ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام: شایعات داغ شدن بیش از حد اسنپدراگون ۸۲۰ واقعیت ندارند

به نظر می آید کوالکام از شایعه پردازی های زود هنگام در مورد چیپست پرچمدار بعدی اش حسابی گله مند شده و در همین راستا بیانیه ای رسمی را روی صفحه ی خود در شبکه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

به نظر می آید کوالکام از شایعه پردازی های زود هنگام در مورد چیپست پرچمدار بعدی اش حسابی گله مند شده و در همین راستا بیانیه ای رسمی را روی صفحه ی خود در شبکه ی اجتماعی چینی Webio منتشر کرده تا به همگان گوش زد کند که اسنپدراگون ۸۲۰ از نظر کارایی و مشخصه های فنی محصولی فوق العاده خواهد بود و اظهارات در رابطه با داغ شدن بیش از حد آن کذب هستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اگر به یاد داشته باشید در ماه آگوست ذکر شد که سامسونگ مشغول تست کردن همزمان گلکسی اس ۷ با دو سیستم-روی-چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰ است و می خواهد مدل بهره مند از تراشه ی همتای آمریکایی خود را در بازارهای خاص و معینی عرضه نماید.

کمی بعد گزارش دیگری در رسانه ها درج شد که می گفت کوالکام نسخه ی بهتر و به روز تری از اسنپدراگون ۸۲۰ را به غول تکنولوژی کره ای ارائه کرده که روی آن بهینه سازی های متعددی صورت گرفته تا دمای تراشه به بهترین شکل ممکن مدیریت شود.

شایعه پردازان در خبری دیگر و طی چند روز گذشته گفتند اسنپدراگون پرچمدار آتی بازهم همانند مدل پیشین خود از مشکل داغ شدن رنج می برد. اما اینبار سامسونگ به دلیل اینکه این چیپست توسط خطوط تولید خودش ساخته می شود کوالکام را تنها نگذاشته و در تلاش است با پچ کردن کنترلرِ تراشه بهبودهایی را در آن پدید آورد و در نهایت نمونه ی دارای پسوند ۸۲۰ را در گلکسی اس ۷ مورد استفاده قرار دهد.

خبرها حاکی از آن بودند که کره ای ها در این زمینه به حدی جدی هستند که اگر راهکار نرم افزاری میسر واقع نشد می خواهند به سمت لوله های انتقال حرارت رفته و از آنها کمک بگیرند.

این موضوع امروز اکیداً توسط شرکت سازنده چیپ های اسنپدراگون رد شده و البته این کمپانی تائید کرده که نسل بعدی سیستم-روی-چیپ پرچمدارش را با فناوری ۱۴ نانومتری به تولید خواهد رساند. زیانی که از بابت اسنپدراگون ۸۱۰ به کوالکام رسید سبب شده شرکت مذکور از هر زمان دیگری نسبت به شایعات حساس تر بوده و تلاش نماید رسانه ها و اخباری که در آنها درج می شوند را مدیریت کند.

مشخص نیست شایعات پیشین درست هستند یا آنچه که کوالکام می گوید و برای روشن شدن موضوع ظاهراً باید قدری دیگر نیز منتظر باقی بمانیم. نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید اسنپدراگون ۸۲۰ محصولی موفق خواهد بود یا مجدداً همانند اسنپدراگون ۸۱۰ بدل به یک شکست تجاری می شود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • ع.کریمی
    ع.کریمی | ۷ آبان ۱۳۹۴

    با این همه تبلیغ، تعصب و کار روی ۸۲۰، حتمآ قیمتش اونقدر فضایی میشه که پول ما به تهیه ی گوشی ای با این چیپ نمیرسه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی