ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه لون در اندونزی هم آغاز به کار خواهد کرد

طی پروژه لون، آلفابت قصد دارد اینترنت آزاد را به مردم کشورهای در حال توسعه ارائه دهد و حالا امروز این شرکت بزرگ از یک اتفاق مهم خبر می دهد. بزرگ ترین شرکت های ارتباطی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

طی پروژه لون، آلفابت قصد دارد اینترنت آزاد را به مردم کشورهای در حال توسعه ارائه دهد و حالا امروز این شرکت بزرگ از یک اتفاق مهم خبر می دهد. بزرگ ترین شرکت های ارتباطی اندونزی طی سال آتی به کمک آلفابت خواهند شتافت تا تست اینترنت بالونی انجام پذیرد.

اندونزی پس از برزیل، نیوزیلند و استرالیا، چهارمین کشوری است که در این پروژه به گوگل می پیوندد. بالون های گوگل یا به عبارتی آلفابت قرار است در فاصله 12 مایلی از زمین قرار بگیرند و اینترنت پر سرعت را به هر تلفن همراهی که قابلیت LTE را پشتیبانی می کند ارسال کنند.

لون در سال 2011 به عنوان بخشی از پروژه های گوگل اکس در آزمایشگاه Moonshots شروع به گسترش کرد. اولین تست لون با 30 بالن در سال 2013 و در کشور نیوزیلند انجام پذیرفت. پس از آن استرالیا و برزیل نیز این تکنولوژی را آزمودند و حالا نوبت به اندونزی رسیده است تا صدها بالن بر فراز آسمان این کشور قرار بگیرد.

گفته می شود که صرفا یکی از سه جزیره بزرگ قابل سکونت اندونزی به اینترنت دسترسی دارد و سرعت اینترنت در همان منطقه هم بسیار از سطح استاندارد جهانی پایین تر است، درست همانند ایران.

به وسیله بالن هایی که سرتاسر اقیانوس و مناطق خشکی را پوشش داده اند، سیگنال ها جا به جا شده و سرعت اینترنتی معادل 10 مگابیت بر ثانیه را حتی به کور ترین مناطق ممکن نیز ارائه می دهند. متوسط سرعت اینترنت در آمریکا 11 مگابیت بر ثانیه است و اندونزیایی ها باید خوشحال باشند که از سرعتی کند حالا به این حد رسیده اند.

اندونزی از 17 هزار جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده که مساحت کلی 740 هزار مایل را اشغال کرده اند، بنابراین پروژه لون می تواند اینترنت آزاد را در اختیار کاربران بسیاری قرار دهد که پیش از آن حتی ممکن است با اینترنت کار نکرده باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • اشکان
    اشکان | ۷ آبان ۱۳۹۴

    طبق معمول باید صدها سال دیگه صبر کنیم و دست به دعا! منتظر بمونیم تا شاید بعد از سود هنگفتی که شرکت های انحصاری ارائه دهنده اینترنت از ملت به جیب زدند راضی بشن این پروژه تو ایران هم آغاز به کار کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی