ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسکات کلی رکورد طولانی ترین سفر فضایی آمریکا را شکست

امروز، اسکات کلی، فضانورد نامدار ناسا، رکورد جدیدی برای خود و ایالات متحده به ثبت رساند. تا پیش از امروز، هیچ فضانوردی از آمریکا به اندازه وی از زمین دور نبوده. پیش از این، رکورد ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ آبان ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

امروز، اسکات کلی، فضانورد نامدار ناسا، رکورد جدیدی برای خود و ایالات متحده به ثبت رساند. تا پیش از امروز، هیچ فضانوردی از آمریکا به اندازه وی از زمین دور نبوده. پیش از این، رکورد متعلق به فضانورد آمریکایی-اسپانیایی، مایکل لوپز-آلگریا بود که 215 روز طی سال 2007 در فضا سپری کرد.

حالا اسکات کلی دویست و شانزدهمین روز خود را در فضا جشن می گیرد. وی در تاریخ 27 مارس امسال به ایستگاه بین المللی فضایی فرستاده شد و قرار است اوایل مارس سال آینده بازگردد. به طور کل، اسکات کلی تا پیش از بازگشت به خانه، رکورددار 342 روز سفر فضایی خواهد بود.

با این حال، فضانوردان روسی به طور مجموع دست بالا را دارند. Valeri Polyakov با اقامت 438 روزه اش در ایستگاه فضایی Mir، رکورد طولانی ترین سفر فضایی را به طور کل دارد. از سوی دیگر، Gennady Padalka نیز که اخیرا مدتی را در کنار کلی بود، مجموعا طی چند سفر، 878 روز در فضا بوده است.

اسکات کلی و میخائیل کورنینکو، دو فضانورد آمریکایی و روسی، طی ماموریت یک ساله ناسا قرار است مدتی قریب به یک سال را ایستگاه فضایی بین المللی پشت سر گذارند. هدف این ماموریت، مطالعه اثرات طولانی مدت سفرهای فضایی روی بدن انسان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Pooria
    Pooria | ۸ آبان ۱۳۹۴

    بندگان خدا!

مطالب پیشنهادی