ایجاد و برقراری پایگاهی در کره ماه است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Vladimir Solntsev، سرپرست بخش Roscomsos Energia، طی کنفرانسی که سه شنبه در مسکو برگزار شد، این مسئله را با جزئیات بیان نمود. در حال حاضر، روسیه ساخت فضاپیمایی که برای این ماموریت لازم است را آغاز کرده و تا سال 2021، اولین پرواز آن انجام خواهد شد.

پس از اولین پرواز، روسیه قصد دارد فضاپیما را در سال 2023 به ایستگاه فضایی بین المللی متصل کند و سپس در 2025، آژانس فضایی فدرال روسیه، سفینه ای بی سرنشین را به ماه می فرستد. در واقع این عملیات، به آن ها در ارتباط با ماموریت سال 2029 اطمینان می بخشد.

آژانس فضایی اروپا نیز در این سفر همراه با روسیه خواهد بود. گفته شده که ESA با همکاری Roscosmos می خواهد یک فضاپیما را در قطب جنوب ماه فرود آورد. این ماموریت که Luna 27 نام دارد، اولین پرواز انسان ها به ماه پس از ماموریت آپولوی آمریکا است.

به طور کلی، روسیه با برنامه اکتشافی Luna-Globb (که Luna 27 بخشی از آن خواهد بود)، هدف دارد تا طی یک سری پرواز به سطح ماه، پایگاهی رباتیک در آنجا برقرار سازد. جالب است بدانید که Luna-Globb اولین بار در سال 1997 به صورت عمومی مطرح شد اما تاریخ اجرای آن مرتبا به تعویق افتاد.

لونا 25 و لونا 26 نیز بخشی از برنامه اکتشافی روسیه هستند. اولی یک ماه پیما را به قطب می فرستد و دومی یک فضاپیما را در مدار ماه می چرخاند.

چینی ها نیز قصد دارند اطلاعات بسیاری از ماه به دست آورند و از همین سو، برنامه اکتشافی خاص خود را در سال 2007 با نام Chang'e آغاز نمودند. Chang'e 3، سال 2013 با موفقیت روی سطح ماه فرود آمد و چین حالا قصد دارد تا سال 2017، آن را به همراه نمونه هایش بازگرداند. اگر همه چیز براساس برنامه ها پیش برود، چینی ها هم تا اواسط دهه آینده میلادی انسان ها را به ماه می فرستند. روسیه نیز به همکاری با چین در کلنی سازی روی ماه علاقه نشان داده است.

در همین حال، ناسا تمرکز خود را روی مریخ گذاشته است. آژانس فضایی آمریکا قصد دارد تا در دهه 2030 میلادی انسان ها را به مریخ بفرستد اما هیچ برنامه ای برای فرستادن انسان به ماه اعلام نشده است؛ گفتنیست ناسا این کار را سال ها پیش انجام داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • rk.reza
    rk.reza | ۷ آبان ۱۳۹۴

    آدم به عقل بعضیا شک میکنه آخه برادر من از چیزی که اطلاع نداری چرا میای نظر میدی؟
    آمریکا به ماه نرفته؟؟؟ پس پرچم آمریکا روی ماه چیکار میکنه؟ لابد خودش پا دراورده رفته

  • patrik
    patrik | ۷ آبان ۱۳۹۴

    یعنی منتظر بودم دوستان متوهم بیان بگن اصلا کسی کره ماه نرفته.
    حالا تو هی بیا بگو تو این ۶۰ سال یک دانشگاه یا نهاد علمی حتی تو بنگور هند هم، یه مقاله نداده که کسی کره ماه نرفته، هی بگو طرف تو ماه ایینه نصب کرده، مختصاتشو داشته باشی، میتونی لیزر بتابونی، رفلکشنو بگیری... هی میگه نه، تو تلگرام اصغری گفته!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی